Ik had Daniel af en toe gesproken.
Na zijn vierjaardag bericht was het er niet erg veel beter op geworden. Af en toe hadden we contact, maar erg subtiel was het niet.
Het was kerstvakantie. Ik had net kerst bij zowel mijn vader als mijn moeder gevierd en ik zat nu op de bank bij mijn vader.
We hadden net kerst gevierd bij mijn vader met cadeau’s en surprises. Aangezien ik een koksopleiding deed kreeg en mijn vader ook in het vak zat, kreeg ik een koksmes van hem. Ik had het mes op mijn benen gelegd en er een foto van gemaakt en naar hem gestuurd.
M: Wat vind je? :D
D: Ik zie benen en een mes. Een groot mes. Wat moet ik hiervan denken?
M: Die heb ik net gekregen! Wat vind je ervan?
D: De benen of het mes? *kusje*
Ik moest heel hard lachen.
Het gesprek werd best intiem en ik wilde mijn angst overwinnen. Ik weet niet hoe, maar het gesprek belande tot naaktfoto’s. Aangezien ik er angst voor had moest ik het goed krijgen.
Het was meer een grapje wat ik maakte.
M: Ja, wil je een naaktfoto? Wacht ff.
D: Ik wacht.
Ik zocht een foto op bij Google en ik stuurde hem op. De foto was zonder hoofd en de borsten waren veel te klein om op die van mij te lijken.
D: Het is kunst.
M: Wat?
D: Die foto.
M: Dat ben ik.
D: Dat kan ik niet weten.
Na een tijdje werd het best serieus en zei ik het toch maar.
M: Hoho, dit zijn niet mijn borsten hoor.
D: He niet? Jammer. Plus je stuurt toch geen echte foto.
Na een tijdje discussiëren stuurde ik toch maar foto’s. Zonder hoofd.
De eerste foto was alleen bh.
D: Je doet het zonder hoofd awhh
M: Ja sukkel tuurlijk!
De tweede foto was wel zonder bh maar bedekt.
De derde foto was zonder iets. Ik had het gedaan! Hij had lief gereageerde en ik werd er niet onzeker van. Maar was het wel de goeie jongen naar wie ik het stuurde? Vertrouwde ik hem teveel?
Die avond spraken we elkaar voor het eerst in 4 maanden weer goed. Ik had nog elke dag aan het gedacht en zonder enige nut keek ik soms hoe laat hij zijn whatsapp voor het laatst had bekeken. Als hij online was maakte mijn hart een sprongetje, maar dat sloeg helemaal nergens op.
De dag erna en avond erna was het super gezellig.
M: Wil je weer een keer afspreken?
D: Ja lijkt me leuk.
Meteen begonnen we dagen af te spreken en de dag erna kwam al snel uit.
Hij kwam die ochtend om kwart voor een aan toen ik hem zag moest ik even wennen. In de trein was het awkward.
Ik zuchtte. Wat haalde ik ook in m’n hoofd? Hij wilt me toch nooit. Het zou gewoon een gezellig dagje worden…
We zijn naar de naar Amsterdam gegaan. We zijn gaan zitten bij de Hema maar het was super koud.
We zijn daarna naar de bieb gelopen en in een wat rustiger straatje, zoende hij me. Ik wist niet wat me overkwam.
In de bieb zat ik bij hem. En in de trein terug heb ik 40 minuten lang alleen maar bij hem gelegen en gezoend. Ik was gek in m’n hoofd dat ik dit deed. Op het station wachtend op zijn trein was het alleen maar meer zoenen.
En thuis, zoals gewoonlijk, ging ik met een zucht op mijn bed liggen.
Astjeblieft jongen, nu je weer mijn hart in je handen hebt, ga er voorzichtig mee om. Het is geen speelgoed.
Ik ging naar mijn vader en sprak Daniel goed. Meteen daar aangekomen stapte ik naar mijn stiefmoeder. Ze hielp me hier altijd mee.
‘Ik heb een soort van wat lijkt op een relatie met Daniel,’ zeg ik met een big-smile. Haar gezicht vertrok naar verbaasd.
‘Maar hoe kan dat nou?’ Vraagt ze.
Ik legde uit dat ik weer contact met hem had en dat we naar Amsterdam waren geweest. Ik wist niet of ze boos zou reageren of teleurgesteld.
Maar ze reageerde blij.
‘Wat leuk voor je!’ Zegt ze en geeft me een kus op mijn wang.
‘Ik hoop dat het goed word tussen jullie. Maar denk eraan: Laat hem je niet dumpen zoals de vorige keer.’
Ik moest lachen als ik terug denk aan het moment.
‘Beloof me dat je me niet meer zo dumpt als de vorige keer,’ zei ik en keek hem strak aan.
Hij knikte.
‘Ik meen het.’
Hij knikte weer.
‘Even een serieus momentje?’ Zei hij en lachte.
‘Ik ben ook heel serieus,’ zei ik weer met een serieus gezicht.
‘Ik heb het hem laten beloven,’ zei ik en glimlachte.
‘Maar een belofte zegt niet altijd wat,’ zegt ze en kijk me een beetje scheef aan.
Even ging er een ongerust gevoel door m’n lichaam heen.
‘Dat is waar,’ zeg ik. Toch bleef die zin in mijn hoofd hangen.
Ook mijn vader had goed gereageerd.
Ik had oud en nieuw gevierd en het was gezellig.
Gezellig even met mijn familie.
Maar ik miste Daniel al snel. Dus vier dagen na dat ik hem gezien had op de terug weg naar huis stapte ik uit bij zijn station en had ik gezellig met hem gezeten en gezoend.
Ook de dag erna was ik weer gezellig met hem de stad in gelopen en we hadden het gezellig.
Ik was degene die erover begon. Seks. Tja, wat is seks nou eenmaal?
We hadden wel wat gesprekken gehad die er zo beetje erover gingen en hij was aardig dicht in de buurt gekomen van m’n bh.
Ik wist niet wat ik moest zeggen dus werd ik serieus en vroeg wat hij wilde.
Hij wilde het wel. Hij maakte zicht zorgen om me, en dat was lief. Hij stelde de vraag of ik het wilde. Dat was een goeie vraag, wilde ik het?
Of sterker nog, ben ik er wel klaar voor?
Ik lag op mijn bed en de gedachtens raasde door mijn hoofd.
Ik had Noa en Jeremy afgewezen.
Ik maakte me zorgen om mijn lichaam. Ik heb een lelijk lichaam en dat wist ik. Ik wist niet hoe hij daar op reageerde. We hebben ook niet een echte relatie. Het lijkt er wel op, maar wil ik het wel? Ik vind het zo zielig als ik met hem in bed lig en dan ineens zeg ik: sorry het gaat niet.
Mijn woede welde weer op. Ik had gezegd dat pijn niet uitmaakt, maar het maakte wel degelijk uit, want ik was er blijkbaar bang voor.
Klote Mace! Ik maak me zorgen om dingen waar tienermeiden zich op horen te verheugen! Klootzak! Ik durf niet door jou! Het is allemaal jou schuld!
Voor m’n ogen zag ik mijn nieuwe koksmes door Mace zijn ribbenkast glijden.
Maar ik ben bang dat ik me eerder zorgen moet gaan maken over het feit wat ik moest doen. In bed wist ik zelf niet eens wat ik moest doen. Ik voelde me feitelijk maagd. Waarom maken vrouwen zich altijd zorgen en mannen niet over hun verdomde lichaam?
Het was oneerlijk.
JE LEEST
Fuck My Fucking Life
RomanceLees het verhaal over Mischa haar leven. Haar leven vol drugs, drank, problemen, jongens en schaamte.