T J U G O E T T

1.1K 85 4
                                    

O S C A R

Jag vaknade upp av att jag mådde illa. Jag tänkte på Felix. Jag hade inte sett honom sedan vårt lilla gräl. Visst, det var bara en vecka, men ändå. Vi sågs varje dag. Jag slog upp mina ögon och sträckte på mig innan jag bestämde mig för att gå ur sängen. Precis när jag satte mig upp fick jag syn på Felix. Hans ögon var rödkantade och blanka av tårar.

"Har du något emot att lägga dig ner och låta mig gråta samtidigt som du ligger i min famn?" sa han med sprucken röst.

Jag sa ingenting utan gjorde bara som han sa – la mig ner igen. Felix gick med snabba steg fram till min säng och la sig bredvid mig. Han drog mig nära sig och höll mig hårt i sin famn. Han grät högt.

"J-jag ä-älskar d-dig", hulkade han ur sig.

Han satte sig upp, och så gjorde även jag. Han tittade länge på mig med darrande underläpp.

"Du är så jävla vacker", viskade han och drog mer händerna över mitt ansikte.

Han tryckte hårt sina läppar mot mina. De masserades aggressivt, men ändå passionerat. Även fast jag var förvirrad så besvarade jag hans kyss och lät våra läppar arbeta i synk. Plötsligt kände jag hur hans tunga smektes över mina läppar och då drog jag ifrån.

"Felix jag-", började jag.

"Förlåt att jag har gjort dig så besviken Oscar, snälla förlåt mig. Jag är en idiot", sa han tyst. "Men jag är en idiot som är djupt förälskad i dig."

"Felix-", började jag igen.

"Nej, du behöver inte säga att du inte känner likadant", sa jag tyst. "Det är klart att jag förstår det."

"Felix, låt mig prata till punkt!" fick jag äntligen ur mig. "Jag älskar dig."

"Du gör vad?" viskade han.

Jag log bara mot honom. Han besvarade mitt leende med ett eget leende, som var det största leende jag någonsin sett honom göra. Det fick mig att börja skratta högt.

-

NU JÄVLAR KÖR VI ALL IN!

Okej fangirlar lite över att jag kom på att jag har cola hemma :)))

Meeen vad sysslar ni med denna fredagskväll?

Jag ligger som vanligt i min säng och skriver istället för att göra läxor. Sad life </3

Best Friends » foscarWhere stories live. Discover now