12.
Ik slik hard, wat met moeite lukt. Het is echt vreselijk als die brok in je keel blijft. ' Hoe verwerk jij je verdriet dan?'
Zonder op antwoord te wachten beantwoord ik zijn vraag. ' Oh ik weet het al, door mensen die hun verdriet normaal uitte door te wijzen naar de psycholoog.' Ik veeg tranen weg met mijn handen. ' In plaats van zoiets.' Ik wapper met mijn handen, het woord ligt op het punt je van mijn tong. ' Onredelijks, te doen kan je mij ook gewoon steunen.' Mijn stem gaat omhoog van het huilen.
Hij sluit zijn ogen even en loopt dan naar mij toe. ' Ik doe dit niet om jou te plagen Cay...' Hij gaat zitten bij mijn voet einde.
' Je kropt je gevoelens alleen maar op, je hebt geen woord tegen mij gezegd. Ik wil gewoon dat je praat.'
Zijn hand nadert mijn been, wat de laatste zet was. Mijn tranen lopen als een waterval uit mijn ogen. Hij heeft helemaal gelijk. Dat weet hij, dat weet ik.Hij komt dichterbij en veegt met zijn duimen mijn tranen weg. Hij drukt een liefdevolle kus op mijn lippen. Hij kijkt mij lang aan in mijn betraande ogen. ' Het komt goed oke. We gaan haar vinden, wij samen.' Hij slaat zijn arm om mij heen en propt naast mij op het bed. Ik zet de tv aan. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en sluit mijn ogen. Dit keer met een rustiger gevoel dan eerst.
-
' U had eten besteld.' Een vrouw stem dreunt mijn hoofd binnen. Ik heb zo'n hoofdpijn, dat gepraat van mensen om mij heen zelfs in mijn slaap pijnlijk aanvoelt.
Moeizaam maak ik mijn ogen open, 'gaat het mevrouw?' Een vriendelijk glimlach staat op haar gezicht. Ik wil knikken, maar dat voelt alsof ik wordt gestoken daarboven. ' Ja het gaat prima.' Zeg ik met een schore stem. Mijn stem gaat sowieso weg. Ze verlaat de kamer. Ik ga langzaam naar voren om te eten.
' Caylin.' Addison komt huilend binnen. ' Caylin wat erg.' Ze snikt hard. ' Ik laat jullie wel even alleen, wil jullie wat drinken?'
' Thee.' ' Mij ook.' Zeg ik. Hij drukt een kus op mijn lippen en gaat met zijn hand door mijn haar. ' Rustig blijven jij.'Addison gaat in de stoel zitten. ' Wat is er gebeurd?' Vraagt ze nadat ze is bij gekomen. Ik bijt hard op mijn onderlip. ' Na het helpen bij jou ging ik gewoon naar haar school, ze was er niet dus ik ging naar huis. Maar Tyrone beweerde ook dat hij haar niet opgehaald had. Dus ik ging naar haar school weer, haar juf kwam net uit de school. Ik schreeuwde " wie heeft mijn kind opgehaald?".' Een traan rolt over mijn wang, die ik weg weeg met de rug van mijn hand.
' Ze beschreef Neno.' Ik zeg zijn naam zacht. Ik kijk naar haar, mijn beeld is wazig van de tranen. ' Het is gewoon mijn schuld Addison.' Ze staat op en knielt bij mijn bed. Ze pakt mijn handen beet en kijkt me strak aan. Haar hazelnoot bruine ogen glinsteren van de tranen.
' Nee, dat is hét niet.' ' Ik ga haar zoeken, samen met Tyrone.' Ik negeer haar antwoord en vertel verder. ' Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen.'
Tyrone komt binnen met de bekertjes thee. ' Je ma enzo staan voor de deur.' ' Laat ze binnen.' Tyrone maakt de deur open. Dairon loopt samen met Deano als eerst de kamer binnen. De rest volgt.
Ze nemen plaats op de stoelen en mijn bed. Pa blijft staan en Shedayna gaat op Dairon's schoot.
' Wat is er nou precies gebeurd?' Ik vertel het verhaal weer van begin tot eind. Dairon staat op en slaat met zijn vuist tegen zijn andere handpalm aan. Een lach kan ik niet tegenhouden.' Als ik hem pak he.' Hij balt zijn vuisten en maakt kick box bewegingen. ' Hoe ik mijn vuist in zijn oog ga dieken is gewoon niet normaal. En als ik mijn vuist dan eruit haal, valt zijn oogbal gewoon op de grond. Ja dat is wat ik ga doen. ' Ik kijk hem aan en begin te lachen.
Als er iets is waar mijn broer goed in is, is dat mij altijd vrolijk maken. In welke situatie dan ook.
De verpleegster komt de kamer weer binnen en lijkt naar Dairon die nog in zich zelf praat. Ze fronst en begint te lachen. ' Gaat het goed Caylin?' Vraagt ze nadat ze is uitgelachen. Ik knik, ze verlaat de kamer.
' Ik heb gewoon honger gekregen door die Neno. Daarover gesproken, ik hak zijn ballen eraf en stop het in een soep die hij zelf moet eten.' Gatver.
' Maar dat is wel een hoger level, ieuw.' Zegt Shedayna. ' Ik kom door ook van dan, zie je niet dat ik uit de high class kom.' Hij zet zijn handen tegen de muur, waardoor ze soortig vast staat. Hij geeft haar een kus en wrijft met zijn vinger onder haar kin. Ik schud mijn hoofd voor zo ver het kan, want hoe dan ook heb ik gewoon hoofdpijn.
' Maar zullen we wat halen ofzo?' Dairon zet zijn hand op zijn buik, ik knik. Mijn oog valt op Deano, die stilletjes uit het raam kijkt. ' Gaan jullie maar eten halen, ik ga even praten met hem.' Ik knik met mijn hoofd naar Deano. Allemaal verlaten ze de kamer.
Alleen Deano en ik zijn er. ' Schatje, kom eens bij mama zitten.' Ik sla uitnodigend op het bed. Hij staat op en klimt dan op het bed. ' Alles goed grote jongen?' Hij knikt langzaam. We zwijgen allebei een tijd. ' Waar is Jaliyah mama?' Ik glimlach flauw. Ik weet niet hoe ik dit het best kan uitleggen.
' Jaliyah is meegenomen door haar vader.' Hij kijkt mij niet begrijpend aan. ' Maar papa heeft haar niet opgehaald en ze is ook niet hier.' Ik krab op mijn hoofd. ' Jaliyah is door haar andere vader meegenomen, haar echte vader.' ' Maar mama, papa is haar echte papa.' Ik lik met mijn tong over mijn onderlip. ' Ze is stiekem meegenomen door een gemene man.' Hij kijkt mij geschrokken aan, ' is ze nu weg dan?' Ik knik. Zijn onderlip begint te trillen, langzaam rollen er een paar traantjes over zijn wang. Hij legt zijn kleine handen voor zijn ogen en maakt zacht geluid bij het huilen. Ik sla mijn deken van mij af en laat hem tussen mijn benen zitten. Hij zet zijn hoofd op mijn arm en droogt zijn traantjes af.
' Ze komt wel terug, ik weet alleen nog niet wanneer.'
Zeg ik zacht, ik druk een kus op zijn oor.
*
Ik had even geen zin om te schrijven, hihi .
Ik wens jullie alvast een gelukkig nieuw jaar. Met nieuwe kansen en keuzes. ✨❤❗
Maar voordat je het nieuwe jaar in gaat, moet je het boek van mijn zus bbyCL_020 lezen. Is haar eerste boek, het onderwerp is mishandeling en verkrachting. Je zult het wel leuk vinden. Het heet: Hard knock life.
lees ook het boek van indyyytjeee Is ook haar eerste boek. Haar onderwerp is danskamp en B-brave als die onderwerpen je interesseren moet je het lezen.
Het heet: dans kamp ft. B-brave.Sorry
JE LEEST
Allemaal hetzelfde 2
Random( Dit is deel 2 en sinds kort een deel 3, dat vind je na de epiloog van deel 2) Deel 2 Caylin woont bij haar vriend Tyrone, met haar dochter en zoon. Ze heeft haar leven weer op gepakt na het tragische gedoe met haar ex Neno. Maar haar leven zal op...