26

275 8 1
                                    

Ruby

Amikor másnap reggel felébredek, egy pillanatra megzavar a fölöttem lévő csupasz fehér mennyezet. A matrac is furcsa, amikor megfordulok az ágyban. És teljesen más szaga van, mint a szobámnak.

Oxfordban vagy.

Hirtelen felülök, és körülnézek. Aztán halkan felsikoltok. Felkapom a telefonomat az éjjeliszekrényről, és átfutom az üzeneteimet. Anya és apa emlékeztetnek, hogy reggelizzek rendesen, mert tudják, hogy néha rossz az étvágyam, amikor nagyon ideges vagyok, Ember pedig kiválasztott nekem egy motivációs idézetet, amit rögtön a határidőnaplómba szeretnék írni. Kieran sok szerencsét kíván, és azt mondja, biztos benne, hogy sikerülni fog. Az utolsó üzenet Lintől jött. Fotót készített a szobájáról a St John's-ban, ami nem sokban különbözik az enyémtől. Azért írok neki, hogy elmondjam, alig várom, hogy találkozzunk ma este a kocsmában - ez az egyik dátum a naptárban, amit a titkárnő előre elküldött nekem e-mailben -, és hogy sok sikert kívánjak neki az interjúkhoz.

Utána felkelek, és lassan elkészülök. A kezeim remegnek az izgalomtól, ahogy sminkelem magam, és belebújok a ruhámba.

A konyakszínű kordbársony szoknyát és a apró virágokkal hímzett fehér blúzt már hónapokkal ezelőtt kiválasztottam, és kifejezetten erre a napra tettem a szekrényembe. A kis bordó színű táskám is velem van, és felveszem a fonott bőrkarkötőt, amit Embertől kaptam.

Nem illik a többihez, de alig látszik a blúz hosszú ujja alatt, és amint felveszem, úgy érzem, mintha a nővérem és a családom egy része velem lenne.

A reggelizőteremben első pillantásra meg lehet mondani, hogy kik az igazi diákok, és kik azok, akik csak az interjúk miatt vannak itt. Az előbbiek céltudatosan sétálnak az ételpult felé, nevetgélnek és beszélgetnek egymással, én pedig erős vágyat érzek arra, hogy egy év múlva én is olyan legyek, mint ők. Szeretnék kávét venni anélkül, hogy kétszer körbe-körbe járnék, mert nem találom a gépet, leülni egy asztalhoz a barátaim mellé, és beszélgetni velük a hétvégéről. És bátorító mosolyt akarok küldeni az interjúra érkező diákoknak, abban a reményben, hogy ettől majd jobban érzik magukat.

Tegnap este mindezt olyan irreálisnak éreztem. Most úgy tűnik, Oxford valósággá válik. Hallom, ahogy a mellettem ülő két lány az egyik szemináriumukról beszélget, és észre sem veszem, hogy rajtakapnak a hallgatózáson. Gyorsan lehajtom a fejem, és a pirítósomat bámulom, amely már néhány falat után ólomnak érzek a gyomromban.

A beosztásom szerint reggeli után a közös terembe kell mennem. Amikor kinyitom az ajtót, meglepődöm, milyen hangos a kis helyiség, amíg rá nem jövök, hogy nem csak jelentkezők vannak bent, hanem idősebb diákok is, akik az ütött-kopott kanapékon heverésznek, hangosan beszélgetnek, és láthatóan próbálják egy kicsit feldobni a hangulatot.

Találok egy szabad széket az egyik kanapé mellett, és letelepedem rá. Egy velem egykorú fiú ül mellettem, ölében egy könyv és egy halom tanulókártya. Rám mosolyog, de nekem inkább grimasznak tűnik. Ugyanolyan feszültnek tűnik, mint amilyennek én érzem magam. Remegő ujjakkal én is előveszem a jegyzeteimet, és még egyszer utoljára elkezdem átnézni őket.

Hirtelen bizsergő érzést érzek a tarkómban, amely átterjed az egész felsőtestemre. Felemelem a fejem, és a közös helyiség bejárata felé nézek. A következő pillanatban azt kívánom, bárcsak ne tettem volna. James ott áll, kezét a nadrágzsebébe temetve, áthatolhatatlan arckifejezéssel.

Kérlek, ne vegyél észre, ne vegyél észre, ne vegyél észre...

Meglát engem a széken. Tekintete lassan végigvándorol az arcomon, a ruhámon, végül a kezemben lévő tanulókártyákon landol. A szája sarka alig észrevehetően megrándul, de aztán, mintha csak magát figyelmeztetné arra, hogy ne mosolyogjon, arckifejezése ismét megkeményedik, és körbepillant a közös teremben, láthatóan egy szabad széket keresve.

Save Me - Mona Kasten (magyar)Where stories live. Discover now