CHAPTER 26 : FAMILY MET PART 2

296 19 6
                                    

"So, Kai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"So, Kai. Berapa lama you kenal Eli?"

"Soalan apa ini. Of course sepanjang Eli hidup. Dia adik I kan." Balas Kai.

"Wow.... 32 tahun ya. Lama itu. You rasa dalam 32 tahun itu, you berjaya tak jalankan tanggungjawab you as abang? I mean, know what she likes, protect her when she in danger, listen to her, play with her. You know... common thing as a brother."

"I urmm I..."

"Jawapan yang patut keluar dari mulut you sepatutnya simple je. Yes. Bukan gagap macam itu. You percaya tak apa yang you culas sepanjang 32 tahun ini, my brother do it for you? He has done so much for your sister. Far beyond your wildest imagination. Then you appeared out of nowhere today and tormented him. Macam you bagus sangat. I asking you, is it fair for my brother? You rasa diri you layak ke dipanggil abang?" Celah sister.

Kai terkedu dan hilang kata-kata nak balas.

"Out of consideration for your sister, my brother is not pressuring her to date him. In addition to trust, respect is essential in a partnership. Eli brother, I hope you get this and don't blame my brother in the same way again."

Sunyi....

Tiada siapa yang berani bersuara. Honestly, aku juga tak tahu nak react apa. Nak marah sister? Tetapi semua yang dilafaz semata-mata untuk melindungiku dan apa yang yang dikata semuanya benar. Seolah-olah, percintaan yang aku sembunyikan selama ini berada dalam tapak tangannya sahaja.

"Sorry Mia atas kelancangan mulut anak I." Ucap Mommy membelah kesunyian. Dia dah tepuk lengan Adeline sebagai tanda suruh diam.

"You tak patut minta maaf Zara. I must say I amaze with your daughter. She grown up to be a fighter and protector. I selalu dengar boss puji anak-anak dia. Tapi tak sangka sampai ke tahap ini. Satu sisi yang dia tak pernah tunjukkan di pejabat. Its an honor to see it secara live."

"Takdelah Mia, anak-anak you pun bagus. Kai doktor, anak kedua you, Naomi, peguam. Eli ni ha...bakal CEO." Pujuk Mommy.

"Itu je yang baiknya. Dari segi hubungan... Hurmm..mungkin juga silap I. As parents, I tak pandai bonding dengan anak-anak sewaktu mereka kecil lagi. Sehingga wujudnya jurang sesama mereka dan dengan I. Apabila besar, I bukanlah tempat mereka curhat."

"Bukan I tak tahu, Eli dari kecil disisihkan oleh abang and kakaknya. Tapi I yang buat-buat tak nampak dan beranggapan masalah ini akan selesai dengan sendirinya. Seiring waktu berjalan, jurang antara mereka makin besar dan masalah ini berlarutan sehingga ke hari ini."

"Si Eli ini pun 1 juga, jenis pendiam and tak banyak tingkah. Apa-apa masalah, dia pendam sendiri. Jadi bila I tengok hubungan you and anak-anak seakrab ini, I cemburu." Luah Auntie Mia.

"Masih ada masa untuk Mia betulkan keadaan. I believe in you. Lagipun, I nak beri nasihat lebih-lebih pun, tak boleh juga. I bukannya pandai sangat besarkan anak-anak. Yang banyak uruskan anak-anak since kecil, boss kamu ini ha. I lebih banyak uruskan dia berbanding anak-anak. Otak I penuh dengan perangai mengarut dia je. Sampai jammed kepala I kadang-kadang, siapa anak I sebenarnya." Pujuk Mommy sekaligus mengeluh.

Heart BeatWhere stories live. Discover now