8.

784 61 6
                                    

8.

Wat vooraf ging:

Ik stop de spullen in de vaatwasser.
' Weet je wat ik erg vind.-' Ga ik zelf verder. '- Dat jij al die tijd boos op mij bent geweest, om een rede die bij jou Is gebeurd. Ik kan niet geloven dat je mij niet op mijn woord hebt gelooft. Want waarom zou ik iets met Cale doen?' Ik kijk hem uitdagend aan. ' Wat was de reden dat je me ineens niet wilde geloven.'

...

Tyrone krabt zijn hoofd. ' Ik weet dat wat ik heb gedaan fout Is. En dat ik je moet vertrou-.'
' Dat was mijn vraag niet.-' onderbreek ik hem bruut.

' Door haar begon ik te twijfelen, ze heeft al een jaren  een vriend. Maar toch raakte ze me aan, ik dacht dat jij dat misschien ook bij Cale zou doen.'
' Je dacht je dacht, weet je wat ik dacht.. Dat je met haar naar bed ging, heb je me daarover horen klagen en dom doen? Nee Tyrone, want je bent mijn man en je zou me nooit zoiets aan doen. Dacht ik dan, want door dit niet te vertellen heb je niet alleen mijn vakantie maar ook die van je kinderen verpest. Je weet hoe Jaliyah ruzies ervaart! En toch heb je je gedragen als een kaulo kleuter. En het ergste was dat jij zei dat vreemdgangers altijd vreemd blijven gaan. Je weet hoe Neno mij behandelde of niet! En jij deed mee of niet!' Ik schreeuw heel de buurt wakker.

' Maar je hebt je toch gedragen als een fucking aap! Dit moest leuk zijn!' Ik zet het kommetje in de vaatwasser waarmee ik de hele tijd loop te zwaaien.
' Caylin.. Het spijt me echt heel erg, ik weet niet wat er gebeurde. Je weet dat ik je vertrouw als geen ander. Het spijt me echt van mijn woorden, nooit wil ik je pijn doen.' ' Je vertrouwt me als geen ander.' Herhaal ik hem.
' In me reet Tyrone. In. Mijn. Reet.' Ik gooi de vaatwasser dicht en verlaat de keuken.

Ik ga naar boven en neem een douche. Ik droog me af en trek een lichte spijkerbroek aan van de Zara met een witte Kenzo shirt. Mijn nog natte krullen laat ik los.

Ik hoor gekibbel in Jaliyah's kamer. ' Ga weg! Kleuter!' Ik hoor Deano lachen en stap de kamer binnen. ' Wat zijn jullie aan het doen?' ' Deano is weer bezig met zijn irritante bestuurbare auto.'
' Niet Jaliyah, jij hebt mijn mannetje kapot gemaakt!'
' Ja moet je maar uit mijn kamer blijven met je speelgoed.'
Deano gaat naar haar toe en geeft haar een klap, zij slaat terug. ' Hallo! Zijn jullie gek geworden! Niemand in dit huis slaat elkaar!' Ze stoppen meteen. ' Kunnen jullie niet een keer normaal doen! Er is altijd wel wat met jullie! Jullie zijn broer en zus!' Deano verdwijnt uit de kamer. ' Jullie zijn vervelend laat elkaar met rust, begrepen!' ' Ja mama.' Zeggen ze beide zacht. Ik draai me aan en loop naar de logeer kamer. Het huilen staat mij naderen dan het lachen. Ik krijg een brok en slik hem moeizaam weg. Tyrone komt de kamer binnen en sluit de deur. Ik loop naar de deur maar hij gaat ervoor staan.

Ik draai me om en kijk naar de muur. ' Cay luister alsjeblieft naar me.' Het eerste traantje rolt over mijn wang. ' Het spijt me, ik heb niks gedaan met haar dat zweer ik. Hoe ik jou heb behandeld was ook verkeerd.' Ik voel zijn lichaamswarmte dichterbij komen. ' Ik denk dat dit dominant gedrag is. Je bent een mooie dame Caylin, de wereld heeft nog honderden mooiere mannen dan ik zelf ben. Ik wil je echt niet verliezen, ja we zijn getrouwd, maar tegenwoordig is scheiden makkelijk.' Hij neemt nog een stap dichterbij en pakt mijn handen beet. Hij kruist zijn vingers in de mijne en drukt het tegen mijn borstkas aan. Zijn lichaam komt tegen de mijne. ' Het is bijna kerst, moet het niet gezellig zijn.' Hij zet zijn hoofd op mijn schouder en kijkt me aan.
' Ik hou van je Caylin Dishanya Henero. Alleen van jou.' Mijn mondhoeken beginnen weer omhoog te gaan. Hij merkt het op en drukt een kus op mijn wang. ' Is weer goed?' Ik knik mijn hoofd langzaam.

' Mama, ik roep u heel de tijd. Oompie Dairon belt.' Jaliyah brengt de telefoon naar me. Tyrone laat mijn handen los en slaat ze om mijn lichaam.

* Telefoongesprek *

Ik: Wat moet je pinda.
Hij: Ey niet zo brutaal ,  vergeet niet wie je broer is.

Ik lach en zet het op luidspreker.

Ik: Je staat op luidspreker.
Hij: Mooi want waar vieren 1ste kerstdag?
Ik: Bij mama
Hij: En tweede dan?
Ik: Dairon kom op, dit hebben we besproken. 1ste kerst bij ma, 2de kerst bij mij. Oud en nieuw bij jou.
Hij: Oh hahah ik was denk ik bezig met Jeremaih.( Zijn zoontje)
Ik: Me baby. Weet je wanneer kerst is?
Hij: Ey toontje lager he, nog een keer en kom naar je osso.

Ik lach weer.

Ik: Ik zie je van de week.
Hij: Ai isgoed.

Ik hang op en draai me om naar Tyrone toe. ' Wanneer gaan we weer iets met z'n tweeën doen?' Zijn handen liggen losjes op mijn onder rug. ' Binnenkort.' Hij drukt een kus op mijn voorhoofd en laat me los.

Een week later

Ik pak het laatste plukje haar van Jaliyah beet en stop het tussen mijn srijltang. ' We gaan dit niet vaak doen, want je hebt prachtig haar Liyah. Heel veel meisje willen jou krullen.' Ze knikt. Haar gestild haar komt 5 centimeter boven haar navel. Haar lange, ondertussen gladde, haren shinen.

Tyrone en Deano hangen de kerstballen in de boom. Onze boom is versierd met zwart en lichtblauwe ballen. ' Mag ik de piek zetten?' ' Dit wilde ik al doen Jaliyah.'
' Laat Jaliyah het doen, sterren op de boom zetten is voor watjes.' Tyrone lacht. ' Nou papa, zitten op de wc bril terwijl je een man bent is ook voor watjes.' Jaliyah en schieten in de lach. Ik maak dat: " oh." Geluidje erbij om te stoken.
' Dat was één keer omdat ik serie keek op mijn telefoon, dat weet je heel goed jongedame.' Ik laat het plukje los en ga er met een borstel doorheen. Ik zet het in een staart en kijk trots naar het resultaat. Gladde haren staan haar niet verkeerd.

Ik ruim alle haren op en zet de spullen weg. Ik begin een paar kaarsen aan te steken voor de zweer, alleen de lamp naast de bank staat aan. Het geeft een gezellige sfeer, nu met die kaarsen erbij ook een beetje romantisch.

' Kun je me optillen pa.' Tyrone kijkt haar met geknepen ogen aan. ' Je deed stoer toch.' Ze slaat haar armen over elkaar.
' Nee hoor Princess het was een goeie die je zei.' Hij tilt haar op zodat ze de piek op de boom kan plaatsen. ' Zullen we een film kijken?' Tyrone doet het voorstel. ' Ja, ik ga eerst me pyjama aan doen.' Jaliyah en Deano nemen een sprintje naar boven. ' Je wilde stoken jij hè.' Tyrone pakt me arm beet die ik los schud. We draaien rond de tafel als twee kleuters.  Hij flasht me en kan me op die manier pakken. Hij laat zich vallen op de bank en trekt me mee. Hij kietelt me en geeft me een kus op mijn wang, voorhoofd en dan op mijn lippen. ' Ieuw jullie doen weer vieze dingen.' Deano komt aangelopen in een Nike trainingsbroek en een wit shirt. Jaliyah komt in een nachtjurkje. ' Klaar om de film te kijken?' Ik pak wat hapjes uit de keuken die ik op tafel zet. Tyrone geeft me een klap op me bil. ' Kom bij je papi zitten hoor.' Tyrone is erg speels deze avond heb ik al weer gemerkt. Dat wordt nog wat. Hij slaat zijn arm om mij heen en start de film.

-
Halverwege de film word ik geappt.

* Whatsapp *
Onbekend

Onbekend: Hey

Tyrone kijkt mee, ' Wie is dat?'
' Kan je niet lezen?' Hij prikt me in mijn zij. Ik vergrendel mijn telefoon en volg de film verder.

*
Long time niet geüpdate.
Hoe gaat het met jullie?

UndercoverP ❤ 

Allemaal hetzelfde 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu