9. How to get a girlfriend

438 11 0
                                    

Het was donderdag en ik had Mace niet meer gesproken.

Ik keek enorm uit naar mijn date met Tess. Ik zat op de fiets op weg naar een restaurantje. Ik was vroeg uit en ging lunchen bij een lekker restaurant, zei ze. Ze wilde me graag meenemen naar haar fijne plekje.

Ik zette mijn fiets neer en zag haar al staan, ze zat zenuwachtig op een klein bankje te wiebelen met haar ben. Ik moest lachen. Ze was dus ook zenuwachtig.

Ik kwam aanlopen en ze stond snel op.

‘Hee,’ zegt ze en geeft me een onhandige knuffel. Ik moest lachen.

We liepen hand in haar naar de lunchroom en we gingen zitten en bestelde thee, het was super koud buiten.

We kletste wat over de afgelopen dagen tot me een vraag naar boven kwam.

‘Hoe uhm, oud ben je eigenlijk?’ Vraag ik en ik neem een slok warme thee.

‘20,’ zegt ze en de thee blijft hangen in mijn keel. Ik begin te hoesten.

‘Gaat het?’ Vraagt ze en kijkt me bezorgd aan.

‘Weetje wel hoe jong ik ben?’ Vraag ik.

‘Ik heb zo’n vermoeden,’  zegt en zucht. ‘Maar wat maakt het uit? Liefde is liefde toch?’

Ik moest een beetje lachen. Liefde? Ze vond me dus leuk.

‘Ik ben 14,’ zeg ik. Toch lijkt ze een beetje geschokt te zijn van het antwoord.

‘Ik dacht twee jaar ouder,’ zegt ze en bloost.

‘Vind je dit erg?’ Vraag ik. Liefde was liefde, toch?

‘Nee, ik vind je echt heel leuk,’ zegt ze en geeft me een kus. Mijn wangen worden warm en ik huiver.

‘Ik kan alleen niet zo goed een relatie aangaan, dus vast wil ik het niet zetten. Vanwege mijn verleden, vind je dat erg?’ Vraagt ze. Daar gaan we weer. Zo’n meid die vreemdgaat.

‘En ondertussen met andere meiden gaan?’ Ik sta op. ‘Sorry, dat gaat niet.’

Ik wilde mijn jas pakken, maar ze trek me weer terug op m’n stoel.

‘Natuurlijk niet lieverd, ik bedoel, dat ik geen vaste relatie wil, suffie, maar ik ga niet met andere meiden, tuurlijk niet,’ zegt ze en geeft me een knuffel.

‘En jij dan, hoe zit het met Mace?’

Ik moest even goed nadenken over mijn antwoord.

‘Ik weet het niet, ik heb hem niet meer gesproken en ik ben het ook niet van plan,’ zeg ik nog een beetje boos.

‘Toe nou, niet zo boos,’ zegt ze en lacht. Ik smelt meteen van binnen.

We hebben nog een lang gesprek, we eten lekker en ze rekent af.

‘Je snapt toch wel dat ik dan met het ouder-probleem zit?’ Vraag ik haar.

‘Tuurlijk, ik zal een zo’n goed mogelijke indruk maken,’ zegt ze.

She’s my hero.

Die avond had ik een gesprek met Jeremy.

Jeremy:

Hee chickie, wil je uit eten met me?

Ik:

Sorry, haha ik heb eigenlijk net een vriendin

Er kwam lang geen antwoord. Had ik hem gekwetst?

Ik:

Sorry, het spijt me, ik wilde je niet afwijzen. Het is meer, als je eerder was geweest, graag!

Jeremy:

Het is al goed, ik snap het wel.

Ik:

Nogmaals, sorry

Daarna ging hij offline. Hij was waarschijnlijk erg gekwetst.

Mijn bui was meteen stop gezet.

Die avond waren mijn oom en tante er niet, dus besloot ik naar Kruidentuin te gaan. Daar was Mace, maar ook Rien, een vriend van hem.

Ik was gezellig met een aantal mensen aan het praten, tot hij naar mij toe kwam.

‘Gaat het?’ Vraagt hij. Ik kijk hem verbaasd aan.

‘Ja tuurlijk,’ zeg ik.

‘Zullen we een spel spelen?’ Vraagt hij.

‘Ja, is goed,’ zeg ik. Hij had drie kaarten en verwisselde ze.

‘Als je het fout hebt, krijg ik een kus, als je het goed hebt, niet.’

Dit herhaalde hij drie keer en steeds raadde ik het goed. Ik stond op en glimlachte.

‘Sukkel,’ zeg ik en lach.

‘Blijf nou zitten,’ zegt hij en trekt me terug.

‘Nog een keer,’ zegt hij. Lul.

Hij draaide de kaarten om, maar ineens heel snel. Ik kon het niet volgen door de handen die ervoor zaten.

Ik gokte mis.

‘Nou kom op girl, nu wil ik een kus ook. Ik drukte mijn kaken stijf op elkaar en gaf hem een snelle kus. Bha.

Ik sta op en loop de deur uit om een sigaret te roken. Even alles op een rijtje krijgen.

Het was vrijdagavond, het was kerstvakantie. Ik had heel veel met Tess gepraat en ik moest heel hard lachen om de spelletjes die mijn oom en tante hadden bedacht.

Tot mijn vader belde.

‘Je had me toch verteld dat je een vriendin hebt?’ Vraagt hij.

Tuurlijk heb ik het aan mijn vader verteld. En weet je wat? Mijn vader is er trot op.                                                                               

Mijn moeder wist nog niet dat ik bi ben.

‘Wil je haar anders meenemen?’ Vraagt hij.

‘Dat ze blijft slapen?’ Vraag ik.

‘Ja,’ zegt hij grinnikend. ‘Je kan toch niet zwanger worden,’ grapt hij.

Ik moest lachen. ‘Ik zal haar eventjes bellen,’ zeg ik.

Ik belde haar op en ze ging uit haar dak. Ze vond het super leuk.

Eindelijk, ik kon eens een normale relatie hebben.

Maar ook dat, had ik onderschat.

Fuck My Fucking LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu