CHAPTER 13 : WAR PART 2

188 14 0
                                    

3 days later

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

3 days later...

5.15pm

I hate her tyrant attitude but now, I know what I hate more than that. I hate declaring war with her. She never leave me ALONE.

3 hari berlalu semenjak pergaduhan kami dan dia tak cakap apa-apa melainkan 'postpone everything related to work' ketika aku ingin membacakan work schedule dia di pagi hari. She do this for the past 3 days.

Kemudian, bila aku duduk balik ke mejaku, dia tak berhenti tatap aku all day long. Tak kiralah time aku buat kerja ke, pergi tandas ke, pulang dari lunch ke. Matanya tak berhenti ikut aku.

Rutin aku sekarang, pagi dia akan pickup aku untuk hantar pergi kerja. Sebelum gerak, aku still buatkan dia breakfast tapi dia hanya cuit atau kuis-kuis sahaja. Kemudian, dia akan simpan dalam peti sejuk.

Waktu pulang pula, dia akan hantar aku balik dan dinner dirumahku. Tapi masih berperangai sama. Dia tak makan sangat dan simpan dalam peti. Senang cerita peti rumahku penuh dengan makanan dia yang tak bermakan.

Sekarang ini, boss aku seolah-olah wanita bisu dan cuma anak matanya sahaja yang berfungsi . Dia buat aku rasa tak selesa tapi aku still tak nak mulakan percakapan jika tidak berkaitan kerja.

Hatiku masih ada sisa marah padanya. Aku harap apa yang aku buat sekarang ini boleh dia jadikan pengajaran dan dia takkan ulanginya lagi.

Cuma sekarang ini... macam mana aku nak beritahu dia hari ini aku akan pulang sendiri sebab nak keluar dengan kawan? Dan dia boleh dinner dekat rumahnya sendiri.

Jam menunjukkan angka 5.30pm. Sudah sampai waktu aku pulang. Aku mula mengemas barang-barangku secara senyap-senyap. Tak nak Adeline tahu.

Tapi... siapa yang cuba aku bodohkan? Dia sepanjang masa melihat kearahku pasti dapat hidu muslihatku. Pada saat aku bangkit je, dia pun turut bangkit.

'Kalau dibiar lebih lama ini, mahu dia akan follow aku berjumpa Ben.' Bisik hatiku. Lalu, aku berjalan mendekatinya yang kini sedang menungguku.

"Hari ini I nak jumpa kawan. Mungkin akan pulang lewat malam. So, I cannot fix boss dinner and desert." Ucapku ringkas. Melihatkan dia tak berkelip mendengar ayatku, aku tak tahu nak ucap apa lagi. So aku akhiri dengan ayat ini.

"Got to go."  Aku tunduk tanda hormat dan pergi meninggalkan dia.

"I can drop you there." Langkahku terhenti mendengar ayatnya.

"Theres not necessary. So far, what you've done for me is enough. More than enough actually. And please.... act like your usual self. I find it difficult to be near boss if boss keep acting this way." Ujarku lagi tanpa menoleh.

Heart BeatWhere stories live. Discover now