CHAPTER 32 : DIFFERENT

108 9 0
                                    

1 bulan sebelum perkahwinan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

1 bulan sebelum perkahwinan...

"Where are you B?" Soalku dalam telefon.

Aku melirik kekiri dan kekanan, masih tiada batang hidung Ben. Dia pernah berjanji, kalau aku datang ke tadikanya, dia sendiri akan menyambutku didepan pintu gate. Yang lepas-lepas, dia selalu sambut aku dengan girang. Hari ini, lain pula jadinya.

Aku yakin dia pasti terlalu busy sampai terlupa tentang perkara ini. Jangan fikir aku datang secara mengejut ya. Aku telah text dia dari semalam lagi tentang kunjunganku hari ini. Lengkap dengan tarikh and waktu.

Sehari dua ini pun, dia dah tak lagi makan malam dirumahku. Alasannya, ada isu di tadika. Disebabkan bimbang, jadi aku datanglah ke tadika dan bawakan dia makanan.

"Im working."

"I know you have been working. You mesti dah lupa I cakap nak datang hari ini kan?"

"You dah datang ke?"

"I tengah berdiri dekat pintu gate tadika."

"Dont you think you should text me before coming? I mean kalau difikir secara logiklah."

"Sorry. Next time, I will bear that in mind."

"Nanti ada cikgu datang bukakan pintu"

"Cikgu?"

"Kenapa? Tak boleh? Nak I juga bukakan pintu?"

"No lah. Okay, Im waiting outside."

Tut.... tut... tut...

'Kenapa dia macam tak suka aku datang? Tapi tak mungkinlah. He always happy when Im coming here. Mungkin dia tengah menguruskan situasi genting dan kehadiranku menganggunya. Bad timing I guess...'Desis hatiku.

Tak lama lepas itu, ada seorang cikgu datang dan bukakan pintu gate untukku. Kami sempat berbual dan bergurau senda sebelum sampai ke penjabat pengetua. To be exact, pejabat Ben. Aku mengetuk pintu sebagai isyarat aku nak masuk.

"Afternoon B." Ucapku sejurus masuk. Aku siap bagi senyuman manis lagi.

"Afternoon." Balasnya sepatah. Sangat dry dan langsung tak memandang kearahku.

"May I sit here?" Aku dah tunjuk kearah sofa diruangan itu.

"Hmmm..."

Aku melabuhkan punggung di sofa lalu mataku meliar kesemua arah. Banyak kali masuk pun, aku tetap akan suka tempat ini. Bukan apa, pejabat Ben kemas dan bersih. Selain selesa untuk diduduki, designnya pun sedap mata memandang. Kemudian aku jatuhkan pandangku kearah Ben. Dia masih ralit melihat dokumennya diatas meja. Kedatanganku seperti tidak dihiraukan.

"Sorry I datang ganggu time you tengah sibuk. I wont be here for long."

"..."

"Dua tiga hari ini, you dah tak datang makan malam rumah I. Jadi I risau." Luahku.

Heart BeatWhere stories live. Discover now