CHAPTER 23 : HEAT 🔞

319 14 2
                                    

"You nak pergi mana?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"You nak pergi mana?"

"I nak turun bawah kejap jumpa orang." Balasku sambil mengeluarkan selipar dari kabinet.

"Orang itu...lelaki yang you duakan I ke"

Aku mengukir senyuman kambing sekaligus menyatakan tekaan dia tepat.

"If I say NO?"

"It wont be long. Promise."

"...."

"Please...."

"Jangan lewat sangat. Dah malam ini." Balasnya lalu menyemak kembali dokumen di tangannya.

"Okay. Kalau boss nak desert, I ada letakkan dalam peti ais. Keluarkan je bila nak makan."

"....."

Melihatkan dia tidak merespons, aku pun berlalu pergi dan turun dari apartmentku.

"Hi B..." sapaku apabila sampai di parking lot tempat kereta Ben berada.

"Hi Queen. Sorry ganggu you malam-malam ini."

"Its okay lah. Maaf.... I cancel plan kita untuk jumpa petang tadi. Boss I minta teman pergi satu tempat."

"I faham. Tuntutan kerja kan."

"Macam itulah. Thanks kerana sentiasa memahami I." Kami berdua dah memasuki kereta Ben supaya lebih mudah untuk berbincang.

"Anything for my Queen." Dia dah tersenyum semasa mengucapkan ayat itu.

"You cakap ada hal mustahak nak dibincangkan. Apa dia?"

"Sebenarnya I datang sebab I rindukan you. Itu tujuan sebenar I kemari malam ini." Dia diam sekejap sebelum menyambung, "Maaf if my feelings membebankan you. I dont know why, but semenjak dua ini, I sukar nak pendam perasan. I kalau boleh nak luahkan segalanya pada you secara bersemuka. Tak cukup sekadar lafazkan melalui call." Luah Ben bersama tatapan penuh sayang.

Aku mengulas lembut pipinya. "I tak terbeban pun. Im happy you can say your feelings out loud like this. By the way, you look cute when you shy."

Dia memegang tanganku yang berada di pipinya. "I prefer to be handsome but if you like cute things, I tak kisah." Dia dah tersengih.

"I suka you sebab ianya you. Bukan sebab wajah."

"Eli... I think dah sampai masa untuk I perkenalkan you pada keluarga I. Its the right thing to do. I dont want to hide you. We dont do something wrong. We love each other."

Aku dah menarik kembali tanganku. Tetapi instead of bawa ke pangkuanku, Ben halang dengan mengenggam rapi dan ibu jarinya bermain di belakang tapak tanganku.

"Before that, I nak beritahu you sesuatu supaya you tak fikir I ambil kesempatan pada hubungan kita."

"Okay. Tell me. Im hear."

Heart BeatWhere stories live. Discover now