Sorry schatjes! Dat het zo lang heeft geduurd... Ik heb veel meegemaakt, dus ik ga weer veel typen. Bedankt voor alle steun lieve mensen!
Ik lig met een nieuwe vriendin, Cassy op mijn bed. Ze wist ondertussen alles over Daniel. He is zaterdagavond.
'Mag ik haar zien?' Vraagt ze.
'Tuurlijk, zoek haar maar op op facebook,' zeg ik.
Zodra ze de foto voor haar neus had, trok ze een vies gezicht. Ik begin te lachen.
'Geef eens,' zeg ik en trek de telefoon uit haar handen.
Aangezien Daniel mij, op wonderbaarlijke wijze, had geblokkeerd op facebook, kon ik veel op haar tijdlijn niet zien.
Nooit had ik Daniel lastig gevallen via facebook, dus ik begrijp niet waarom hij me had geblokkeerd. Nu valt het alleen maar op, maar ja, zo snugger om dat begrijpen is meneer ook niet.
Ik bekijk wat foto's en zie af en toe een foto van hun samen.
Ze is zo intens lelijk! Haar lichaam is jaloers om op te zijn, fair enough, maar haar hoofd... Alsof ze vast heeft gezeten bij haar geboorte.
Ze lacht ook zo zuur. Snap ik ook wel...
Tot ik ineens iets zie staan waardoor ik duizelig word.
"HEEFT EEN RELATIE SINDS 17 OKTOBER"
'Pardon?!' Roep ik uit.
Cassy trekt haar telefoon uit mijn handen en bekijkt het scherm.
'Hé?' Zegt ze en kijkt me aan. 'Maar net zij je nog dat je eind december naar hem toe bent geweest?'
'Dat ben ik ook!' Roep ik uit.
'Maar, dan is hij vreemd gegaan...'
Vieze vuile asshole. Klootzak. Lul.
'Mag ik een berichtje sturen via jou account naar haar? Ikzelf kan het niet doen...'
'Tuurlijk,' zeg ze. En dus begin ik aan een berichtje waar vele van mijn vriendinnen me tot hadden geduwd. Maar dit was geen wraak berichtje, dit is een berichtje, puur uit medelijden. Als ik haar was, zou ik het ook willen weten.
Beste Laura,
Mijn naam is Masha. Je hebt waarschijnelijk geen idee wie ik ben.
Ik ben hier niet om je te beledigen, boos te maken of uit te schelden.
Daniel houd van je, twijfel daar astjeblieft geen moment aan.
Twee jaar geleden heb ik Daniel ontmoet via een site. Ik ben toen smoorverliefd op hem geworden. Helaas, ben ik dat nog steeds. En geloof me, ik vind het erger dan jij. En twee jaar lang, hebben wij bed gedated, om het maar netjes te zeggen.
Sinds oktober heeft hij een enorme crush op je, maar ik heb nog geprobeerd om hem te stoppen.
Ik heb me bedacht hoe het was om jou te zijn en niet de volle waarheid te weten en dat zou ik erg vinden.
Heb jij je nooit afgevraagd wie hem sloeg op Serious Request? Well, that was me.
Ik was zo boos en verdrietig da ik niks beters wist te doen.
Kun je je nog herinneren dat je bij je vader in duitsland was? Dat hij de hele nacht niet reageerde?
Toen ben ik naar hem toe geweest, ik heb bij hem geslapen.
Helaas bleek die volgende ochtend dat hij het voor niets meer deed dan ordinair seks.
Astjeblieft, maak het niet uit.
Daniel is de leukste, liefste, knapste, schattigste jongen die er is.
Maar ik vind dat je de waarheid waardig bent, dus doe er astjeblieft het goede mee.
Mocht je contact willen hoor ik het wel.
Ondanks dat ik ontiegelijk jaloers op je ben, wens ik je het beste.
Mischa Zwart.
'Netjes hoor! Roept Cassy.
'Ja toch?' Zeg ik. 'Ik praat waardig over hem en haar!'
'Ik hoop voor je dat je een goed antwoord krijgt.'
'Ja, laat het me weten.'
Ik lig bezweet in mijn bed. Het is al drie uur. Ik wis niet meer wat ik moest doen. Ik wens dat ik het nooit had gedaan. Nu ben ik de lul natuurlijk.
Ik zag het langzaam licht worden, en zonder dat ik ook maar een uurtje had geslapen stap ik mijn bed uit. Wat moest ik nu dan?
Ik had Daniel gesproken die natuurlijk woedend was. Ik was psycho en ik had de vakantie van zijn meisje verneukt. Maar natuurlijk, mevrouw was op vakantie. Examens zijn net voorbij.
Vandaar dat ze niet reageerde. Gelukkig reageerde ze niet. Ik had niets liever dan geen reactie en ik hoopte maar dat ze flink pissig is.
Het is maandagavond en ik pak mijn laptop en scrol facebook door.
Ik krijg een facebook verzoek van ene Naomi.
Wat leuk! Volgens mij is zij van mijn werk... Ik klikte op haar profiel maar kon niks vinden. Ze was 16 jaar, en woonde in Amsterdam en... En ze is bevriend met Laura.
Niet veel later kreeg ik er eentje van Laura zelf.
Het bleek dat Laura alles wilde weten over die nacht. Maar wat moet ik, de waarheid vertellen? Ik deed mijn best om aardig te doen, maar god, wat is ze jong. Ze komt ook nog zo jong en naief over.
L: Ik ben morgen thuis en dan praat ik met hem. Maar beloof dat je geen contact met hem opneem.
M: Is goed, veel succes en fijne vakantie.
Een dag later loop ik naar mijn kamer met wat luide muziek op. Maar ik wist dat het niet goed ging komen. Daniel heeft alle macht en ik wist bijna zeker dat hij die zou misbruiken.
L: Heb je tegen mij gelogen?
M: Hoezo?
L: Daniel zegt dat je naar hem toe bent gegaan, je begon met aftrekken en dat hij daarna niet meer wilde. Daarna hebben jullie veel sigaretten gerookt en lang gepraat. Toch?
Mijn ademhaling versnelt. Sorry? Ik ben open en eerlijk tegen haar en ze gelooft hem nog!
Mijn gezicht kleurt langzaam rood en ik voel woede opborrelen.
M: En dat geloof jij? Denk jij dat ik zo'n verhaal uit mijn duim kan zuigen?
L: Nou, hij is wel mijn vriend.
M: Dus? Ik lieg?
L: Ik weet alles al. Doeeii!
Haar laatst gezien verdween en ook Daniels profielfoto kleurde grijs.
De tranen lopen over mijn wangen.
Waarom, elke keer als ik iets goeds probeer te doen, iets goeds vanuit mijn hart, omdat ik echt wil dat zij niet hetzelfde krijgt als ik, ben ik de lul?
Wanneer, wordt mijn leven eens beter?
1","ƿ��ؘe
JE LEEST
Fuck My Fucking Life
RomanceLees het verhaal over Mischa haar leven. Haar leven vol drugs, drank, problemen, jongens en schaamte.