||45.||

17 1 2
                                    

(Octavia)

Octavia na Ashovu radu požiadala o audienciu u samotnej kráľovnej Morgany.

Mohlo by sa zdať, že pre niekoho s vychovaním, aké sa jej dostalo, sebavedomím a jej naučenými spôsobmi to bude výrazne jednoduchšie, postaviť sa pred niekoho tak významného, ako bola najvyššie postavená čarodejnica - a že ak už Octavia stála pred samotnou Hecate, vzoprela sa jej a mala za sebou prvé stretnutie s Morganou, tak to pre ňu bude ešte o to jednoduchšie. Keď ale Octavia stála pred trónnou miestnosťou v sprievode veľkého čierneho vlka - Asha a stráží, až vtedy si uvedomila, akú má v skutočnosti trému a obrovský rešpekt pred tým, čo bude nasledovať. Mala obavy. Nerada o niečo žiadala. Obzvlášť od vysoko postavených ľudí.

Morgana sedela na tróne, zľava aj sprava pri nej stáli jej manželia Silas a Soreen a striehli ako šelmy na každučkého, kto by ich kráľovnej chcel či mohol nejako ublížiť. Oproti nim ani Ashov obranný postoj nepredstavoval žiadnu hrozbu, hoci prešľapoval pomaly, sebavedomo a ostražito. Neboli ale sami - nachádzali sa tam aj iní ľudia, ktorých Octavia videla prvýkrát vo svojom živote. Chcela by sa spýtať Asha na to, kto sú napríklad štyria ľudia postávajúci na schodíkoch nižšie, aj pár mladších ľudí či dokonca detí postávajúcich stranou v miestnosti, ibaže Ash sa rozhodol pre svoju vlčiu podobu, s ktorou komunikovať nevedela inak, než neverbálne.

Všimne si, že jedna žena z tých štyroch má podobné črty tváre, ako Morgana, ba dokonca aj, že bola istá podobnosť medzi Morganou, jej mužmi a pár ľuďmi v sále.
Rodina. Octavia si uvedomí, že mohli byť pokojne jednou veľkou rodinou, príbuznými.

Zdvorilo spraví pred kráľovnou Morganou úklon a chystá sa jej povedať to, čo mala na srdci. S tenkou dušičkou ju chcela požiadať o prijatie v paláci a dúfala, že ju aj prijme a dostane tu svoje miesto spoločne s Ashom, hoci si uvedomovala, že Morgana by k nej vôbec nemusela byť láskavá. Záležalo to všetko len a len od nálady čarodejnice a od toho, nakoľko zvládne byť presvedčivá.

,,Postav sa, dievča," vyzve ju kráľovná a Octavia sa poslušne vystrie. ,,Teba si pamätám. To ty si bola tá, čo nabrala odvahu a vzoprela sa Hecate Blackwoodovej, je tak?" spýta sa so záujmom Morgana.

,,Áno, vaše veličenstvo," zdvorilo pokývne hlavou Octavia, hoci jej nie je veľmi po chuti správať sa pred niekým tak pokorne, ako bola nútená teraz. Nebola až tak rozdielna ako jej matka, Octavia nemala rada autority.

,,Tak za to ti patrí môj hlboký obdiv. Nie je jednoduché vzoprieť sa niekomu Hecatinej moci. Obzvlášť ak je niekto začiatočníkom v čarovaní. Je to nebezpečné."

Octavia sa pokúsi o slabý úsmev, hoci to v nej vrelo. Strávila dlhé hodiny, celé dni nad knihami, učila sa čarovať s takým zápalom, aký nemal nikto iný v Hecatinom dome. Nepovažovala sa za začiatočníka. Už viac nie, hoci bola od nej Hecate podstatne vyspelejšia a lepšia v čarovaní. Vzoprela sa jej, no v danej chvíli reagovala skôr impulzívne a z čistej nenávisti voči čarodejnici. Nad strachom vôbec neuvažovala - v tej chvíli pre ňu existovala len chuť sa Hecate pomstiť.

Svoj život si takto Octavia nikdy nepredstavovala. No žila Octavia vôbec poriadne niekedy predtým? Alebo len prežívala svoje dni nudnými a rutinnými činnosťami miesto spoznávania nových vecí? V poslednom čase sa nad tým celým dosť zamýšľala. A hoci by Hecate za dosť mohla i vďačiť - pretože nebyť nej tak by zo svojej komfortnej zóny najskôr nikdy príliš nevyšla - tak ju nenávidela za to, ako sa správala, ako ju trestala, za to, čo spravila ostatným, za tresty, ktoré jej dávala, za to, ako si na ňu zasadla, za jej krutosť, za Fredericka, i za to, čo jej povedal o Hecate Ash - že zabila jeho rodičov. Z tej ženy nešlo nič dobré, čo by Octaviu oslnilo, ani si nevedela predstaviť, čo by robila, ak by jej Hecate svoju moc odovzdala. Najskôr by jej to mohlo dosť pomôcť na ceste za úspechom a slávou, ceste naplniť svoje ambície a niečo viac v živote dokázať, ale Octavia nevedela, ako by s danou mocou naložila a či by ju dokázala uniesť. A teraz jej pripadalo tak trochu vtipné, že takto pred rokom jej najväčším problémom bol ten, aké šaty si na seba oblečie.

The house of enchantmentWhere stories live. Discover now