P.52 the wedding

547 28 5
                                    

POV Lynn

Voor de laatste keer kijk ik in de spiegel. Ik sta in een kamertje waar ik moet wachten tot ik naar het altaar kan lopen en ik kan mijn zenuwen bijna niet meer in bedwang houden. Wat als ik val en mijn jurk scheurt? Nee. Focus lynn. Zoiets gaat niet gebeuren.

"Ben je er klaar voor?" Hoor ik opeens mijn vader zeggen. Hij gaat achter me staan en pakt mijn schouders vast. "Ja" zeg ik met een glimlach om mijn zenuwen te verbergen maar hij kent me te goed. "Lynnie, maak je geen zorgen. Alles komt goed" zegt hij. Op hetzelfde moment komt anna binnen gelopen met mijn wit en roze bruidsboeket.

"Dankje" zeg ik als ik het aanpak. "Iedereen is klaar. Kaj staat te wachten" zegt ze. Ik adem een keer diep in en uit en pak mijn vaders hand vast. "Zal ik zeggen dat we kunnen beginnen?" Vraagt ze. Ik knik en ze loopt weg. "Je bent nu niet meer mijn kleine meisje" zegt mijn vader en hij knijpt zachtjes in mijn hand. "Maak je geen zorgen pap, ik zal altijd je kleine meisje blijven" hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en na een paar tellen begint de muziek te spelen.

Ik loop naar buiten en loop de warme buiten lucht in. Ik kijk om me heen en zie alle gasten die we hebben ingevlogen staan en kaj's moeder staat vooraan met tessa in haar armen.

Alles is prachtig versierd met bloemen in dezelfde kleuren als mijn boeket. En dan zie ik kaj. Hij heeft een zwart pak aan met een witte blouse en een zwarte stropdas. Hij kijkt me aan met een grote glimlach op zijn gezicht. Als ik langs tessa loop, kijkt ze me aan met een grote glimlach.

"Je ziet er zo mooi uit lynn." Fluisterd hij in m'n oor. De ceremonie begint maar kaj laat mijn hand niet los. De ceremonie meester begint zijn ritueeltje maar om eerlijk tezeggen boeit het me helemaal niets. Ik kan me alleen maar focussen op kaj. "Wat is daarop je antwoord?" Vraagt de man aan mij wat me uit mijn gedachten haalt. "Ja" zeg ik.

POV Kaj

"Ja" antwoord lynn met een glimlach. Ik kan niet geloven dat ik op dit moment met de aller mooiste, liefste, knapste, leukste en sexyste vrouw van de werld trouw. ik weet niet hoe ik met woorden kan beschrijven hoe mooi ze er uit ziet. D'r haar valt krullend over haar schouder, haar licht roze lippen, haar rode wangen. Alles is zo perfect.

"En wat is daarop jouw antwoord?" Vraagt de ceremonie meester opnieuw. Maar dit keer is de vraag voor mij bedoeld. "Ja" zeg ik knikkend. Lynn's neefje komt met de ringen en ik doe die van haar om haar rechter ringvinger. Ze doet het zelfde bij mij en kijken naar de man. "Dan verklaar ik jullie nu tot man em vrouw" zegt hij.

Eindelijk de woorden waar ik al zo lang op gewacht heb. Iedereen gaat weer staan en begint te klappen. En lynn kijkt me aan. Ik leun in en duw mijn lippen tegen die van haar. Mijn handen op haar heupen en haar handen om mijn nek. "Ik hou van je" fluisterd ze al ze terug trekt. "Ik ook van jou mevrouw van der voort"

how my life changedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu