52. Moving To Tiel

130 4 0
                                    

Ik kijk uit het raam met de tranen die stromen over mijn wangen.

Mijn moeder zit rustig naast me, gewoon irriterend rustig. Mijn vader zit zuchtend tegenover me en mijn psycholoog aan de andere kant van mij.

Ik was weer afgedaald, naar, ik weet het niet eens meer.

Mijn moeder heeft besloten, dat ik bij mijn vader moet gaan wonen. Verhuizen van Alkmaar naar Tiel, is dat niet ziek ver?

Ik kan me nog precies herinneren wat ze in de afgelopen ruzies heeft gezegd. Ruzies waarna ik ben weg gelopen van huis.

“Het is je eigen schuld”

“Ik wil voor mezelf gaan”

“Je moet weg hier”

Dingen, die je als dochter absoluut nooit van je moeder hoort te horen.

Het is nu half februari. In het begin van het schooljaar heb ik Daniel niet meer gesproken, ik kreeg steeds meer ruzie met mijn moeder, na 10 kilo ben ik niks meer afgevallen, ik had geen zin meer in mijn werk en ik zat zo diep met mijn moeder in de put, dat ze me wegstuurt.

‘Mischa, je moeder wilt dat je eind april, meteen na je examens naar je vader gaat. En je vader gunt je je zomervakantie. Die vind eind augustus goed. Maar wat wil jij?’

‘Ik wil eind Augustus, maar ik zie dat niet voor mogelijk. Laten we het op mei houden, dan kan ik me daar op gaan richten.’

‘Wil je dan nog aan de band met je moeder werken?’

Nee, ik heb het opgegeven.

‘Ja, maar ik ben druk me werk en examen en alles eromheen, dus ik kan niet meer alles geven.’

‘Geef wat je kan,’ zegt mijn psycholoog. Ik pak mijn tas, sta op en vertrek. Waar naartoe, is nog maar de vraag.

Ik heb net mijn nieuwe telefoon gekregen.

Daniel heeft me al weken geblokkeerd, maar ik snap niet waarom. Ook best hypocriet aangezien ik dat nooit mocht doen.

Dus stuurde ik hem maar een sms.

Wil je me deblokkeren? Ik heb nu dezelfde telefoon als jij en ik kan niet vinden wat ik wil op het internet.

 

D: Whatsupp.

Nadat hij me vertelde over hoe ik de instelling kon veranderen vroeg ik naar de weg, waar ik niet naar had moeten vragen.

M: Ga je nog met Lisa?

D: Ja, ik ben nu onderweg naar haar.

M: Naar haar huis? Zie je haar ouders?

D: Ja, we hebben een vaste relatie.

M: Waarom had je me eigenlijk geblokkeerd dan

D: Ik wil niet dat als zij mijn telefoon heeft zij je naam ziet staan

D: Ik sta zo bij haar binnen, so…

Ik had hier nooit naar moeten vragen.

Ik heb ook niet meer gereageerd.

Zij mijn telefoon heeft? Ik mocht nooit aan zijn telefoon zitten. Hij heeft een vaste relatie met een huppelkut. Waar ik trouwens een tyfus hekel aan heb. Bitch.

Ondanks dat ik het een hypocriete lul vind, ben ik nog steeds verliefd. Wanneer gaat dat nou eindelijk weg?

Ik zit op mijn bed. Ik ben net terug van de open dag van de theaterschool in Rotterdam. Dat was alles waar ik heen wil. Dat is alles wat ik wil.

De school laat me thuis voelen. Het is alles wat ik wil.

Maar mijn niveau is te laag. Gelukkig mag ik auditie doen.

Ik ga mijn leven beter maken.

Zodra ik in Tiel woon, ga ik een baan zoeken in Nijmegen, een scooter kopen, werken en fitnessen. Ik ga het perfecte lichaam krijgen. Ik ga het mooiste meisje worden wat er is. Ik ga mijn haar, wat nu paar is, weer blond verven.

Ik ga een nieuwe jongen ontmoeten, over Daniel heen komen. Na 2 jaar.

Ik ga geld verdienen en sparen om in Rotterdam te kunnen wonen.

Ik ga mijn auditie halen. Ik ga het doen!

Voor het eerst sinds 10 weken voelde ik me beter worden.

Fuck My Fucking LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu