"Selam.." diye mırıldandı Meriç bize bakarken. Merynin Meriçi gördüğü an ki gülüşü ve mutluluğu beni bitirmişti o an.
"Hoşgeldin.." diye mırıldandım hafif bir gülümsemeyle ona bakarken. Bir anda o beklemediğim şeyi yaptı.
"Kızım.." diyerek Meryi kucağına aldığında onu doya doya öpmeye başladı. Ben onları şaşırarak ve mutlulukla izlerken bir anda gözümden yaşlar akmaya başladı.
"Kararımı verdim Rüyam.." dediğinde onun ağzından 'Rüyam' kelimesini duymayı ne kadar özlediğimi fark ettim. Bir anda kendimi tutamayıp göz yaşlarımla birlikte ona sıkıca sarıldım.
"Meriçim.. Aşkım, sevgilim.." diye mırıldandım.
"Rüyam.." diye mırıldandı o da ve şiddetle öptüm onu. Ayrılıp Meryi ortamıza aldık ve onu doya doya öptük. Ardından bu günü bize özel yaptık, beraber lunaparka gittik ve hem Meryi hem de kendimiz eğlendik. Meriç bir şey için gittiğinde bende bir banka oturup Meryide yanıma oturtturdum. Bir anda pat diye gürültülü bir ses geldiğinde Meriçe bir şey mi oldu korkusuyla hızla ayağı kalkıp koşmaya başladım.
"Meriç!" diye bağırdığımda Meriçin sesini duydum.
"Rüyam!" bağıran sesinin olduğu tarafa baktığımda bir şey olmamıştı.
"Mery nerde!?" sorusuyla birlikte panikle bankın oraya baktım.
"ALLAH KAHRETSİN! PANİKTEN BİR ANDA KALKTIM!" diye bağırıp Meriçle birlikte oturduğumuz banka doğru koştuğumuzda orada yoktu.
"Mery annecim!!" ben etrafa bakınıp bağırırken Meriç insanlara sormaya başlamıştı. Onunla birlikte bende sorarken bir anda bir adamın elinde gördüm kızımı.
"Meriç orada!" diye bağırıp parmağımla adamı gösterdiğimde Meriç baktığı gibi koşmaya başladı. Bende arkasından onu takip ederek koşarken adam fark edip kaçmaya başladı. Meriç küfür ederek koşarken ben onlara yetişmeye çalışıyordum. Bir anda adam bir güvenlikçiye çarptığında Meriç daha da hızlanarak adama ulaştı ve hızla Meryi kucağına aldı. Görür görmez bende onlara doğru koştum ve Meryi kucağıma aldım.
"Annecim.. Özür dilerim, çok özür dilerim bir daha seni asla bırakmayacağım.." diye mırıldanırken Meriçte güvenlikçiye olanları anlatıyordu. Merynin ağlaması geçtiğinde ben oradan uzaklaştım. Başımın dönmeye ve gözlerimin kararmaya başlamasıyla bir banka oturdum. Ben kendime gelmeye çalışırken Meryde tekrardan ağlamaya başladı. Sonra Meriçin bana seslenen sesi, ardından koşarak yanıma gelmesi, ambulans sesleri, Merynin ağlama sesleri.. Her yerde bunlar yankılanırken ben bir anda o adamın yüzünü gördüm karşımda. O adam.. 1 yıl önce babamın evinin önünde ağlayan çocuğu susturmaya çalışan adamdı.. *Yoksa o çocuğuda mı kaçırıyordu!?*Uyandığımda kendime gelmeye çalıyordum.
"Meriç.." diye mırıldandım gözlerimi açmaya çalışırken.
"Rüyam yorma kendini." dediğinde net görmeye başlamıştım.
"Mery nerede?" dedim kendime gelip.
"O uyuyo Kumsal aldı." dediğinde bir kez daha kendime gelip doğruldum ve kaşlarımı çatıp yüzüne baktım.
"Nasıl Kumsal aldı? Meriç Kumsalın okulu yok mu!?" dediğimde telefonumu arıyordum.
"Saat 15.23 Rüyam. Kumsalları bugün erken bırakmışlar. Zaten çıktığı gibi geldi ve aldı." az da olsa rahatlamış bir şekilde ona bakarken ayağa kalkmaya çalıştım.
"Tamam iyiyim eve gidelim." dediğimde biraz dursa da ardından Meryi alıp eve gittik. Meryi uyuttuktan sonra salonda oturan Meriçin yanına indim. Onun koynuna sokulmuş bir şeyler izlerken kendimi artık tutamadım.
"Meriç!" dedim bir anda. O bana anlamayarak bakarken ben yerimde duramıyordum.
"Noldu Rüyam?" dedi o da.
"Şey.. Ben düşün düşün deliricem galiba! Dün Meryi kaçırmaya çalışan adamı ben önceden görmüştüm.." dediğimde panikle doğruldu ve ciddi bir şekilde bakmaya başladı bana.
"Nasıl?" dedi ciddiyetle.
"1 yıl önce ben babamın evine ilk defa gelirken.. Bir adam ağlayan çocuğu susturmaya çalışıyordu, abisi sanmıştım ama onu da kaçırmış olabilir.. Yüzlerini tam göremesemde çok benzettim." konuşmam biter bitmez ayağı kalktı.
"Tamam kalk polise gidiyoruz, yüzünü birazda olsa hatırlıyorsan resmini çizip bulabilirler. Ama onu tuzağa da getirmemiz gerek!" dediğinde anlamamıştım. Neyden bahsediyordu?
"Ne tuzağı? Ne polisi Meriç? Sadece söylemek istedim boşver.." dediğimde sertçe kolumdan tutup çekiştirdi.
"Bana böyle yapacağına orada ki güvenlikçiye ne anlattığını söylesene? Neden adama bir şey yapmadı!?" dediğimde sinirle kolumu bıraktı.
"Allahın cezası adam çocuğu yalnız görünce korumak için aldığını söyledi!" dediğinde sinirle bir küfür savurdum bende.
"Tamam neyse gidiyoruz o zaman gel!" dedim sertçe ve bu sefer ben onu kolundan tutup çekiştirdim.
"Oo Rüya Hanım!" Meriç bir anda tuttuğum kolunu çekip belimden tuttu ve beni kendine çekti. Burun burunayken gülümseyerek bakıyorduk birbirimize.
"Bakıyorum da tam bir Meriç Doğan olmaya başlıyorsunuz." dediğinde başımı salladım gülerek.
"Ee vazifemiz Meriç Bey!" dediğimde dudağıma öpücük kondurup belimi bıraktı ve hazırlanıp çıktık. Resmi çizip polise her şeyi anlattıktan sonra Meriç planını da anlattı ve polisle bir plan yapıcaklar. Ne planı anlamıyorum gerçekten!
Akşam olduğunda yine hep beraber lunaparka gittiğimizde Meriç artık planı anlatıcaktı bana.
"Kızmak yok ama Rüyam!"
"Söyle artık Meriç!"
"Meryi kullanmamız gerek.." dediğinde sinirle kaşlarımı çattım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rüya
Подростковая литератураMerhaba! Ben Rüya. Küçük yaşta ailemi kaybetmemle birlikte hayatım kararmıştı. Yıllar sonra hayatıma renk katan ve duygularımı keşfetmeme yardımcı olan biri girdi. Çocukluğumdan beri kendime bela mıknatısı diyordum ki zaten öyleydim. Hayatıma giren...