(Hecate)
Hecatina jediná dcéra Kirké mala veľkú moc. Väčšiu, než potrebovala, a Hecate nehodlala dať jej ešte dvakrát tak veľkú.
,,Vzala som vás do domu preto, aby som vám ukázala, čo všetko dokážete. Prejavy slabosti, lenivosť, namyslenosť či sebeckosť, a iné veci, ktoré sa mi u vás nebudú páčiť - také čosi nehodlám tolerovať, a budete za to veľmi kruto potrestaní. Dobre si počula, Octavia. Aj namyslenosť a sebeckosť, aby si do budúcna vedela."
Hecate spraví dramatickú prestávku, kedy by sa napätie v miestnosti dalo krájať. Potom opäť prehovorí. ,,Môžete získať veľa. Ale aj o veľa prísť. To najvzácnejšie, o čo môžete prísť, je váš život, a nepochybujem, že sa medzi vami nájde človek, ktorý oň v priebehu nasledujúcich dní príde."
(Viktor)
Viktor preglgne. Mal strach zo slov, ktoré vďaka tónu hlasu, akým ich Hecate vyslovila (a predovšetkým vďaka ich významu) mrazili. Poobzerá sa okolo seba, a tak zistí, že nie je jediný, kto sa nechce stretnúť s pohľadom od Hecate. A rovnako tak so smrťou. Hoci by sám Viktor niekedy povedal, že chce už umrieť, tak nikdy to nemyslel natoľko vážne, aby sa nechal zabiť. Domnieval sa, že v hĺbke duše sa každý človek smrti obáva, a že aj v jeho rovesníkoch v triede sa nachádzal akýsi skrytý pud sebazáchovy.
,,Svet a ani ja nepotrebuje ďalšieho čarodeja so zlým charakterom. Pretože každý, kto má v rukách moc, má moc ju aj zneužiť, a to veľmi nepeknými spôsobmi."
,,Eh.. čo keby ste nás jednoducho pustili domov a nikdy nás tú moc nenaučili používať? A vy by ste si pre vašu moc našli nejakého kamaráta, alebo si zobrali nejaké chudobné dieťa z ulice, ktoré by ste vychovali tak, ako by ste sama chcela?" spýta sa Jasper.
,,Skôr či neskôr by sa vaša moc i tak prejavila, ako aj u ostatných čarodejov. A väčšinou to má veľmi zlé následky, ak ju človek nedokáže ovládať. Čarodejovia sa delia na niekoľko oblastí, na ktoré sa špecializujú, takzvaných domén. Sú to nekromancieri, alchymisti, démonológovia, elementalisti a mágovia. Najmenšie nebezpečenstvo hrozí od alchymistov, sú to väčšinou bylinkári, učitelia a podobne, premieňajú jednu vec na druhú, pracujú s istým vybavením a rituálmi, dokážu len malé kúzla. Ale ak nedokáže svoju moc ovládať taký elementalista či mág.. tak dokáže napáchať veľké škody. Mnohí nekromancieri boli považovaní za šialencov, keď tvrdili, že dokážu vidieť duchov, a navyše sa im vraj tí duchovia aj prihovárali. Dokonca sa zbláznili natoľko, až svoj život ukončili. Veľa mladých čarodejov bolo upálených za to, že sa svojou neskúsenosťou prezradili. Ďalej nechtiac ublížili svojim najbližším. Je vo vašom vlastnom záujme, aby ste tu ostali. Čo sa týka druhej časti otázky, tak moja rodina nikdy nedávala do rúk svoju moc len tak jednoducho hocijakému človeku. Vždy si to musel čímsi zaslúžiť a vybojovať. A ja nemám priateľov."
"Aký to smutný život," pomyslí si Viktor. Hecate musí byť veľmi osamelá a smutná žena.
Je čarodejník. Aký? Alchymista? Začal sa okolo seba obzerať a premýšľať nad tým, kto by sa mohol špecializovať na akú doménu. Uznal, že taký Phineas nemôže byť ničím iným, než prevtelením démona.
,,V najbližších dňoch vás budem pozorovať, aby som u vás všetkých zistila, akú by ste mali mať doménu. Vašim pobytom v lese som už domény niektorých z vás zistila. Saber, ty si jasný elementalista. Aj Journee. Kezia - nekromant. Amanda - mág. Zuri - démonológ. Bola by som rada, ak by ste na Zuri nerobili odsudzujúce pohľady. Byť démonológom neznamená, že má v sebe démona. Znamená to, že dokáže povolávať a ovládať mocné bytosti, ktoré potom za ňu vykonávajú rôzne magické veci. Nie je to vôbec nič odsúdeniahodné."
Najtmavšia osôbka v miestnosti sa usmeje a poodhalí tak biele zúbky. To musí byť ona, pomyslí si Viktor. Zuri. Démonická. Úplne démonická, pomyslí si, keď sa tmavý drobec Zuri usmeje. Bude mu trvať veľmi dlho, než si zapamätá všetky tie nové mená. Už teraz mal pocit, že sa mu nové mená miešajú s menami jeho vlastných súrodencov a detí jeho súrodencov, menami bratrancov, sesterníc, strýkov a tiet. Bolo náročné mať tak veľkú rodinu a ešte k tomu pridať devätnásť nových mien. Teda, dvadsať aj s Hecate. Ibaže ona bola nezabudnuteľná.
,,U väčšiny z vás mám podozrenie na určitú doménu, no ale nie som si ňou úplne istá, preto počkám, než vám ju oznámim. V tomto dome vás budem vzdelávať."
,,A čo ak sa nechceme vzdelávať?" opýta sa Frederick, a Viktor by bol prisahal, že ho Octavia v tej chvíli pod stolom kopla do nohy.
,,Tak potom si ešte hlúpejší, než som si myslela," odbije ho žena.
Rozprávanie sa o čarodejníkoch, ich schopnostiach a o pobyte v dome prebieha ešte dlhú chvíľu, takú, kedy sa Viktor tvári veľmi pozorne a zamyslene, no v skutočnosti myslí na to, že je opäť hladný, a že by si dal pod zub niečo sladké. Začne ho zmáhať únava, no našťastie, Hecate musí ísť vraj niečo súrne vybaviť, a tak ich opúšťa s tým, že ich zajtra ráno chce vidieť všetkých v učebni, a nech si ju neželajú, ak tam nebudú všetci.
Debaty medzi každým naberajú rozdielne smery a k Viktorovi dolieha hluk z každej strany. Každý špekuluje, každý spomenie aspoň raz Hecate, avšak vôbec o nej nerozpráva v zlom, akoby sa bál, že ich tá striga môže odpočúvať. Nikto nespomenul, že sa im vyhrážala smrťou za to, ak budú neposlušní. Nikto nespomenul, že Hecate chce a potrebuje vlastne len jedného z nich, toho, kto jej bude najsympatickejší, a zároveň bude najšikovnejším, že bude čosi ako dieťa, aké by si ako matka priala mať, a na osude ostatných devätnástich jej možno ani vôbec nezáležalo a nebude záležať, až si raz vyberie jedného. Nikto nespomenul, aká chladná sa zdala byť, a nikto nešpekuloval nahlas, či skutočne odišla preto, že musí ísť niečo súrne vybaviť, alebo preto, že by sa jej už zunovalo odpovedať na otázky, a chcela mať pokoj. Každý mlčal, pretože mal pocit, že je sledovaným, a že prípadné očiernenie už beztak pre Viktora nie práve najnevinnejšieho a čistého charakteru Hecate Blackwoodovej by sa preňho mohlo ľahko stať smrteľným.
_________________________________________Ahojte 😇
Keď som si po sebe čítala túto časť, tak som zistila, že je napísaná veľmi komplikovane, za čo sa ospravedlňujem 😄
Ako v každom príbehu odo mňa, aj v tomto som si vymyslela nejakú puckovinu* pre ktorú som sa nadchla, takže som vytvorila 5 typov čarodejov, a to:
Démonológovia
Elementalisti
Mágovia
Alchymisti
Nekromanti.A už aj viete, kam patria Amanda, Kezia, Saber, Zuri a Journee 😇
No a samozrejme, časť mala byť publikovaná včera večer, no nebola som doma, takže preto až dnes ráno 🙂 Verím, že som Vám ho svojim trošku sarkastickým prehovorom nepokazila 😀
_________*krásne nové slovo vymyslené mojou hlavou, vo voľnom preklade chujovina*
VOCÊ ESTÁ LENDO
The house of enchantment
Fantasia,,Nastal čas hrať sa v mojej záhrade tieňov." ,,Nech nás sem dostal ktokoľvek, rozhodne nás má v úmysle zabiť." Dvadsať tínedžerov. Päť skupín, každá jedna zložená z dvoch chlapcov a dvoch dievčat. Jedna žena, ktorá medzi nimi hľadá svojho nástup...