İkimizde hareket etmeden hala odanın ortasında ayakta dikilmiş bir şekilde duruyorduk.O benim gözlerime odaklanmışken ben onun nane kokan nefesine takılı kalmıştım.Gözlerimi kapatıp bu kokuyu uzun uzun içime çekmemek için kendimle baya bir savaş vermek zorunda kaldım.Aslında nane kokusundan bugüne kadar nefret etmiştim ama şimdi o kadar güzel geliyordu ki şaşırmıştım açıkçası.Kokusunun etkisinden çıkıp kendimi gözlerine odaklamaya çalıştım.Tabi ne kadar becerebildim orası tartışılır.
Jiyan sağ elini yanağıma koydu ve bir süre hareket etmeden bekledi.Tabi bu sıra da ben de yanağımı eline yaslayıp gözlerimi kapatmamak için kendimle öyle bir savaşa girdim ki görenler 3. Dünya Savaşının (!) çıktığını bile sanabilirlerdi yani.Neyse ki içimde yarattığım savaşta kendime hakim olarak ne yanağımı eline yasladım ne de gözlerimi kapattım.İfadesiz tutmaya çalıştığım gözlerimle gözlerine bakmaya devam ettim.Ama içimde aklımla kalbim arasında da bir savaş vardı.Aklım bulunduğumuz durumun ne kadar saçma olduğunu haykırsa da kalbim tam tersini söylüyordu.Ben hangisinin doğru söylediğini çözmeye çalışırken Jiyan konuşmaya başladı.
"Mira?" Adımı onun ağzından duymak gibisi var mıydı bilmiyorum.O kadar güzel bir tınıyla söylüyordu ki insanı hipnotize edip istediği her şeyi yaptırabilecek bir gücü vardı.Hele o nane kokusu beni benden alıp başka diyarlara sürüklüyordu resmen.Kalbimden zaten bahsetmeye gerek yok.Eğer bir kuş olsa yerinden çıkıp gidecek ve bir daha dönmeyeceğini bile söyleyebilirim.
"Mira?" Jiyan'ın adımı tekrar söylemesiyle kendime geldim ve cevap vermeye çalıştım.
"E-efendim." Kendime lanet ettim.Kekelemekte neyin nesiydi şimdi?Bu kadar mı etkilenmiştim ondan?Bende ki de soru.Tabi ki etkilenmiştim.
"İyi misin?" "E-evet" Bir kez daha lanet olsun.Boğazımı temizleyip tekrar yanıtladım sorusunu.Bu sırada o da elini yanağımdan çekince bir an ürperdiğimi hissettim.
"Evet iyiyim." "Hım öyle görünmüyor ama neyse önemli değil.Bizim buraları bilirsin bu gecenin sabahında çarşafı görmeye gelirler.Tabi bakacakları şeyi de biliyorsun.Ama şimdi böyle bir şey olmayacak.O yüzden bunu halletmenin bir yoluna bak.Nasıl yaparsın bilmem ama yap işte."
Bunları söyledikten sonra pijamalarını alıp banyoya gitti.Yaklaşık beş dakika sonra banyodan çıktı ve iyi geceler deyip yatağa girdi.Ben hala olduğum yerde dikilmiş dediklerini düşünüyordum.Hem beni istemediğini dile getirmiş hem de ne yapacağımı bilmeden öylece bırakıp yatmıştı.Daha fazla ayakta dikilmeyip geceliğimi ve bir çarşafı alıp banyoya gittim.Ne yapsam diye düşünürken aklıma gelen fikirle dolapları karıştırıp jilet buldum.Sonra kolumun görünmeyen kısmına jileti sürdüm ve oradan süzülen birkaç damla kanı çarşafa damlattım.Yeterli olduğunu düşünüp çarşafı bıraktım ve kolumu yıkadım.Suya değince biraz sızladı ama ecza dolabından aldığım sargı beziyle belli olmayacak bir şekilde sardım.Makyajımı temizleyip saçlarımı da açtım.Geceliğimi hızlı bir şekilde giydim ve çarşafı da elime alıp banyodan çıktım.Odaya girdiğimde Jiyan'ın uyuduğunu görünce çarşafı yere bırakıp yatağa girdim.Jiyan'ın uyurken nasıl göründüğünü izlemeyi istemiştim ama günün yorgunluğu ağır basınca kendimi uykunun şefkatli kollarına bıraktım.
Üzerimde hissettiğim ağırlıkla gözlerimi araladım.Kafamı kaldırıp ağırlığın sebebine baktığımda şaşırmama engel olamamıştım.Jiyan sağ bacağını bacaklarımın üstüne koymuş kolları beni ahtapot gibi sarmış,bense göğsüne doğru sokulmuş ve ona sarmaş dolaş uyurken buldum kendimizi.Hemen toparlanıp kollarının arasından çıkmaya çalıştım ama Jiyan kollarını daha da sıkılaştırdı.İkinciye denediğimde de sonuç başarısız oldu.Son bir kez daha denediğimde bu sefer istediğim sonucu elde edip kollarından sıyrıldım.Hemen yataktan çıkıp banyoya gittim ve elimi yüzümü yıkadım.Aynadan kendime baktığımda yanaklarımın kızarmış olduğunu gördüm.Biraz önce ki halimiz tekrar aklıma gelince yüzümdeki aptal sırıtmaya engel olamamıştım.Elimi yüzümü kurulayıp odaya geri döndüğümde Jiyan'ın hala uyuduğunu görünce gardıroba yöneldim.Su yeşili çiçekli dizlerimde biten elbisemi giymeye karar verdim.Jiyan hala uyuduğuna göre burada giyinsem sorun olmazdı sanırım.Üzerimdeki geceliği çıkardım ve elbisemi giydim.Saçlarımı örüp yüzüme de biraz renk gelmesi için hafif bir makyaj yaptım.Hazır olduğuma kanaat getirince ve aynada kendimi inceledim.Yüzümde memnun olmuş bir ifadeyle arkamı döndüğümde Jiyan'ın kollarını başının altına koymuş sırıtarak bana baktığını gördüm.Kendime hakim olamayıp ağzımdan küçük bir çığlık koyverdim.
"Ay ödümü patlattın ya niye uyandığını belli etmiyorsun?"
" Sana da günaydın karıcım.Hem niye belli ediyormuşum buradan manzara çok güzeldi."
Şimdi ben bana karıcım demesine mi sevineyim yoksa beni güzel bulduğuna mı bilemedim doğrusu?
Kapını tıklatılmasıyla Jiyan'a baktım.O da hemen anlamış gibi "Çarşafa bakmak için gelmişlerdir" deyince utana sıkıla çarşafı yerden alıp dışarı çıktım.Ayşen anne ve Jiyan'ın yengesi önce yüzüme sonra elime bakınca utanarak çarşafı gösterdim.İkisinin de yüzlerinde memnun olmuş gülümsemeyle önce bana sonra birbirlerine baktılar ve arkalarını dönüp gittiler.Onlar gidince bende hemen odaya girdim.Jiyan'ın üzerine giydiği siyah takım elbiseye bakınca nefesimin kesildiğini sandım.Bir takım elbise bir insana bu kadar mı yakışır?Aslında sıradan bir takım ebiseydi.Siyah ceket beyaz gömlek siyah pantolon ve siyah kıravat.Ama bunlar Jiyan'la bütünleşince sıradanlıktan çıkıp inanılmaz bir şekil alıyordu.
"Ağzının suyu aktı karıcım.Beğendiysen bile bu kadar belli etme."
"Aa ne münasebet canım hiçte beğenmedim yakışmamış."
"Tabi öyledir.Neyse gösterdin mi çarşafı?"
"Evet gösterdim."
"İyi öyleyse ben kahvaltıya iniyorum.Sende geç kalma masada herkes tamamlanmadan yemeğe başlanmaz."
"Tamam geliyorum."
Jiyan'ın odadan çıkmasıyla derin bir nefes aldım.Bu adam bana ne yapıyor bilmiyorum ama dengemi bozduğu kesin.İnşallah sonumuz hayırlı olur.
-
Çok beklettim kusura bakmayın arkadaşlar.Yine uzun bir bölüm yazmaya çalıştım.Umarım beğenirsiniz.Bol bol yorum yapmanızı istiyorum.Fikirleriniz varsa bana söylerseniz de çok mutlu olurum.Beğenmediğiniz olmamış dediğiniz yerlerde olursa söyleyebilirsiniz.Bir de arkadaşlar kapak yapmayı bilen varsa bana mesaj atabilir mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDEL
Narrativa generaleAbisinin hayatının kurtulması için sevmediği daha da önemlisi tanımadığı bir adamla Berdel yapılmasına karar verilen Mira'nın hayatını okumaya var mısınız?