6. Fight

538 11 0
                                    

Ik was het weekend bij mijn beste vriendin die dicht bij mijn vader woonde wezen logeren. Haar huis is als een tweede thuis voor mij. Super lieve moeder en een lekker knus huis, het was er altijd gezellig. Nikky en ik kijken altijd samen films en we kunnen elkaar altijd alles vertellen.

Ik mis haar altijd heel erg, maar ze steunt me altijd.

Maar, het volgende weekend was aangebroken.

Ik had de hele week had ik niks van Mace gehoord. Hij was niet online gekomen en ik werd er heel onzeker van. Ik vroeg me af of hij dan toch op me afknapte of dat er wat aan de hand was.

Ik had woensdag voor het eerst gerookt.

‘Het kan echt niet dat je niet rookt,’ had Yacintha gezegd, dus had ze me mijn eerste sigaret gegeven,

Ik had met spanning de heerst haal genomen maar er was weinig effect, sterker nog, ik vond er niks aan. We stonden s’ avonds in een donker steegje.

Er was een vieze nasmaak en ik snapte niet waarom mensen het zo interessant en verslavend vinden.

Ook had ze me een joint gegeven. Daar heb ik weinig van gevoeld.

Ik mocht maar 2 haaltjes, anders werd het te erg. Wat een onzin ik voelde er niks van. Was dit nou drugs?

Maar om terug te komen op mijn zaterdag, we hebben het hele jaar voorbereid op een “Halloween Event”.

Ik ging als het meisje van de ring. Ik sta in het eentje in het bos, wat ik erg trots vind van mezelf, aangezien ik erg snel bang ben.

De voorbereidingen en wachten in het huis van de organisator was erg saai. Het was koud en ik had niemand om mee te praten. Ook al wist ik dat Mace aanwezig moest zijn.. Want hij was er niet!

Die avond werd ik alleen in het bos achter gelaten.

Een groepje zou tien minuten om tien minuten met een begeleider het bos in gestuurd. Die liep langs alle acts en ik was ergens aan het eind neer gezet.

Ik stond in de kou op mijn plaats, in het donkere lange bos.

Daar stond ik dan, in me eentje. De maan doorschijnend door de bomen.

Na 40 minuten gewacht te hebben hoorde ik toch het eerste groepje.

Ik ging achter een boom staan. De adrenaline raasde door mijn lichaam. Op het moment dat ze langs kwamen, gilde ik zo hard dat ik mijn longen leeg gilde.

Hun schrik was niet te beschrijven, en mijn lol werd alleen maar groter, het was zo grappig. Hier deed ik het voor!

Na een paar groepjes hoorde ik ineens uit een groepje: ‘Hee masha.’

Dat was Mace! Hij is toch gekomen! O my god!

Ik was weer helemaal gelukkig.

Zo bleef het een tijdje doorgaan. Ik sprak Mace weer… En de seksafspraakjes bleven plaats vinden, bleven pijn doen, maar alles voor hem toch?

Thuis werd het er ook niet beter op. De band met mijn stiefmoeder werd slechter en ik begon steeds meer te spijbelen. Het leven werd ondertussen een pure overlevingsplan.  Wat moest ik nou?!

Het was midden november, de bomen waren kaal en ik wild wat beter in het leven staan.

Ik stapte mijn derde les uur binnen en ik kreeg een sms. Het was Danielle.

Ondanks dat ik met Mace naar bed ging, was ik keihard tegen Danielle. Ik hielp haar als ze problemen kreeg met Mace, maar ik voelde me daar op de een of andere manier erg prettig bij. Heel onaardig, maar zo werkt het nou eenmaal.

Ik begon uit te vinden dat Krista niet het meisje is wie ze zichzelf voordeed. Ze manipuleert de hele boel en zodra je aan Mace zit is het foute boel. Ook zij heeft wat met Mace. Maar hij word ooit van mij!

Danielle en Krista hebben dus, zoals je misschien wel kunt begrijpen, erg veel ruzie. Krista als jaloerse ex van Mace, Danielle als vriendin. Ik als… Ja wat was ik? Geen idee! De hoer?

Het bericht van Danielle was weer eens een overdreven bericht.

“Ik ga vanavond tegen Mace zeggen dat hij z’n spullen kan ophalen! Kom je ook?” Dit gebeurde elke twee weken wel.

Mijn vingers typen een bericht terug.

“Ja, is goed, hoelaat?”

“7 uur, stad”

Ik mocht natuurlijk nooit met mijn moeder.

Na het eten haastte ik me naar beneden.

‘Ik heb vanmiddag ruzie gehad met Yacintha en ze wil met me praten,’ zeg ik hijgend, zo goed geacteerd mogelijk.

‘Nou, ga maar, half negen thuis,’ zegt ze geïrriteerd.

Ik pakte snel mijn fiets en racede naar de stad.

‘Ik ga hem zeker dumpen dit keer!’ Begon ze.

‘Maar waarom?’ Vraag ik.

‘Ja hij heeft met Krista gezoend, er zijn foto’s!’ Roept ze uit.

Ik moest diep van binnen lachen. Om half tien kwam hij pas. Dus om kwart over negen sms’te ik maar mijn maar eens voor de verandering.

“Word 10 uur”

“Nee, je komt nu naar huis jongedame”

Ik moest lachen. Wat dacht ze nou? Dus, om tien uur kwam hij aanzetten.

Danielle begon tegen hem te tieren. ‘Hoe kun je! Ik ben je vriendin!’

‘Waar heb je het over?’ Roept hij uit.

‘Over die fucking kut zoen!’ Roept ze

‘Welke zoen? Met Mischa?’ Vraagt hij.

‘Hebben jullie gezoend?!’ Roept ze uit.

‘Hee, mijn erbuiten houden he,’ zeg ik tegen Mace.

‘Nee, maar ik weet niet wat jij je in je hoofd haalt, ik heb met niemand ander gezoend!’ Roept hij uit.

Kuch, kuch. Nee, tuurlijk niet.

‘Jawel! Er zijn foto’s,’ roept ze uit.

‘Nee dan zoende ze mij en draaide ik me snel weg,’ zegt hij

Leugens, leugens.

‘Echt?’ Vraagt Danielle.

‘Natuurlijk niet!’ Bemoei ik me ermee.

‘Hou jij je er ff buiten,’ zegt Mace.

‘Wat? Maar geloof je dat zelf?’ Vraag ik aan Danielle.

‘Ja,’ zegt ze en geeft hij een zoen. Samen liepen we naar de kroeg.

Dom wicht.

Ze ging naar de wc en ik keek Mace aan en gaf hem een zoen.

‘Wat ben je ook raar,’ zeg ik en hij glimlachde.

Ik fietste om elf uur richting huis en haalde allerlei dingen in me hoofd. Ik wist niet wat ik moest. Dalijk gebeurde er wat.

Toen ik om half twaalf thuis was zag ik gelukkig dat alle lichten uit waren en dat iedereen al sliep. Ik zette me fiets binnen en ging naar me slaapkamer. Mijn moeder kwam van haar zolderkamer en mijn hart sloeg over. Mijn deur zwaaide open.

‘Trut! Hoe durf je! Je moest op tijd thuis zijn!’ Roept ze uit.

‘Ach mens, zeik niet zo,’ zeg ik.

‘Je hebt straf!’ Roept ze.

‘En jij denkt dat ik daar iets mee doen?’ Vraag ik en lachte. Dat was voor haar de druppel. Ik kreeg een klap. Heel, heel hard ik mijn gezicht.

Zowel zij als ik waren geschrokken, maar spijt was niet op haar gezicht te lezen.

Ik werd rood en de tranen welde op.

‘Als je dat nog een, maar dan ook een keer doet, ben je de lul,’ zeg ik zo rustig maar zo witheet.

Ik duwde haar mijn kamer uit en gooide de deur achter me dicht en belde Danielle. Kom morgen maar hierheen, waren de afsluitende worden van ons belletje.

Fuck My Fucking LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu