F E L I X
Oscars armar låg hårt om min kropp medan han halvsov. Själv stirrade jag på klockan på väggen. Lät mina ögon följa med sekundvisaren.
Några minuter senare öppnades dörren och jag fick syn på Mia i dörröppningen. Hon tittade på mig med ett leende.
"Jag har en rolig nyhet till er", sa hon med ett leende. "Väck Oscar och kom ut i köket."
Hon försvann snabbt igen då jag avlägset hörde en ringsignal från en telefon. Jag lät mina läppar lätt träffa Oscars ena kind. Han blinkade till med ögonen och öppnade de sakta. Han vände sin sömndruckna blick mot mig. Han kliade sig i ögonen innan de blå ögon träffade mina.
"Hej min älskade", sa jag och log. "Din mamma hade visst nyheter till oss."
Oscar tittade på mig med en nyfiken blick. Jag sträckte ut min hand mot honom och han tog direkt tag i den. Vi reste oss ur sängen och gick ut mot hans mamma.
Hon bara gestikulerade mot datorn med ett leende. Jag lutade mig över stolen jag satt på och läste högt det som stod i mejlet framför oss.
"Hej alla gamla elever!
Jag har tillsammans med Ingrid bestämt att vi ska försöka fixa en klass återträff!
Vare sig du kom i första klass eller nionde klass, du är välkommen.
Mer information kommer när vi får svar på mejl om att du är intresserad av denna återträff.
Hoppas vi ses!
Med Vänlig Hälsning, Karin."
Jag tittade på Oscar som flackade med blicken mellan mig och sin mamma. Jag tittade sedan också på Mia för att se om hon tänkte säga något. Hon öppnade sin mun efter några minuters tystnad och började prata.
"Jag tycker att det skulle vara en trevlig möjlighet för er båda", sa hon leendes.
"Jag vet inte, mamma", mumlade Oscar. "Allt är så tryggt hemma."
Hans nyfikna blick var som bortblåst. Nu såg han nästan bara rädd ut.
"Även fast jag tycker att det skulle vara kul-", började jag. "så håller jag med Oscar."
"Äh, kom igen nu pojkar!" utbrast hon. "Ni borde båda två vara ute lite mer. Nu anmäler vi er."
-
Hela min skola är ett freaking mess. Like damn, vill bara slå alla.
Kommentera fiskpinne om du läser detta bc why not och för att fiskpinnar är mitt liv (:
VOUS LISEZ
Best Friends » foscar
Fanfiction"Felix?" "Oscar" "Du är dig inte lik" "Inte du heller" --- En kinda sad Foscar-fanfic. Två bästa vänner som äntligen hittar tillbaka till varandra. Allt kan väl bara sluta bra då, eller? © foooilicous | 2015