P.50 birthday party!

614 28 5
                                    

POV Lynn

"Lynn" hoor ik iemand fluisteren. Ik kreun en open mijn ogen langzaam. "Ugh wat?" Vraag ik nig half slapend. "We moeten naar beneden alles versieren." Zegt hij. Ohja! Vandaag is tessa's verjaardag. Ik kan me niet voor stellen dat ze al weer 1 jaar is. Het lijkt wel gisteren dat ik in het ziekenhuis lag met een dikke buik. "Hhmm hoelaat is het?" Vraag ik terwijl ik rechtop ga zitten. "4 uur" "ppff"

Het is echt veel te vroeg maar kaj en ik hadden gisteren avond allebei geen zin meer om nog te versieren dus besloten we om heel vroeg op te staan. Kaj loopt naar beneden en ba een paar minuten ga ik ook. "Wat heb je allemaal gekocht jo?" Vraagt kaj lachend als hij in de grote doos kijkt met alle versieringen en decoratie spulletjes. "Ik wil dat ze een perfevte verjaardag heeft" zeg ik terwijl ik achter hem ga staan en mijn armen om zijn buik heen sla. Kaj is net een grote teddybeer, zacht en warm. "Dat krijgt ze ook met al die voorbereiding van jou" "ik hoop het" "twijfel eens niet zo aan jezelf" zegt hij lachend.

Als we eindelijk klaar zijn met alles versieren is alles roze. "Ppff" zucht kaj. "Het is roze!" "Haha ze is een meisje kaj" zeg ik lachend. Ik kijk op de klok en zie dat het 6 uur is. "Ik denk dat ze al wakker is" zeg ik. Kaj knikt en pakt mijn hand. Samen lopen we naar boven en zoals verwacht staat tessa rechtop in haar bedje met haar handjes aan de railing. Ze loopt nog niet maar ze kan zichzelf wel omhoog trekken.

"Goedemorgen prinses!" Zegt kaj. En hij pakt haar op. "Gefeliciteerd met je verjaardag" zeg ik terwijl ik haar een kus geef op haar wang. We lopen met z'n 3e naar beneden en ontbijten. "Hoelaat komt iedereen?" Vraagt kaj. "Uuhhm rond half 2 geloof ik. Maar we moeten nog langs de bakker voor de taart en haar cadeau word als het goed is binnen een uur gebracht" kaj en ik hebben als cadeau voor tess een loop wagen gekocht zodat ze kan leren lopen.

Een paar uur later zit het hele huis vol met familie en vrienden. Allemaal neefjes en nichtjes die door ons appartement rennen, tantes die tessa bewonderen, ooms die met z'n alle op het balkon staan te roken met een flesje bier in hun hand, en vrienden die op de bank zitten te kletsen. Alles gaat perfect en tessa heeft de tijd van haar leven en dat is het belangrijkste, ookal word ik zelf gek van al die drukte.

Ik sta on de keuken de kaarsjes in de taart te doen maar het wil niet echt lukken. Ik wil dat ze in een recht rondje komen te staan op de frozen taart maar dat lukt niet. "Uugh" kreun ik als het weer niet lukt. Opeens voel ik een paar lippen in mijn nek en 2 handen op mijn heupen. "Relax lynn" fluisterd kaj. "Jaja ik weet het maar die kut kaarsjes willen niet" "ze staan prima. Kom op" zegt hij en hij duwt me zachtjes aan de kant, pakt de aansteker en steekt de kaarsjes aan.

Als iedereen om de tafel staat en tessa in haar stoeltje zit loop ik naar binnen met de taart. Iedereen begint te zingen en ik doe me best om de taart niet te laten vallen. Ik zet hem voor tessa neer en gelijk grojpt ze erin met haar handen. "Ooh nee tessa!" Zeg ik. Ze lacht en haalt haar handen eruit. Ze begint de taart uit haar handen te eten en iedereen begint te lachen.

how my life changedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu