O S C A R
Vi satt helt tysta, på en bänk utanför sjukhuset. Bredvid oss stod rullstolen som Felix hade kört mig i. Även fast jag insisterade om att jag kunde gå själv, så vägrade sjuksköterskorna tillåta det. Felix satt med armarna om bänkens ryggstöd och med en cigarett i mungipan, vilket irriterade mig lite.
Men han var ändå gullig. Och fin. Han var vacker. De gröna ögonen lyste i solljuset.
Jag tittade på hur han sög in kinderna när han tog ett nytt bloss, och de redan välmarkerade kindbenen blev ännu mer välmarkerade.
Han vände blicken mot mig och gav mig ett snett leende. Jag log brett tillbaka.
"Vad ler du åt?" frågade han med ett tyst skrockande ljud.
"Nä inget speciellt", svarade jag enkelt.
Felix la huvudet på sne och höjde ögonbrynen långsamt.
"Något är det Enis", sa han bestämt.
"Jag är bara glad", sa jag sedan. "Glad att du är här och att vi träffades igen."
Felix log. Han la armarna om min rygg och drog in mig i en varm kram. Det var lite svårt att kramas sittandes på en bänk, men jag tyckte om det ändå. Motvilligt släppte jag tillslut kramen.
Felix drog en hand igenom sitt hår – som inte var beklädd av en keps som det alltid annars var.
"Men jag önskar bara att jag kunde få bli utskriven från sjukhuset", mumlade jag sedan lite dystert.
"Det kommer du bli, det tar bara lite tid", försäkrade Felix.
Jag fick ifrån mig en suck. Lät blicken stirra på asfalten nedanför oss.
"Snart kommer vi kunna göra massor av saker tillsammans, precis som när vi var små", sa han glatt.
Jag skakade på huvudet och drog frustrerat händerna genom mitt ostyriga hår. Jag mötte Felix förvirrade blick.
"Jag blir så sjukt begränsad med den här sjukdomen", suckade jag. "Jag kan inte göra allt som jag gjorde förut."
"Men vi gör allt vi kan, Enis!" utbrast Felix. "Allt blir bra. Okej?"
"Okej", mumlade jag med en liten rodnad över mina kinder.
"Gud vad cheesy det blev nu när vi citerade The Fault In Our Stars", skrattade Felix.
Det enda jag kunde göra var att stämma in på hans skratt.
-
HANDS UP OM DU ÄLSKAR TFIOS LIKA MYCKET SOM JAG
WHAT IS UP YOU GUYS? (den som svarar himlen eller taket den tänker jag slå med tankekraft!)
Kan hända att jag är ashype för att jag slutar 13 och inte 15:20 idag HAHA
YOU ARE READING
Best Friends » foscar
Fanfiction"Felix?" "Oscar" "Du är dig inte lik" "Inte du heller" --- En kinda sad Foscar-fanfic. Två bästa vänner som äntligen hittar tillbaka till varandra. Allt kan väl bara sluta bra då, eller? © foooilicous | 2015