O S C A R
Jag vaknade hur min sköna sömn men orkade egentligen inte öppna mina ögon, men jag gjorde det ändå. Jag upptäckte snabbt att Felix satt på sängkanten.
"Hej", sa han enkelt.
Jag satte mig upp i sängen och log bara som svar.
"Hur länge har du varit här?" frågade jag istället.
Felix sköt ut underläppen och tittade upp mot taket samtidigt som han räknade på fingrarna. Tillslut så tittade han på mig igen.
"Fyra timmar ungefär", svarade han.
Mina ögon vidgades medan jag stirrade på honom.
"Har du varit här hela tiden då jag sov?" frågade jag generat.
Han log brett och nickade.
"Du är ganska gullig när du sover", flinade han.
Mitt ansikte blossade direkt upp i en rödare nyans och jag skrattade lite generat.
Sekunden efter det inträffade så öppnades dörren och min mamma tittade in. Mamma knackade aldrig på dörren, hon kom alltid in direkt. Hon ville alltid se vad jag gjorde eller liknande. Det var ganska jobbigt, tänk om jag gjorde något som hon inte fick se liksom.
"Åh Oscar, du är vaken!" sa hon glatt.
Hon sprang fram till sängen och satte sig på kanten. Hon tog mitt ansikte mellan händerna och placerade sina läppar mot min panna. Jag suckade tyst.
"Hur mår du, gubben?" frågade hon.
"Jag mår bra, så du kan gå nu", mumlade jag åt mamma och försökte putta bort henne från min säng.
Men hon rörde sig inte ens en millimeter. Ett glatt leende var klistrat på hennes läppar. Det gjorde mig lite irriterad. Även fast jag älskade min mamma så blev jag så irriterad på henne när hon skulle behandla mig om ett barn.
"Jag ska snart fixa middag, är det något speciellt som önskas?" frågade hon sedan.
"Nej-", började jag men Felix avbröt mig.
"Allt du gör blir säkert gott", sa Felix charmigt. "Överraska oss!"
Mamma log mot honom innan hon försvann igen. Felix flinade och jag himlade bara med ögonen.
"Sluta sura nu, Enis!" försökte han.
Han tog tag i mina händer men jag drog direkt låss hans händer och satte mina framför ansiktet.
"Sluta", suckade jag bara.
-
2 sad 2 handle. Jag vill bara tillbaka till Stockholm. Känner bara FUCK SKOLAN LÅT MIG FLYTTA FRÅN DEN HÄR HELVETES STADEN!
Euw vad jag hatar Uppsala
Snälla säg att det inte bara jag som hatar min egen stad
YOU ARE READING
Best Friends » foscar
Fanfiction"Felix?" "Oscar" "Du är dig inte lik" "Inte du heller" --- En kinda sad Foscar-fanfic. Två bästa vänner som äntligen hittar tillbaka till varandra. Allt kan väl bara sluta bra då, eller? © foooilicous | 2015