1.
' Happy birthday to you, happy birthday to you. Happy birthday, happy birthday, happy birthday to you. Hieper de piep, Hoera. Hieper de piep, hoera. Hieper de piep hoera, hieper de piep, hoera. Hieper de piep, hoera. Hieper de piep, hoera. Hieper de piep, hoera. Hieper de pieper de piep, Hoeraa! Gefeliciteerd Liyah.'
Ze blaast haar acht kaarsjes uit. ' Wordt maar niet ouder, anders komen er nog meer hoeraatjes bij.' Tyrone zucht.
' Nou papa.' Ze kijkt hem zeg maar boos aan.
Ik pak een mes en snij samen met Liyah in haar taart. Haar taart is van auto drop gemaakt. De vorm en de snoepjes.
' Mama, mag ik ook.' Deano houdt mijn been vast. Hij is zo snel gegroeid. Al weer vier jaar oud en lijkt op zijn vader. Hij heeft precies die kleine krulletjes als zijn vader. Net als Liyah heeft hij bruin/groene ogen. Zijn licht getinte huid van zijn vader. Maar zijn gedrag... nee dat heeft hij van geen van ons.
' Wacht even mama heeft maar twee handen.'
Ik voel een arm om mijn nek, sws Dairon. ' Gaat het zusje, je stresst dood.'
' Ja die taart, ik sta al 5 minuten om één stukje te strijden.'
Tyrone en Dairon gaan stuk. ' Kom.' Dairon neemt het over en snijdt gelijk de taart in stukken. ' Zo doe je dat, maar dit is mannen werk kennelijk.' Destiney lacht. Ik rol met mijn ogen en pak borden. Je weet toch dat moment dat mensen te lang door gaan and you belike I get it.
Het is ook zo druk, Deano zit bij Addison op schoot. Sinds hij geboren is, is ze verliefd op hem. Hij is ook echt mijn mannetje, maar zijn brutale mond. Zucht.
Jaliyah heeft haar vader al 3 jaar niet gezien, ik bedoel haar echte vader. Ze lijkt er niet mee te zitten, ze haat haar vader. Na alles wat hij me heeft aangedaan. Hoeveel jaar cel hij heeft gekregen, wilde ik nooit weten. Vanwege zijn woorden, die hij zei bij ons laatste telefoongesprek.
' Hallo doornroosje, ga je me die borden nog aangeven.' Ik kijk Dairon aan en daarna naar mijn handen. ' Oja. '
Liyah deelt ze uit, ze heeft een soortige prinsessen jurk aan. Het is helemaal wit, boven strak en onder wijd. Het komt helemaal tot aan de grond. Daaronder draagt ze gewoon Adidas. Haar haren heb ik in een donut gedaan, zo'n grote.
Deano draagt een spijkerbroek met een paar gaten bij zijn boven benen. En een witte bloes met ruiten. Hij draagt zijn zwarte Adidas schoenen.
Ik ga naast Addison zitten, ' ik ben zo moe niet normaal.'
' Jij bent altijd moe mama, je moet ook slapen en niet vieze dingen doen met papa.' Addison kijkt met open mond naar hem.
' Ga naar je vader hoor Deano, ik praat met haar en niet met jou.' Hij staat op en loopt weg. ' Wauw, dat was grappig eigenlijk. '
' Grappig? Deze jongen is zo hinderlijk. Als we seks hebben, komt hij altijd in de kamer. Gaat hij tussen ons liggen, dan kunnen we niet verder.' Addison begint te lachen, tranen staan in haar ogen.
' Wow, hij is echt mijn mattie.' Ze gaat weer stuk en slaat op haar knie.
Ik schud mijn hoofd en kijk naar Liyah. Ze is al zo snel groot geworden. En nog even knap, God zij dank was zij niet zo.
Ze komt naar me toe lopen en gaat op mijn schoot zitten. Nog steeds moeders kindje.
' Mama hoelaat is het.' Ik kijk op mijn telefoon. ' 3 uur schat hoezo.'
' Er komen zo toch een paar vrienden mama.'
' Oja.' Ze staat weer op en pakt m&m's. ' Ik wordt oud Addison, shit ik ben al 25.'
' Maar je seks leven is nog onfleek, dat weet Deano heel goed.' Ze drukt haar lippen naar binnen. Maar haar ogen vullen zich met tranen.
' Pff, hou je mond hoor.'
-
Ik hoor de bel gaan, Liyah rent naar de deur. Er komen 3 jongens en 4 meisjes binnen. Liyah wijst naar me, de kinderen lopen naar mij toe.
' Mama dit is Gilli, Jerdo, Jay, Luna, Flanysha, Charissa en Alicia.' Ze geven me allemaal een hand en staan er wat verlegen bij. Maar dat zou ik ook zijn tussen al die grote mensen.
' Willen jullie soep?' Ze knikken.
' Ga maar zitten hoor.' Ze lopen naar de bank die nog vrij is en gaan zitten.
Ik schep soep op en breng het naar ze. Ik loop weer naar Addison en ga tegen haar aanleunen. ' Oh Addison ik ben echt moe.'
' Girl, het is je dochters verjaardag. Be happy, ze is op weg naar een volwassen vrouw.'
' Laat dat nog lang niet het geval zijn.' Ze lacht en staat op. 'Kom dansen dushi.'
Ik laat me mee trekken en begin met haar te dansen. Na dat de kinderen hun soep op hebben gegeten, staan ze ook te dansen.
-
Ik voel die steek in mijn zij en loop naar de stoelen. Tyrone is druk in gesprek met Dairon. Sinds dag één konden deze jongens goed met elkaar opschieten. Ik ga half op Tyrone zijn schoot zitten.
Dairon's vriendin, ja je leest het goed zijn vriendin. Zit stil op de bank, ze is niet echt een prater als ik zo naar haar kijk. En Dairon zit ook helemaal hier, schenkt geen aandacht. Ik zou me emo voelen echt waar. Want je bent op een feest met mensen die je pas een week kent en je vriend schenkt geen aandacht. Heel emo dit.
' Sorry dat ik stoor "mannen", maar Dairon je vriendin Shedayna zit helemaal alleen daar.'
' Oh ik dacht dat ze aan het dansen was.'
' Jullie twee moeten gewoon minder kletsten.' Dairon staat op en loopt naar zijn vriendin. Hij gaat op de rand van de bank zitten en slaat "smooth" zijn arm om haar heen. ' Wat een sukkel.'
Tyrone zet zijn hand op mijn bovenbeen. ' Ik hoorde die sarcasme wel in je stem bij het woord, mannen.'
Hij prikt met zijn vinger in mijn zij en legt zijn hoofd tegen mijn rug.
Ik kijk rond naar de mensen. Iedereen is druk in gesprek en aan het dansen.
Deano komt aanlopen met een bekertje drinken. ' Deano ga zitten met je drinken.'
' Ik loop toch al naar een stoel.' Hij zucht hard.
' Hey, praat normaal tegen je moeder.'
' Oke papa.'
Hij geeft zijn drinken aan Tyrone en klimt op de stoel.
-
Het word ondertussen al 9 uur. Jaliyah's vrienden gaan weg, alleen Gilli is er nog.
' Hoelaat word je opgehaald?'
' Mijn moeder zei rond 9 uur, maar ze is denk ik weer laat.'Ik hoor de bel gaan, ik loop er naar toe. Een donkere vrouw staat voor de deur. Ze glimlacht vriendelijk, ' ik kom voor Gilli.' Ik laat haar in.
Gilli groet iedereen en bij Liyah stopt hij even. Hij lijkt te aarzelen, maar geef haar dan een kusje op haar lippen. Voordat ik iets kan zeggen staat Tyrone op.
' Holla Holla Holla, wat doen jou lippen op die van haar?'
*
Deel twee dus, het verhaal moet sws weer opstarten. Maar goed stemmen alsjeblieft, xo.
UndercoverP ❤
JE LEEST
Allemaal hetzelfde 2
Random( Dit is deel 2 en sinds kort een deel 3, dat vind je na de epiloog van deel 2) Deel 2 Caylin woont bij haar vriend Tyrone, met haar dochter en zoon. Ze heeft haar leven weer op gepakt na het tragische gedoe met haar ex Neno. Maar haar leven zal op...