N I T T O N

1.1K 78 9
                                    

O S C A R

"Felix, det är kallt", mumlade jag.

"Men kom då", svarade han och sträckte ut armarna mot mig.

Vi låg på en filt på en gräsplätt bara ett tiotal meter från höghuset där vi bodde. Cheesy som vi var så låg vi och tittade på stjärnorna.

Jag hoppade mot Felix famn och han la direkt armarna om min kropp. Jag kände hans läppar bakom mitt ena öra och jag rös till. Enda sedan vår kyss hade vi varit mer närgånga än vanligt, men jag klagade inte. Jag gillade det.

"Stjärnorna är jättefina", sa jag.

"Men du är finare", viskade Felix i mitt öra.

"Sluta Felix", sa jag tyst och tryckte generat ansiktet mot hans bröst.

"Men du är jättevacker, Enis", försökte Felix och drog upp mitt ansikte igen.

"Det är du med", sa jag och tittade länge in i hans gröna ögon.

Hans läppar träffade mina. Jag log innan jag besvarade hans kyss. Hans händer som hade funnits på mina kinder försvann upp i mitt hår. Tack vare cellgifterna så blev mitt hår bara tunnare och tunnare. Felix drog ifrån och suckade tyst.

"Fan vad jag blev röksugen", mumlade han.

"Du sa att du hade slutat, Felix", svarade jag med en suck.

"Förlåt", sa han tyst.

Han drog mig ur sin famn och reste sig långsamt. Han gick mot porten och försvann in i höghuset. Han var kanske borta i tio minuter innan jag såg honom komma med en cigarett mellan läpparna och händerna i fickorna.

"Jag är besviken", suckade jag när han stod någon meter ifrån mig. "Du vet att jag inte tycker om det."

"Förlåt Oscar jag-", började han.

"Säg inte förlåt till mig, säg förlåt till dig själv", mumlade jag.

Jag drog upp mina ben och satte armarna längs benen. Jag tryckte ansiktet mot mina knän och suckade. Jag hörde hur Felix satte sig bredvid mig igen. Han tog ännu ett bloss och suckade ut röken. Jag höll andan.

"Jag ska sluta", mumlade han. "Snälla lita på mig Oscar."

Jag tog upp huvudet och tittade på honom med ledsna ögon. Mötte hans skamsna blick.

"Jag vill se det innan jag tror det", sa jag enkelt.

-

Hallå?? Hur är det ens möjligt att denna fanfic ligger på tredje plats på Slumpmässig Kategori???
Det är tack vare er, så tack tack tack tack!!
Jag är så så så så så glaaaad!!

Idag har jag studiedag, vilket också gör mig glad!

Hur mår ni idag? Prata lite med mig, det är bara kul!

Best Friends » foscarNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ