13▪︎ Bir Yıldız Daha Kaydı

58 7 7
                                    

DİKKAT!

11, 12, 13 VE 14 Bölümlerin sırası farklı şekilde yayınlandı.

Lütfen bölüm sırasına dikkat edip okuyun kafanız karışabilir♡

▪︎▪︎▪︎

[Payitaht/ Topkapı Sarayı]

Valide Sultan, kendi yandaş paşaları ile istişare ediyordu. En büyük emeli olan Şehzade Musa'nin katli ile rahatlamışsada hala yapması gerekenler vardı. "Anladınız değil mi?"

"Emriniz başımız üzerine Valide Sultan'ım." Çelebi Paşa, elini kalbine götürüp selam vermiş ardından ona verilen emir doğrultusunda hareket etmek için odadan çıkmıştı.

"Şehzadem Yakup artık veliaht, ne Mahenver'in ne Meyra'nın devri başlamamak üzere bitti." Yüzündeki minik gülümseme Kıkırtılara karıştı. Sağ eliyle tülünü düzeltti, sedirinden kalktı ve dik yürüyüşü ile koridora çıktı. Kimsenin olmamasını fırsat bilip rahatça hareme indi. "Sanavber, şu hatunlardan vardı ya," Sanavber Kalfa hatırladığını belirtir bir şekilde başını sallamıştı. "Onlar bir müddet has odaya girmeyecek. Öncelik başka hatuna tanınacak. Paye Hatun."

"Saray-Bosna'dan getirilen hatun değil mi Validem?"

"Evet, o. Hoşyar'ın önünü kesmek farz oldu." Valide Sultan, dairesine giderken Sanavber Kalfa hareme inmişti. Hatunların büyük çoğunluğu meşkanede olduğundan sadece gözdeler ve diğer birkaç grup hatun vardı. "Hatunlar, sohbetiniz bol olsun!" Kinayeli girişi ile hatunlar ayaklanıp selam durmuştu. Sanavber Kalfa elindeki bastonu yere vurmuş şöyle azarlar gibi baktıktan sonra konuşmuştu. "Paye Hatun nerededir?"

"Meşkhanededir, az sonra dersi bitecektir." Kasım'ın gözdelerindendi bu hatun, haftalardır halvete gitmemişsede çok sivrilmemişti. Oldum olası sessiz olan hatuna lâl ismi uygun bulunmuştu. Adı gibi suskun olan Lâl, kendini harem oyunlarından çok eğitimine vermişti.

"Meşkhaneden sonra beni bulsun." Geriye dönüp hızlıca haremden çıkmıştı. Sanavber Kalfa olabildiğince hızlı adımlarla ilerlerken karşıdan gelen Hoşyar Sultan ile eğilmişti. "Nereye gidersin böyle acele?"

"Valide Sultan'ımızın yanına, Sultan'ım."

"Âlâ." Hoşyar, kalfanın yanından geçip gitmişti. Bir iş olduğunu hemen anlamıştı. Eğer kalfa onu terslememişse mutlak suretle bir şey olmuştu. Hemen nedimesine döndü. "Bu akşam has odaya kim gidecek derhal öğren."

"Emredersiniz."

...
[Kamer Sultan Sarayı]

Bu saray, son günlerle Mahenver Sultan ve Paşaların toplantı yeri olmuştu. Gerek oğlunun korunması gerekte Musa'nın intikamı için binbir plan kuruluyordu. "Dediğim gibi, Hünkarın aklına girmek pek kolay onlar için. Her an fetva isteyebilir."

"Biz onlardan önce davranacağız o vakit. Bize gönderecekleri cellatların ipi ile onları boğazlayacağız."

"Benim bir tahminim var bu hususta."

"Nedir Ferhat Paşa?" Mahenver Sultan paravanın ardından bakışlarını ileriye dikmişti.

"Eğer fetva isteyecekse bu sefer tek şehzade için olmayacak. Yeniçeriler huzursuz. Karındaşı Bayezıt ve oğulları Yakup ile Kadir dışındaki tüm şehzadeleri boğdurmak isteyecektir."

"Diyorsun ki soy Gevher'in evlatlarından gidecek."

"Kesinlikle Sultan'ım, peki siz Şehzade Orhan'ı cellatlardan kurtaracak mısınız?" Cahit Paşadan gelen soru ile Haseki Sultan durgunlaştı. Evlat acısını yaşayan biri olarak söyledikleri kalbini burkuyordu. "Fetvayı veren onlar, cellatları onlar gönderecek. Benim yapacaklarımı önceden yapacaklar. Elimi kirletmememi sağlayacaklar."

Sarayın Yansıması ||Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin