F E L I X
Jag satt i en bil. En bil tillsammans med Oscar och hans mamma. Oscar skulle få komma hem. Läkarna hade äntligen konstaterat att han var pigg nog för att komma hem igen. Men pigg var nog lite att ta i med – för han sov. Direkt när han satte sig i bilen så somnade han. Det var gulligt.
Bilradion spelades på tyst volym och Oscar mamma – Mia – trummade glatt med fingrarna på ratten i takt till musiken.
Själv tittade jag ut genom fönstret och tittade på när naturen flög förbi oss. Jag kunde inte låta bli att le av detta. Det gjorde mig glad.
Ingenting kunde göra mig arg eller ledsen idag.
Det tog inte lång tid alls innan mina ögon blev tunga och jag somnade. Nästa gång jag vaknade, vilket kändes som bara någon sekund senare, så väcktes jag av Oscars mamma. Hon tittade på mig med ett leende.
"Hej Felix, vi är hemma nu", sa hon och log. "Skulle du kunna hjälpa mig att lyfta in Oscar?"
Jag nickade försiktigt innan jag reste mig ur bilen. Vi öppnade dörren till sätet där Oscar satt. Hjälptes åt att bära honom ur bilen. Som tur var tog vi hissen upp till rätt våning, så vi slapp gå upp för alla trappor.
Snart låg han äntligen i sin säng, och jag satt på golvet bredvid honom. Jag bara satt och tittade på honom med ett litet flin på läpparna. Han var ganska gullig då han sov.
Han snarkade lätt och försökte dra täcket över huvudet. Jag reste mig sakta upp från golvet och försökte försiktigt hjälpa honom. Han började direkt att fäkta med armar och ben i sömnen, vilket fick mig att fnissa lågt.
Jag satte mig på sängkanten och satt där. Jag vet inte hur länge, men det var ett bra tag.
-
WTF 5TH ELEMENT ÄR IMORGON?? ÄNTLIGEN??? JAG DÖR JAG LÄNGTAR SÖNDER
ÄR DET NÅGON AV ER SOM SKA GÅ?
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Best Friends » foscar
Фанфик"Felix?" "Oscar" "Du är dig inte lik" "Inte du heller" --- En kinda sad Foscar-fanfic. Två bästa vänner som äntligen hittar tillbaka till varandra. Allt kan väl bara sluta bra då, eller? © foooilicous | 2015