S J U T T O N

1.1K 90 2
                                    

O S C A R

Jag hörde lite svagt hur Felix och mamma pratade i hallen. Själv låg jag i min säng i mitt sovrum. Jag var så glad att jag slapp spendera natten på sjukhuset. Jag skulle precis sluta mina ögon och försöka sova lite då jag hörde fotsteg nära min dörr. Jag slog direkt upp ögonen och mina ögon fick hamna på Felix.

"Hej Sandy", sa jag och log.

"Tja Enis", flinade han tillbaka. "Jo, din mamma föreslog att jag sover här inatt, låter det bra?"

"Det låter jättebra", mumlade jag trött.

Jag la mig tillrätta i sängen och han hoppade snabbt upp bredvid mig. Jag kände snabbt hans armar om min kropp. Det fick mig att le svagt. Han drog sig närmare och närmare mig, vilket fick mig att glida mer och mer åt sidan.

Jag hann inte ens tänka tanken innan vi båda låg på golvet. Felix ovanpå mig. Det fick oss båda två att bryta ut i varsitt högt skratt. Tyvärr så råkade Felix tryckta sig mer på mig samtidigt som han skrattade.

"Felix", mumlade jag tyst. "J-jag kan inte andas!"

"Oj", fick han kort ur sig.

Direkt efter så satte han sig på sängkanten och försökte dra upp mig. Detta slutade dock med att jag drogs över honom. Vilket resulterade i att jag låg på honom i sängen. Men det verkade inte göra honom något. Han drog bara bort lite av min lugg som hamnat framför mina ögon.

"Jag är trött", sa jag med en suck.

"Sov då Oscar", svarade Felix enkelt.

Hans fingrar drogs över min ena kind. Jag tittade ner på honom med höjda ögonbryn.

"Ska jag sova på dig?" frågade jag med ett skratt.

"Gör det, det blir mysigt", svarade han med ett leende.

Jag himlade med ögonen men la mig ändå tillrätta i hans famn. Mitt huvud låg mot hans halsgrop och jag drog med fingrarna över hans t-shirtbeklädda bröst. Hans armar låstes om min lilla kropp och jag kunde inget annat än le.

"Det är ganska mysigt", mumlade jag tyst.

"Det var ju det jag sa", svarade Felix glatt.

-

Det är så roligt att skriva när människor glider ur sängar, så jag tänker fortsätta med det.

Best Friends » foscarWhere stories live. Discover now