Bölüm 24

55.3K 1.7K 114
                                    

Üzerimde ki şaşkınlığı hala atamamıştım.Ne hareket edebiliyordum ne de konuşabiliyordum.Sanki hareket etme ve konuşma yetimi kaybetmiş gibiydim.Melis bana Ayazın geleceğini söylememişti.Ne işi vardı ki burada?
Yanağıma değen elle irkilip kendime geldim ve kim olduğuna bakmak için gözlerimi karşıma çevirdim.Jiyan endişeli gözlerle yüzüme bakıyordu.Haklıydı da hareket etmden öylece duruyordum.Onu daha fazla endişelendirmemek için gülümsedim ve elimi elinin üzerine koydum.
"İyi misin sevgilim?"
"İyiyim hayatım."
"Öyle görünmüyorsun ama."
"Gerçekten iyiyim hayatım seni endişelendirdiğim için özür dilerim."
"Sen iyiysen başka bir şeyin önemi yok canım."
Jiyana tekrar gülümseyip Melise döndüm ve kollarımı açtım.O da gülerek kollarını doladı etrafıma.
"Hoş geldin canım benim."
"Hoş bulduk canım.Ne çok özlemişim seni."
"Bende seni çok özledim canım."
Melisle sarılırken Ayazı unutmuştum.Melisten ayrılıp Ayaza döndüm.
"Sende hoşgeldin Ayaz.Melis geleceğini söylememişti."
"Hoşbuldum Mira.Evet aniden karar verdim zaten.Melis yanına geleceğini söyleyince bende geleyim dedim."
"İyi yapmışsın."
Ayazla arama mesafe koymuştum.Jiyanın yanlış anlamasını istemiyordum.
"Şey ben tanıştırmayı unuttum.Bu Melis benim en yakın arkadaşım.Bu da Ayaz.Melisin kuzeni."
"Hoşgeldiniz yavrum."
"Hoşbulduk efendim."
"Efendim de neymiş teyze deyin .Sevmem ben öyle resmiyeti."
"Peki teyzecim."
Melis önce annemin sonra da babamın elini öptü.Ayaz da aynı şekilde öptükten sonra hep beraber avlu da oturduk.Biz otururup sohbet ederken masa hazırlanıyordu.Yaklaşık yarım saat sonra yemekler hazır olunca masaya oturup yemeğe başladık.
"Melis kızım annenler nasıllar?"
"İyiler Ayşen teyzecim çok selamları var size."
"Sağolsunlar kızım sende selam söylersin."
"Söylerim tabi."
"Kendini anlatsan biraz tanıyalım seni."
"Tabi.20 yaşındayım.İstanbul üniversitesinde İngilizce öğretmenliği okuyorum.İki kız kardeşim var.Annem ev hanımı babam sınıf öğretmeni.Aslen Bursalıyız ama İstanbulda oturuyoruz.Öyle yani Ayşen teyzecim."
"İyi güzel kızım.Ayaz oğlum sende anlat biraz kendini."
"Tabi Ayşen teyze.21 yaşındayım.İstanbul üniversitesinde 2. sınıf Hukuk okuyorum.Nasip olursa avukat olacağım.Bir erkek kardeşim var.Annem doktor babam polis.Aslen de Trabzonluyuz.Yaşayıp gidiyoruz işte."
"İyi oğlum."
Sohbet burada sonlanmıştı.Arada Ayazın bakışlarını üstümde hissediyordum ve bu beni geriyordu.Kötü bir şey olacak diye korkuyordum o yüzden dikkatli olmaya çalışıyordum.
Elimin üstünde bir el hissedince sağ tarafıma döndüm ve elin sahibine baktım.Jiyan gözlerini kısmış bana bakıyordu.Elini sıkıp içten bir gülümseme sundum ona.Endişelenmesini istemiyordum.Bir Kuzey vakası daha olmasını istemiyordum açıkçası bunun içinde dikkat ediyordum.
Yemekten sonra Melisle Ayaz yorgun olduklarını söyleyip izin alarak odalarına çekildiler.Melisle konuşmamız gereken konular vardı ama yorgun olduğu için yarını beklemeye karar verdim.
"Oğlum ne yaptın hallettiniz mi şu işi?"
"Evet baba çözüldü problem.İlk başta diretselerde kabul ettiler.Haftaya düğün yapacaklar."
"Tamam oğul sen yine de arada kontrol et bir delilik felan yapmasınlar."
"Tamam baba sen merak etme."
"Tamam oğul."
Sorunun anlayışla çözülmesine mutlu olmuştum.Kan dökülsün istemiyordum.Ama bir yandan da üzüldüğüm bir yer vardı.Yine genç bir kızın hayatı töre denen illet yüzünden mahvolmuştu.Tamam belki genelleme yapıyordum ama yine iyi değildi.Sonuçta bizde ona kurbandık ama biz şanslıydık ki birbirimizi şimdi deli gibi seviyorduk.İnşallah bu sevgi bu aşk hiç bitmezdi.
"Hayatım bizde odaya çıkalım mı?"
"Olur hayatım bende kendimi yorgun hissediyorum zaten."
"Tamam.Anne biz odaya çıkıyoruz izninizle."
"Tamam oğlum Allah rahatlık versin."
"Sağol anne size de."
Avludan ayrılıp odanın önüne geldik.Önde Jiyan bende arkasında ilerliyordum.Tam adımımı atacağım sırada başım dönünce Jiyanın koluna tutundum.Hemen arkasını dönüp belimi kavradı.
"Mira ne oldu? İyi misin?"
"İyıyim hayatım başım döndü sadece."
"Doktora gidelim mi kendini iyi hissediyor musun?"
"İyiyim sevgilim telaş yapma anlık bir şeydi zaten."
"Tamam ama bir daha olunca söyle hemen bana.Sana bir şey olacak diye çok korkuyorum Mira.Kendine çok dikkat et lütfen."
"Tamam sevgilim dikkat ederim hadi odaya girelim."
Kapının önünde birbirimize sarılı bir şekilde konuşuyorduk.Biri görse yanlış anlayabilirdi.
Odaya girdiğimizde dolaba yöneldim ve pijamalarımı aldım.Üzerimdekileri çıkartıp pijamaları giydim.Jiyana baktığımda o da pijamalarını giyip yatağa yatıyordu.Bende daha fazla ayakta durmayıp yatağa girdim.
"Mira?"
"Efendim sevgilim?"
"Ayazla önceden aranızda bir şey var mıydı?"
Sorduğu soruyla afallamıştım.Bu nereden çıkmıştı ki şimdi?
"Bu soru nereden çıktı hayatım?"
"Soruma cevap verir misin?"
"Okuldayken Melis Ayaz ben üçümüz takılırdık.Onlardan başka da arkadaşım yoktu pek iyi anlaştığım.Okul dışındayken de birlikte takılırdık.Bir süre zaman geçtikten sonra Ayaza karşı bir şeyler hissetmeye başlamıştım.Ama onun haberi yoktu.Bir gün beni arayıp yalnız buluşmak istediğini söyledi.Çok heyecanlanmıştım.Neyse hazırlanıp buluşma yerine gittim gelmiş beni bekliyordu.Bana bir şey söylemek istediğini söuledi.Heyecanla ne diyeceğini beklemeye başladım.Benim ona olan hislerimin farkına varmış.Ama aramızda bir şeyin olamayacağını söylemişti.Öyle biraz daha oturduk sonra ben eve gitmek için ayrıldım.Çok ağlamıştım o zamanlar.Ama sonra atlattım.Yine her zaman beraberdik ama eski samimiyetimiz kaybolmuştu.Aramızdaki arkadaşlığı bozmadık."
"Anladım.Peki onu ilk görünce neden öyle donup kaldın?"
"Hiç beklemiyordum çünkü.O yüzden şaşırmıştım.Sakın yanlıs şeyler düşünme Jiyan benim kalbimde yalnız sen varsın inan bana.Sadece seni seviyorum ben."
"Şiştt biliyorum bebeğim yanlış bir şeyde düşünmedim sadece onu görünce neden öyle bir tepki verdiğini anlayamamıştım.Sana tüm kalbimle inanıyorum.Bende sadece seni seviyorum.Bunları bana anlattığın için de teşekkür ederim."
"Seni çok seviyorum Jiyan."
"Bende seni çok seviyorum Mira yalnız seni."

-

Uyandığımda saat 8 e geliyordu.Jiyan aşağı inmiş olmalıydı.Hemen yataktan kalkıp banyoya gittim ve elimi yüzümü yıkadım.Odaya geri dönüp üzerimi değiştirdim ve avluya inmek için odanın çıkışına yöneldim.
Avluya indiğimda masanın hazır olduğunu gördüm.Melis ve Ayaz inmemişti daha.Alışkın değillerdi tabi böyle erken kalkmaya.
"Günaydın."
"Günaydın kızım.""Günaydın yavrum."
Jiyanın yanında yerimi aldım.Ben sandalyeye yerleşirken Melisle Ayazda gelmişti.Günaydın faslından sonra kahvaltıya geçtik.
"Ben kalkayım işe geç kalacağım yoksa."
"Tamam oğul hayırlı işler dikkat et kendine."
"Sağolasın anne."
"Hayırlı işler oğlum."
"Sağol baba."
Jiyanın peşinden bende kalktım ve birlikte kapıya ilerledik.
"Hayatım bugün dışarı çikabilir miyiz?
"Ne için hayatım?"
"Melis ve Ayaza burayı gezdirmek istiyorum."
"Tamam canım ama dikkat edin kendinize.Şoför sizi götürsün istediğiniz yere.Akşama da geç kalmayın."
"Tamam aşkım.Hayırlı işler sende kendine dikkat et.Seni seviyorum."
"Bende seni seviyorum sevgilim.Akşam görüşürüz."
"Görüşürüz."
Yanağıma öpücük kondurup arabaya bindi ve gözden kayboldu.Bende avluya geri döndüm.
"Baba bugün dışarı çıkabilir miyiz?"
"Ne için güzel kızım?"
"Melisle Ayaza buraları göstermek istiyorum."
"Tamam kızım gidin.Kendinize dikkat edin."
"Tamam babacım."

-

Saat 12 gibi hazırlanıp evden çıktık.Nereye gideceğimize karar vermemiştim ama daha.Melislere ne yapmak istersiniz diye sorduğumda rehberin ben olduğumu nereye götüreceğime benim karar vereceğimi söylediler.Bunun üzerine bende ilk önce kapalı çarşıya götürmeye karar verdim ve şoföre kapalı çarşıya gideceğimizi söyledim.

Eğlenceli gezimizin ardından hem dinlenmek hem de bir şeyler içmek için bir cafeye girmeye karar verdik.Ayaz önden Melis arkasından ilerliyordu.Ben de en sondaydım.Adımımı atacağım sırada gözümün karardığını hissettim ve tutunmak için bir şeyler aradım.Bulamayinca kendimi yere bıraktım.Melis ve Ayazın başıma geldiğini seslerinden anlıyordum ama cevap verecek gücü bulamıyordum kendimde.Etrafımdaki seslerin uğultuya dönüştüğünü anlayabiliyordum.Gözlerimin önündeki görüntüler kaybolmaya başladı.Daha fazla direnmedim ve kendimi karanlığa bıraktım.

-

Sevgili canımcımlar ben geldim.Güzel ve uzun olduğunu umduğum bir bölümle karşınızdayım.Inşallah hoşunuza gider ve beklentilerinizi karşılar.Oy ve yorumlarınızı bekliyorum.En çok yorum istiyorum canlar iyi ya da kötü farketmez ama yorum yapın lütfen.İyi okumalar.Sizi seviyorum ve öpüyorum.

BERDELHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin