9.
De wekker gaat af. Ik sla op dat ding.
' Opstaan Liyah.' Ze wrijft hard in haar ogen. Ik loop naar haar kamer, waar Tyrone slaapt. Hij maakt zijn ogen open. Ik loop naar haar kast en pak er een jegging uit. Daarboven een licht roze oversized t-shirt en haar zwarte huarache.
Ik hoor de kraan lopen, Tyrone staat al op. ' Goedemorgen.' Zijn adem strijkt langs mijn oor. Hij geeft me een kusje in mijn hals en loopt voorbij. Ik stap Deano zijn kamer binnen, hij slaapt met de deken half op zijn lichaam. Een been over zijn bed heen en zijn hoofd op zijn eigen schouder. Ik pak uit zijn kast een rode broek met een zwart t-shirt en ook zijn zwarte huarache.
' Opstaan.' Ik trek zijn gordijn open. ' MAMA!' Hij wrijft hard in zijn ogen. ' Ik ben een vampier. Ik leef in het donker.' Hij springt op van het bed en laat zijn melktanden zien. ' Je kan je eigen vlees niet eens fatsoenlijk kauwen. Laat staan mensen bijten voor bloed.' Hij springt op zijn bed en doet alsof hij vleugels heeft. Ik rol met mijn ogen en loop naar Liyah. Ze heeft zich al aangekleed. Ik pak een borstel en borstel haar, haar. Ik pak een licht roze bandana en wikkel het om haar hoofd. Boven komt het strikje.
Ik douch nadat Deano heeft gedoucht en trek een witte broek aan met een wit shirt. Ook vandaag ga ik Addison helpen met haar nieuwe huis.
Tyrone heeft al hun brood gemaakt en staat tegen het aanrecht geleund. We eten onze brood en alles.
Ik geef hem een kus en hij wrijft over Jaliyah's haar. Ik heb zo'n vermoeden dat Tyrone iets met haar besproken heeft.
Beide zet ik ze af op school en rij dan naar Addison. Ze zijn al volop bezig. De geur van terpentine tast mij neusharen aan. Addison heeft verf op haar wang en lijkt zich sterk te concentreren. Het puntje van haar tong hangt uit haar mond. Terwijl Lian het behang plakt groet ik ze. ' Hey.' Is wat ze tegelijkertijd uitbrengen. Addison gooit een kwast naar mij en een blik grond verf. Ik ga alvast de trap doen. Ik verf, schuur, verf en schuur.
-
' Tot morgen weer.' Addison geeft mij een kus op mijn wang. Ik leg mijn hand op haar buik en druk er een kus op.Lian geeft mij een knuffel en sluit de deur achter mij.
Frisse lucht pept mij op, je zou bijna denken dat ik stoned werd van die terpentine geur. Het duizelige gevoel trekt weer weg. Ik spuit een beetje Deo, zodat de geur verminderd en rij dan naar school.
Als eerst loop ik naar de klas van Deano. Hij kijkt boos naar de juffrouw die hem beet houdt bij zijn arm.' ...En dat gaat niet meer gebeuren toch?' ' Ja.' Zegt hij boos. ' Goed, ga je spullen maar pakken. Je kan nu lekker naar huis.' Hij kijkt mij een seconde aan en loopt dan naar de kapstok.
' Nou...' Ze gaat weer zitten achter haar bureau en wrijft in haar handen. ' Vandaag was Deano niet harde.' Ik neem plaats op een stoel, aangezien mij niks wordt aangeboden. ' Hij zat vandaag duidelijk niet lekker in zijn velletje. Hij heeft vooral fel gereageerd op reactie van zijn medeleerlingen. Ook heeft hij een paar leerlingen gebeten, omdat hij beweerde dat hij een vampier is.' Ze pakt een HB potlood van haar bureau en zet het weer terug.
' Ik heb hem hier wel op aangesproken, maar hij leek het niet te begrijpen.' Ik knik. ' Ik zal eens met hem praten.' Ik sta op en geef haar een hand. Deano zit tegen de muur aan met zijn handen om zijn benen. Als hij mij ziet staat hij gelijk op, zwijgend loop ik naar Jaliyah's klaslokaal. Integendeel tot Deano staat zij er vrolijk bij. ' Dag Jaliyah. Alles is goed gegaan, he meid.' Ze knikt en geeft mij dan een glimlach.
Jaliyah huppelt naar de auto en gaat voorin zitten.
' Waarom ben je zo vrolijk?' Vraag ik, als ik de deur heb dicht geslagen.
' Gilli heeft het goed gemaakt. Hij heeft mij een roos gegeven en een doos chocolade. Zijn vader heeft dat gedaan voor mij, of hem. Voor ons. Omdat hij niet wist hoe een vrouw tevreden zou zijn...' ' Wa-' Ze onderbreekt mij weer.
' En hij heeft dat andere meisje gezegd dat hij met mij een stel is.' ' Wat leuk.' Zeg ik, haar ogen stralen. Wat mijn dag altijd beter maakt. Maar dan kijk ik in de achteruit spiegel, Deano kijkt uit het raam. ' En hoe was het bij jou op school?' Hij haalt zijn schouders op. ' Volgens mij heeft de juffrouw u wel alles verteld.'Ik wil mijn mond open trekken maar sluit het weer. Ik parkeer mijn auto voor de deur en loop naar binnen. Een lekkere geur komt mijn neus binnen. We wassen onze handen en sluit aan, aantafel.
Jaliyah verteld haar verhaal opnieuw aan Tyrone, terwijl ik naar Deano kijk. Hij is boos op mij denk ik.
Na een tijdje op de bank liggen gaan we allemaal in bed.
Tyrone vlecht zijn handen met mijn handen. ' Deano zegt dat je meer aandacht geeft aan Jaliyah dan aan hem.' Mijn ogen worden groter, ik draai mijn gezicht om naar Tyrone. ' Vindt jij dat ook?' ' Ik vind van niet mami, maar hij vat het anders op.' Ik blijf zwijgend voor mij uitkijken.
-
Snel maak ik de kinderen wakker, we zijn al verslapen. Ik douch ze beide snel en trek Liyah een jurkje aan met Adidasjes en haar, haar in een hoge staart. Deano draagt helemaal zwart. Ik smeer snel brood en stap in. Onderweg eten ze het op. Ik zet ze af, ' vandaag komt papa jou halen Deano
' Hij knikt en loopt de klas in. Snel rij ik naar Addison om haar weer te helpen.De woonkamer keuken en badkamer zijn nu helemaal mooi geverfd en behangt, waar ze behang wilde.
Vandaag gaan we aan de slag met de kamers, Addison en ik beginnen met de babykamer. We verven alles eerst met grondverf en dan normale verf. Dat beide neemt veel tijd in beslag. ' Ik moet mijn kids weer halen.'' Isgoed, doe ze de groeten he. Kom je morgen weer helpen?' Ik knik. ' Wil je Tyrone meenemen? Hij is nog vrij toch?' Ik knik en druk een kus op haar voorhoofd.
Ik rij snel naar school, heel deze dag ben ik te laat. Ik stap uit voor Jaliyah. Maar net als de vorige keer is ze al opgehaald.
*
Merry X-mas ❤
Vandaag komt er nog een deel, omdat het kerst is.
JE LEEST
Allemaal hetzelfde 2
Random( Dit is deel 2 en sinds kort een deel 3, dat vind je na de epiloog van deel 2) Deel 2 Caylin woont bij haar vriend Tyrone, met haar dochter en zoon. Ze heeft haar leven weer op gepakt na het tragische gedoe met haar ex Neno. Maar haar leven zal op...