O S C A R
Jag lät mina fingrar gå fram och tillbaka över Felix armar. Han hade all sin koncentration på sin telefon, som han höll framför ansiktet. Det gjorde mig inget, jag var bara trygg av att vara i hans närhet. Det var nästan som att han bodde hemma hos mig, då han sov med mig minst sex dagar per vecka. Men det gjorde mig glad.
Jag la mitt huvud vid hans halsgrop och suckade tyst. Jag ville njuta av tiden, ta vara på all tid. Jag kunde aldrig veta när det skulle ta slut. Det kunde vara imorgon, eller om ett år, ingen visste det.
Visst, om jag skulle ta vara på tiden borde jag väl göra allt det där jag alltid drömt om – men allt jag någonsin hade velat göra, det fanns inte på kartan. Det enda som fanns i mitt huvud var att få spendera all min vakna – och sovande – tid med Felix på ett eller annat sätt.
"O-Oscar", sa Felix plötsligt med en halvdarrande ton.
Jag tittade upp mot honom och rynkade pannan. Varför såg han så rädd ut? Han vinklade ner sin mobil mot mig. Ett sms visades på skärmen.
Skickat från: Mamma
Tid: 12:01
"Hej Felix, jag tänkte bara kolla hur det är med dig? Och även fråga om du skulle ha något emot att komma över ett litet tag ikväll? Det var ju ett tag sedan, jag saknar dig. Du skulle gärna kunna få ta med dig Oscar och Mia också, om det gör saken bättre. Snälla tänk över det, det kan bli trevligt. Kramar från mamma."
När jag hade läst klart smset tittade jag oförstående upp på Felix igen.
"Jag och mamma har inte den bästa kontakten", mumlade han. "Förut så tittade hon till mig hemma ganska ofta, men inte nu längre."
Han tittade snabbt på mig innan hans blick försvann neråt. Jag la armarna om hans kropp och försökte ge honom en hård kram. Han besvarade min kram genom att krama mig tillbaka. En suck kom ur honom.
"Du saknar din mamma eller hur?" frågade jag tyst.
Han nickade sakta.
"Jag blir bara så arg på mig själv, för att jag typ bara har glidit runt på ett bananskal", mumlade han.
-
Wattpad laggar och jag blir lack.
Hallå jag behöver lite hjälp, vad kan man önska sig i födelsedagspresent/julklapp? Jag fyller nämligen år om drygt två veckor. Heheheheh..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Best Friends » foscar
Hayran Kurgu"Felix?" "Oscar" "Du är dig inte lik" "Inte du heller" --- En kinda sad Foscar-fanfic. Två bästa vänner som äntligen hittar tillbaka till varandra. Allt kan väl bara sluta bra då, eller? © foooilicous | 2015