T J U G O N I O

954 79 4
                                    

O S C A R

"Jag älskar dig, Oscar", mumlade Felix mot min nacke. "Glöm aldrig det."

"Varför skulle jag glömma det för?" frågade jag förvirrat. "Det är en av de finaste sakerna du har sagt till mig."

Jag vände blicken mot honom och mötte hans stora gröna ögon. Några få tårar gled ner för hans kinder. Jag drog med fingrarna över hans kind och tittade förvirrat på honom.

"N-när du dör", mumlade han. "D-då vill inte jag leva."

"Felix, säg inte så", försökte jag och drog in honom i en kram. "Visst kommer jag dö någon gång, men det är inte på länge."

Han sa ingenting, utan grät bara mot min axel. Jag smekte honom långsamt över håret och lät mina läppar träffa hans panna. Jag drog ifrån kramen och tittade allvarligt på honom. Han snyftade till och mötte min blick med sina rödgråtna ögon.

"Felix, om jag dör", mumlade jag sedan. "Då vill jag att du kämpar vidare, lova mig det."

"Jag vet inte Oscar", viskade han och torkade bort sina tårar. "Jag kommer inte klara mig utan dig."

"Jo, du kan klara allt", sa jag bestämt. "Bara du inte kommer ner i någon dålig svacka."

Felix skrattade tyst och lät sin blick försvinna ner mot golvet. Jag satte två fingrar under hans haka och fick honom att titta upp mot mig igen.

"Jag bryr mig bara om dig, Felix", sa jag enkelt.

"Så säger du bara", mumlade han med en suck.

"Felix", sa jag bestämt. "Jag älskar dig över allt annat, det vet du."

Han skrattade tyst för sig själv och tittade upp mot mig med ett litet flin.

"Mer än pannkakor?" frågade han retsamt.

Jag suckade bara och brottade bara ner honom i sängen. Han tittade på mig med samma retsamma flin.

"Svara på min fråga", kontrade han.

Jag suckade återigen. Lät mina läppar snabbt träffa hans.

"Ja Felix, jag älskar dig mer än pannkakor", svarade jag.

-

Eyyyoooo what is up?

Vi började titta på en film till en bok vi läste på svenskan, och jag tänker fortsätta kolla på den hemma bc I kinda like it.. Är det konstigt?

Best Friends » foscarTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang