"Perkahwinan you sendiri berakhir. Lagi you suggest orang untuk kahwin. I heard you yang main kayu tiga sampai jadi punca penceraian? You know what? Im sick with people like you."
Bam!!!
"Adeline!" Marah Dadamy sambil menghentak meja. Untuk seseorang yang biasa panggil kami dua beradik dengan alphabet tetapi kali ini dia panggil nama penuh, hanya membawa 1 erti. Dia betul-betul marah dan telah burst.
"Excuse me. I cannot sit in the same table with someone like him." Habis je ayat, Adeline terus pergi meninggalkan meja kami.
Im dumbfounded.
'Kenapa perlu jadi begini sekali?' Desis hatiku.
Sementara Eli, sudah menunduk sambil menahan air mata. Aku mengenggam tangannya dengan harapan ianya dapat menyalurkan sedikit kekuatan kepadanya.
________________________
1 jam lepas...
"Jemput makan semua..." ucap Mommy kepada keluarga Auntie Mia.
Mereka semua tersenyum dan mulai menjamu selera. Aku turut berbuat begitu. Ruangan makan yang ditempah dadamy agak private dan jauh dari orang ramai. Ditambah pula, ruangan ini agak luas. Maka, selesalah untuk memuatkan 7 orang.
"You nak lauk apa? Ketam nak?" Tanyaku pada Eli.
Dia geleng.
"I makan kambing tadi, dagingnya empuk. Nak tak?" Pelawaku lagi.
"Boleh juga."
Dengar je greenlight, aku terus tolak tempered glass atas meja bulat ketepi and hentikan apabila lauk kambing didepanku. Aku sendukkan kedalam pinggan Eli.
"Udang nestum nak?"
"Boleh juga."
Aku pusing lagi kaca tersebut dan apabila lauk itu sampai depanku, aku masukkan kedalam pinggan Eli.
"Ikan?"
"You makan lah juga B. Pinggan I dah penuh. Ini pun I tak tahu boleh habiskan ke tak." Tegur Eli perlahan.
Dia buat aku termalu sendiri. Aku donggak je kepala, semua orang tengah tengok aku sambil senyum-senyum penuh makna. Kecuali seorang. My sister. Dia tak cakap apa-apa dari tadi dan hanya kuis makanan.
"Okay-okay. I makan. You makan kenyang-kenyang tau."
Dia angguk dan kembali fokus pada makanannya. Disisi lain, aku lihat Dadamy sedang kacau makanan mommy. 1 lauk mommy ambil, pasti dadamy rembat. Dari dulu macam itu. Kasihan pula aku tengok mommy dari tadi tak makan apa-apa angkara dadamy.
"Mommy nak tambah apa-apa lauk? Adik orderkan."
"Tak guna order seluruh menu kalau dadamy kamu ini tak berhenti curi makanan mommy."
YOU ARE READING
Heart Beat
RomanceSequence Of ONLY HER. A story about a pair of twins who fall in love with the same person and how they express their emotions in unique ways. 'Andaikan aku mengagumi menggunakan fikiran, mungkin aku sudah berhenti sejak lama. Sayangnya, aku mengagum...