"Abang, kita nak pergi mana ni?"
Soal seorang kanak-kanak kecil berbaju merah dan bertocang dua. Tangannya menggamit erat telapak tangan kasar milik lelaki berbaju biru tersebut, seolah tidak mahu dilepaskan.
"Adik nak ke mana? Jom abang bawa adik. Kita pergi sama-sama, mesti seronok, kan?"
Balas lelaki terbabit dengan senyuman penuh manis. Sabar melayan setiap soalan yang terpacul dari bibir mungil tersebut. Kepala gadis tersebut diusap dengan penuh kasih sayang. Sebuah kucupan hangat diberikan di atas ubun-ubun yang harum berbau minyak Baby Johnson's.
"Hmmm, Momo nak pergi ke tempat yang fun, boleh?"
"Fun yang macam mana?"
"Alaa. Yang abang bawak Momo itu hari. Yang ada banyak bear-bear tu,"
"Oh, Bear World ke Momo?"
"Ha'ah. Momo nak ke situ boleh?"
"Kalau situ, abang boleh bawa, tapi kena tunggu Momo cuti lah."
"Alaa. Abang kata nak bawak Momo ke mana-mana je,"
Muncung Momo ditarik panjang. Terasa dirinya bagaikan ditipu apabila janji yang dituturkan tidak pula dipenuhi oleh abang berbaju biru. Air mata mula bergenang di tubir matanya.
"Lah, ni kenapa nak nangis pula?"
"A-abang tipu Momo. Abang dah janji nak bawak Momo ke mana-mana je,"
Esakan halus mulai kedengaran. Si lelaki mati akal untuk menenangkan kanak-kanak berbaju merah di sebelahnya.
Sepasang mata berwarna coklat cair miliknya melilau mencari sesuatu yang dapat memujuk kembali Momo daripada terus menangis.
Tiba-tiba, satu objek yang terletak berhampiran pintu masuk sebuah kedai menarik perhatiannya.
"Momo, abang nak ke sana sekejap. Tunggu ya?"
Momo yang masih lagi menangis tidak menghiraukan kata-kata abang berbaju biru. Hatinya masih lagi sebal kerana kehendaknya tidak dipenuhi oleh abang berbaju biru.
"Momo."
Sapaan daripada abang berbaju biru tidak diendahkan. Momo.masih lagi menangis teresak-esak di atas bangku berwarna koko itu.
"Momo. Tengok la sini. Ada present,"
Mendengarkan perkataan present, Momo terus memalingkan wajahnya ke arah abang berbaju biru di depannya.
"Bear-bear!!"
Wajahnya bercahaya apabila sebuah patung beruang besar berdiri di depannya. Tinggi patung tersebut lebih dua kali ganda berbanding dirinya. Terus dipeluk patung yang berada di depannya dengan erat.
"Suka tak?"
"Suka! Sayang abang!"
"Sayang je ke?"
Abang berbaju biru menarik muka masam apabila Momo tidak lagi mempedulikannya. Dia hanya berpeluk tubuh sambil bersandar pada kerusi di sebelah.
"Ala. Abang ni, tak fun lah."
"Tak kira. Abang nak kiss jugak,"
"Eyyy. Abang gatal,"
"Apa pulak. Tu kira murah tau sebab abang beli patung paling gebu untuk Momo,"
Dengus abang berbaju biru.
Sebuah kucupan basah singgah di pipinya. Momo tersengih kerang sambil melihat abang berbaju biru yang terpegun menerima kucupannya.
"Sekarang dah sayang Momo balik?"
Senyuman manis dilemparkan ke arah Momo. Kanak-kanak tersebut amat bijak mengambil hatinya.
"Malam ni nak main tak dengan abang?"
"Main yang mana, abang? Kita kan ada banyak permainan,"
"Yang main buka baju tu,"
"Oh. Tapi, abang buat sakit la. Takut Momo dengan abang,"
"Kali ni abang sorang je. Momo nak tak?"
"Hmmm. Pukul berapa bang? Nanti mummy marah kalau abang hantar Momo lewat,"
"Sekarang nak?"
"Tapi, bear-bear ni,"
"Tu Momo punya."
"Okay! Kita nak main dekat mana?"
"Tu, depan tu ada hotel. Kita main kat situ je lah, okay?"
"Abang janji tau, abang sorang je."
"Iye. Abang sorang je,"
***
"Momo, dah ready ke ni?"
"Kejap la bang. Bear-bear ni pun tak puas main lagi,"
"Jom lah. Nanti Momo boleh main dengan bear-bear lain,"
"Ye la. Ye la. Pelan-pelan je tau."
"Baik sayang,"
Tubuh Momo dibaringkan di atas katil bercadar putih. Bajunya dilucutkan satu per satu. Momo tidak kisah untuk bermain dengan abang berbaju biru.
Dulu, dia agak takut kerana sakit apabila abang berbaju biru menindih tubuhnya dari belakang. Ingin saja dia menjerit tetapi abang berbaju biru kata semua tu untuk hilangkan kebosanan Momo. Mummy selalu outstation. Papa pula dah lama tiada.
Jadinya, Momo sentiasa ditemani abang berbaju biru atas arahan Mummy.
"Momo, ready to play?"
"Jom bang. Tak sabar pulak,"
Kakinya dilunjurkan sambil matanya diikat dengan sehelai kain putih. Pernah dia bertanya kenapa perlu diikat namun tidak pula dijawab oleh abang berbaju biru.
"Abang nak mula ni,"
"Ah... Ahhhhh.... Aghhhh...."
Tubuh Momo dikeraskan sedikit apabila abang yang kini tidak berbaju mula menindihnya. Mula-mula, memang dia merasa sakit, namun lama kelamaan dia sudah biasa.
Abang berbaju biru sangat baik dan selalu melayannya. Kasih sayang yang Mummy sendiri pun tidak pernah beri sejak dulu.
"Agghhh!!! Abang, pelan sikit. Jangan enjut kuat sangat,"
"Macam ni?"
"Better... Ahhhh..."
Mata Momo yang sememangnya ditutup dengan kain dipejam rapat. Dunianya bersama abang yang kini tidak berbaju baru saja hendak bermula.
Tangan abang tersebut mula menjalar ke serata tubuhnya sambil mulut abang tersebut tidak henti-henti menjilat. Walaupun geli, Momo tidak kisah. Seakan ada satu benda yang sangat menyenangkan merebak ke seluruh tubuhnya apabila diperlakukan sebegitu.
"Abang..."
"Hmm...?"
"Kita main sampai abang letih ya?"
Dan mereka berdua terus bermain permainan buka baju sehingga jarum jam menunjukkan sembilan malam. Panggilan daripada Mummy mengatakan Mummy tidak sempat pulang memberi peluang bagi mereka untuk bermain dengan lebih lama dan gembira sehingga masing-masing terbaring keletihan beberapa jam kemudian.
P/s : Jemput baca dan komen apa yang kurang pada IDENTITI keluaran Buku Fixi semua. Terima kasih kerana menyokong. =)
YOU ARE READING
IDENTITI:2
Mystery / ThrillerIdentiti:2, Cermin. Ada sedikit kaitan dengan Fixi's Identiti available in Wattpad only *** Mazlan seorang lelaki biasa yang gemar bersuka ria dengan teman sebaya. Semuanya kelihatan indah sehinggalah dia diganggu satu mimpi yang bukan biasa-biasa. ...