||52.||

10 1 9
                                    

(Amanda)

Posledné minúty pripadali byť Amande šialené. Medzi Morganou a Hecate sa strhol ohromný čarodejnícky súboj zmiešaný s vojnou slov plnou kadejakých urážok na adresu tej druhej čarodejnice.

Ak mala Amanda povedať pravdu, tak mala obrovské obavy. Cítila sa celá nesvoja - a akoby rozpoltená. Nechcela, aby súboj, ktorý očividne mal byť na život a na smrť, dopadol víťazstvom Hecate, ktorá ju držala v zajatí, no pravdou tiež aj bolo, že jej a jej malej sestričke čarodejnica pomohla z ulice. Tiež však pochybovala o Hecatiných dobrých úmysloch a obzvlášť sa obávala momentu, kedy by sa Hecate rozhodla prenechať jej svoju moc. Amanda sa na to necítila byť najvhodnejším a dostatočne súcim človekom, nebola na to pripravená. Nechápala, ako mohla do nej Hecate vkladať toľké nádeje. Videla a vedela Hecate niečo, čo ona nie? Nevedela sa prestať porovnávať so svojimi rovesníkmi z domu a chcela poznať pravdu. Prečo si Hecate myslí, že je viac oproti takému Adrienovi?

Ako by ale vyzeral svet, ak by čarodejníkom vládla Hecate Blackwoodová? Ako by sa ich životy zmenili, ak by nasadla na trón tá šialená žena, a ako by sa zmenil ten jej život, ak by Hecate umrela?

Nakoľko bola Morgana dobrá a nakoľko zvrátená a chorá?
Možno to bolo ako snaha vybrať si menšie zlo, pri čom obe tieto ženy boli svojim spôsobom skazené. Ako sa tak dívala na Adriena, Octaviu či Asha, všetci pôsobili dojmom, že viac držali stranu Morgane a ona úplne rozumela, prečo. Sama by sa k nim možno pridala, hoci mala dôvody Hecate za veľa vecí vďačiť a byť jej vernou učenkyňou.

Adrien sa ju snaží spolu s Octaviou oslobodiť a ona bola rada, že boli dostatočne múdri na to, aby prišli na to, že ju tu Hecate drží. Videla ich všetkých veľmi rada. Tak prečo sa cítila tak veľmi previnilo a tak veľmi s Hecate súcitila? Prečo pre ňu bolo tak ťažké sledovať súboj?
Rozhodla sa nechať všetko na osud, hoci mala dojem, že nech sa to skončí akokoľvek, všetko z toho bude mať nejaké dôsledky, ktoré sa jej nemusia páčiť.

,,No tak, Octavia! Poznáš niekoľko spôsobov, ako ma strašiť nekromanciou, a nepoznáš spôsob, ako Amandu oslobodiť?" súri Octaviu Adrien, aby na niečo múdreho prišla.

,,Buď už konečne ticho! Neviem sa sústrediť! Okrem toho, čarovať vieš aj ty, elementalista!"

,,A čo mám tie okovy azda roztaviť? Veď jej tým ublížim, no nie?" uvažuje Adrien. ,,A to je to posledné, čo chcem!"

,,Povedal pravý chlap! A čo si myslíš, že asi tak dokážem ja, hm? Privolať duchov, ktorí by spravili nejaký zázrak? Potrebujem premýšľať!" hádajú sa jej rovesníci. Potom obaja hodia pohľad na vlka.

,,Nie, to nie je dobrý nápad," povie tentokrát Amanda. ,,Nesmie sa prezradiť. Ešte je na to priskoro," pošepne im a zadíva sa na prebiehajúci boj. ,,Nechajme si ho ako záložný plán. Nevieme, ako to skončí, no nemám z toho dobrý pocit."

,,Tak to teda ani ja," pokývne chápavo Adrien.

,,Akokoľvek to dopadne, dúfam, že vyhrá Morgana. Lebo ak nie.. ak nie, tak budem ďalšia na rane," povie Octavia.

,,Nebudeš. Budeme sa jej musieť postaviť. Spoločne s Ashom," uvažuje aj Adrien pošepky a obaja hodia očkom smerom k vlkovi.

Medzičasom Morgana s Hecate po sebe pália kúzlo za kúzlom.

,,Proti mne nikdy nevyhráš, Hecate. Nie nadarmo som stále kráľovná ja - a nie ty. Si úbohá. Osamelá, opustená, bez lásky. Nikto ťa nemá rád. Aj tí tvoji chránenci chcú, aby som vyhrala ja. A je to smutné, však? Uniesla si ich, až natoľko si sa ponížila, a jednému z nich chcela odovzdať svoj majetok a moc. Keby si rodila vlastné deti mimo svojej nepodarenej dcéry, možno by si sa teraz netopila v takých sračkách, v akých si teraz," Morgana sa nechá uniesť, kým Hecate sa snaží pôsobiť ako skala, chladné, bez náznaku toho, že by sa jej to nejak dotklo.

The house of enchantmentWhere stories live. Discover now