28

439 9 4
                                    

Ruby

    A másnapi interjú egy katasztrófa. Egyrészt azért, mert fél éjszaka fent voltam, és Lydia helyzetén töprengtem, másrészt pedig azért, mert egyáltalán nem találom meg a közös hangot a két docenssel. Az elején olyan vicceket mondanak, amiket nem értek, és amikor végre kérdezgetni kezdenek, nem elégedettek a válaszaimmal. Megkérdezik tőlem, hogy hányan vannak a teremben, mire én azt mondom, hogy lehetetlen pontosan megmondani. Hiszen lehet, hogy álmodom, vagy a két docens csak a fejemben létezik. Ez az egyik feladat, amit Pippával átvettünk, de egyáltalán nem tetszik nekik a megközelítésem. A filozófia szakos docens "ál-intellektuálisnak" nevezi, és arra kér, hogy gondoljam át, és derítsem ki, miért rossz. Aztán logikus választ vár tőlem, én pedig szelíden azt mondom: három.

    Utána teljesen össze vagyok zavarodva, és minden kérdést háromszor is átgondolok, mielőtt bármit is mondanék. Ez egy katasztrófa, és mire fél óra múlva végzek, már forog a fejem.

    Automatikusan elköszönök az docensektől, és elhagyom az irodát. Odakint rájövök, mennyire szédülök, és egy pillanatra a falnak kell támaszkodnom, hogy megtartsam az egyensúlyomat.

    A tekintetem arra a jelentkezőre esik, aki utánam következik.

    Természetesen James az.

    Megőrjít, hogy az a szokása, hogy minden mélypontomnál felbukkan, és élőben szemtanúja lesz. Azzal a diáklánnyal beszélget, aki idehozta - vagy inkább a lány beszélget vele, miközben James a cipője hegyét bámulja. Csak akkor emeli fel a fejét, amikor a docens becsukja mögöttem az ajtót.

   Remekül néz ki. Fekete nadrágot és sötétzöld inget visel, amely kihangsúlyozza a vállát és a felsőtestét. Utálom, hogy mindkettő olyan jól áll neki. Azt is utálom, hogy ilyen formálisan van felöltözve, és mégsem tűnik idétlennek. Igazából mindent utálok rajta.

    Különösen azt, ahogyan összetörte a szívemet. Minden alkalommal, amikor rám néz, újra előtör a fájdalom, amit az elmúlt hetekben olyan sikeresen elfojtottam. A szívem a torkomban ver, a szám kiszárad, és a gyomromban süllyedő érzés terjed szét. És akkor ott van ez a nyomorult vágyakozás. A vágy, hogy odasétáljak hozzá, és a kezét a kezembe fogjam, csak hogy megérintsem, és érezzem a meleg bőrét az enyémhez simulva. Szeretnék neki is sok szerencsét kívánni, ahogy tegnap ő is kívánt nekem, de egyszerűen nem tudom rávenni magam, hogy bármit is mondjak neki. Ha kinyitom a számat, nem jön ki hang a torkomon. Most, amikor amúgy is a sírás kerülget.

   Hirtelen James feláll, és egy lépést tesz felém. Mielőtt bármit is mondhatna, elfordítom a tekintetem, és gyorsan végigsétálok a folyosón.

   A nap hátralévő része nagyon lassan telik. Az interjú után a szobámba akarok menni, és bebújni a paplan alá, de rám talál pár másik jelentkező, akik két felsőbb féléves hallgatóval együtt akarták körbejárni az egyetemet. Tegnap már sokat láttam belőle, de a szörnyű interjú után nem biztos, hogy valaha is lesz még alkalmam a St Hildában tölteni egy kis időt, így csatlakozom a csoporthoz. Keserűséggel tölt el, hogy körbevezetnek egy olyan egyetem gyönyörű campusán, ahová talán soha nem fogok járni, de Tom és Liz olyan nagy energiát fektet a túrába, hogy úgy döntök, a hátralévő időre kizárom a sötét gondolatokat, és arra koncentrálok, amit elmondanak.

A St Hilda's egyike volt az első oxfordi kollégiumoknak, amelyet kizárólag nők számára alapítottak. Férfiak csak kilenc éve tanulhatnak itt. Azt már eddig is tudtam, hogy a kollégium a nyitottságáról híres, de ahogy sétálunk a campuson és az épületekben, világosan érzem, hogy ez nem csak üres duma. A diákok köszönnek egymásnak, és még azok is, akik a könyvtárban a könyvkötegek között ülve, szuperstresszesen néznek ki, szánnak egy percet arra, hogy válaszoljanak a kérdéseinkre. Úgy tűnik, hogy az itteni életszemlélet teljesen ellentétes a Maxton Hall College-ban tapasztaltakkal. Nincs felosztás gazdagokra és szegényekre, menőkre és nem menőkre, méltóakra és méltatlanokra - úgy tűnik, itt mindenki egyforma.

Save Me - Mona Kasten (magyar)Where stories live. Discover now