Reggel arra ébredtem, hogy Peti óvatosan kibotorkál mellőlem, majd pár perc múlva visszatért egy nagy üveg vízzel, amit igyekezett magába dönteni. Jelzés értékkel felültem az ágyon, mire ő vigyorogva felém tartotta a palackot. Kifejezéstelen arccal megráztam a fejem:
- Elég éber vagy már hozzá, hogy eláruld mégis mi a fészkes fene bajod volt tegnap?
- Semmi – arcáról lefagyott a mosoly, ahogy lehuppant mellém az ágyra.
- Elég feltűnő semmi volt... - nem válaszolt csak megrántotta a vállát. Én csak széttártam a kezem. – Jó, hátha nem lehet veled beszélni...
- Jaj, ne fújd már fel ennyire – egy szemforgatás kíséretében hátra vetette a fejét. – Fáradt voltam és hamar gatya lettem. Ennyi!
- Aha – barna szemeim az ő barnáiba meresztettem – és ennek semmi köze Balázshoz?
- Az írócsávó? – lerítt róla, hogy visszakérdezés nélkül is pontosan tudta, kiről van szó – Csak nem tetszett, hogy mennyire rámenős. Mondjuk te is adtad alá a lovat rendesen...
- Az ég szerelmére, Balázs olyan meleg, mint a kályha! – fakadtam ki. Az énekes döbbenten meredt rám. – Csak ez nem annyira publikus, mert a kis fűszeres regényei jobban fogynak, ha odavannak érte a nők... Ricky Martin óta meg tudjuk, hogy mennyit vet vissza a renomédból egy coming out, ha jó pasi vagy. Egyébként pedig nem hiszem, hogy el kéne neked számolnom.
- Nem is kell – megint csak megrántotta a vállát – semmi közöm nincs hozzá.
- Akkor? – vontam fel a szemöldököm, mire ingerülten a hajába túrt.
- Akkor mi?
Összepréselve ajkaim ízlelgettem a mondandóm. Nem akartam túlságosan sokat bele látni a történtekbe, nem akartam önteltnek tűnni... de tudtam, hogy féltékeny volt. És leginkább az érdekelt volna, hogy mégis milyen viselkedést vár el tőlem.
- Akkor a legjobb lenne, ha tisztáznánk a köztünk lévő dolgok határait – hangom kérdőn csengett, aztán megmakacsoltam magam és kezeimmel összefogva a hajam átdobtam a vállam felett. Határozottan kerestem a szemkontaktust – Tudom, hogy zavart. Még akkor is, ha Balázs nem egy liga velem – nem válaszolt csak tovább méregette az arckifejezésem. Szívem hevesebben vert és imádkoztam, hogy szavaimmal ne nyúljak viperafészekbe, de folytattam – Ezért... ezért azt gondolom, hogy meg kellene beszélnünk mi az ami... belefér? Talán ez a jó szó. Szóval, amit megtehetünk úgy, hogy az a másiknak ne legyen bántó.
- Nem kell ezt így túltolni... férfi vagyok, Anna. Sért, ha a csaj akitől én szoktam reggelente eljönni „szerelmemnek" szólít egy olyan férfit akit életemben nem láttam és sértő, ha az a faszi nyúlkál úgy, ahogy én szeretek.
- Nem nyúl... - kezdtem, de leintett.
- Ez semmi több, csak a büszkeségem... de amúgy azt csinálsz, amit akarsz – mondata már-már bántóan tárgyilagos volt. Még nem tudtam eldönteni, hogy ragoznom kéne-e a dolgot vagy inkább hagyjam... aztán újra lejátszódott bennem „faszi nyúlkál úgy, ahogy én szeretek". Ez nálam már bőven a tárgyilagosítás kategóriája volt és amint újra hallottam a mondatot a fejemben ordítani tudtam volna, de csak ennyit mondtam:
- Vagy neked se kéne sehogyse nyúlkálni és akkor nem zavarna, ha van egy régi meleg barátom megérint – igyekeztem annyi cinizmussal megtölteni mondandóm, amennyivel csak bírtam.
- Nehogy azt gondold, hogy most könyörögni fogok, hogy ne...
- Jó, akkor ez túl is van tárgyalva.
YOU ARE READING
Borul a papírforma (Marics Peti ff.)
Teen FictionAnna élete olyan, mint amit tinédzser korában megálmodott. Az egyetlen probléma, hogy az álomban rózsaszín felhők a való világban inkább csak egy szürke ketrec. Kamaszkori szerelme hamarosan oltár elé vezeti, de az álomesküvő szervezése helyett a lá...