Kepalaku bagai nak pecah akibat rasa pening yang teramat apabila terjaga dari tidur. Aku cuba memicit kepalaku bagi mengurangkan rasa sakit dan ianya serba sedikit berkesan. Setelah beberapa ketika, barulah aku membuka mataku.
Lama aku terbaring sambil melihat ceiling. Masih cuba mengingati kejadian semalam tetapi tidak boleh. Perkara terakhir yang aku ingat adalah momen bersama si pilot. Seolah-olah baru tersedar, aku bangun memeriksa sekelilingku.
Suasana yang asing dan gelap itu betul-betul menyesak dadaku. Aku tidak berada dibilikku dan apabila mendapati badanku kini tiada seurat benang pun, empangan air mataku pecah.
Adakah aku dah hilang virginityku? Kepada seorang lelaki yang aku tidak kenal. Aku meraung sekuat hati. Bukan ini yang aku mahukan. Aku telah dinodai tanpa kerelaanku. Aku tak boleh terima kenyataan ini. Selimut yang menutup tubuhku, aku tarik dan aku berselubung sambil teresak-esak nangis.
Ktak...
Pintu bilik dibuka. Aku yang jenis alert dengan bunyi makin kuat mencengkam selimut. Ketakutan pada orang yang berada didepanku makin kuat dan instinct perlu melindungi diriku sendiri makin tinggi.
"You memang habit menangis sejurus bangun tidur ea? Dan memang perlu ke nangis kuat-kuat? I ada meeting tau jap lagi. Boleh tak slow downkan sikit suara?"
Suara itu... suara Adeline..
Perlahan-lahan aku mengangkat wajahku. Makin kuat tangisanku apabila melihat wajahnya.
"You dah kenapa? I dah mandi okay. Tiadalah buruk sangat wajah I." Tegurnya sambil buat muka monyok.
"Bo... bo.. bossssss..." panggilku.
"What? Dont speak while crying Eve. Speak properly. You bukan budak kecil lagi."
"Am.... am I sti..still a virgin?" Soalku teresak.
"Why you asking me? You yang cakap you still a virgin."
"I am but la.. last night." Ucapku lalu meraung kembali.
"Urghhh... berhentilah menangis. Nothing happen to you. You with me last night. For god sake, are you a crybaby?"
"Bu... but my cloth. I wear nothing."
"You tak ingat you vomit dekat I? Dah vomit, boleh pula you tidur nyenyak macam tiada apa-apa berlaku. Habis baju I bau muntah. Baju you pun terkena, dah I pula kena uruskan you. Sangat tak bertanggungjawab." Ngomelnya.
'Means Im still a virgin.' Desis hatiku.
Raut wajah yang mempamerkan hiba pada mulanya bertukar menjadi wajah kelegaan. Aku tak ingat apa yang terjadi tetapi aku pasti, jika Adeline bersamaku, aku selamat.
"Thh... thanks." Ucapku seraya tersenyum. Aku kesat air mataku.
"Good if you dah waras. I want to attend online meeting. Fix yourself and make me breakfast. And stop crying. Your crying will disturb my meeting. Act like your age sometimes Evelyn. Youre not a child anymore." Ujarnya sebelum pergi meninggalkan aku sendirian dalam bilik itu.
YOU ARE READING
Heart Beat
RomanceSequence Of ONLY HER. A story about a pair of twins who fall in love with the same person and how they express their emotions in unique ways. 'Andaikan aku mengagumi menggunakan fikiran, mungkin aku sudah berhenti sejak lama. Sayangnya, aku mengagum...