10.

623 57 5
                                    

10.

* Telefoongesprek *
Onbekend persoon

Hij: Hey ik ben het Jason.
Ik: Hoi
Hij: Ik dacht misschien weet je al wanneer we kunnen praten?

Ik druk op het open knopje van de auto en blijf buiten staan.

Ik: We kunnen volgende week vrijdag wel. Zuidplein.
Hij: Oke hoelaat?
Ik: 5 uur
Hij: Oke dankje Caylin.

Ik hang op en ga zitten.
' Deano kun je me uitleggen waarom je loopt te vechten op school en niks verteld.' ' Ik heb het wel verteld aan papa.' Hij kijkt mij met een dodelijke blik aan. ' Nou kun je mij vertellen waarom jij loopt te vechten meteen de eerste weken van het nieuwe jaar.'
Hij haalt zijn schouders op en kijkt naar buiten.

In stilte rijden we naar huis. Thuis ruikt het al naar eten, Rotti, om precies te zijn. Ik geef Tyrone een kus. ' Je hebt niks verteld, toen Deano had gevochten.' Ik leg mijn autosleutels op het keukenblad.  ' Sorry, ik had een deal gemaakt. Als hij zou ophouden zou ik niks zeggen.' Ik kijk hem dom aan. ' Nou daar heeft hij zich niet aan gehouden. Wat gaan die ouders wel niet denken van Deano.'
Tyrone roept hem naar de keuken. Met een agressieve houding komt hij de keuken binnen. ' Deano wat moeten de ouders van die kinderen wel niet denken, dat je bent opgevoed door monsters? Je geeft mij een slechte naam hè, niet jezelf.' Ik kijk hem aan.
' Nee ik ben niet opgevoed Door monsters.'
' Nee dan gedraag je ook niet als een, heb je gehoord?' Hij knikt en zegt: ' Ja mama.'
' Laat me niks meer horen.'

Vrijdag

Ik stap uit mijn auto, en sla mijn deur dicht.
Ik heb tegen Tyrone gezegd dat ik even ga winkelen.

Ik ga de Sting in en pak een paar shirtjes.
Ik voel mijn telefoon trillen en pak het snel op.

* Telefoongesprek *
Jason

Jason: Hey Caylin Ik sta bij de Mac.
Ik: Is goed ik kom er aan.

Ik loop met een tasje naar de Mac Donalds. Ik zie Jason inderdaad staan. Hij draagt een grijze broek met een paar rare sneakers en een basic wit shirt.
Ik ga awkward naast hem staan. ' Hey.' Hij glimlacht en zegt: ' Hey.' We lopen de Mac binnen en bestellen ons eten. We nemen dit mee naar onze tafel en gaan zitten.

' Lange tijd niet meer gezien. Maar ik vind dat je een aantal dingen moet weten. Ze zijn erg belangrijk.'

' Vertel maar.'

' Oke op het moment toen ik Neno geschoten had en jij weg ging met Jaliyah, ging ik mee naar het ziekenhuis met hem. Hij moest meteen een operatie aangaan en toen dat klaar was mocht ik hem bezoeken. Hij vroeg waar je naar toe ging, dus ik zei tegen hem dat hij jou en Jaliyah met rust moet laten. Voor Jaliyah kan dit een trauma worden en ze kan je nooit meer willen zien. Hij bleef toen stil en keek voor zich uit. Ik ben ze kwijt geraakt hè? Vroeg hij. Ik knikte mijn hoofd toen en zei je kan het nog goed maken. Maar Neno schudden zijn hoofd en zei, nee dit is niet goed te maken. Je beseft niet wat ik ze allemaal heb aangedaan. Ik heb Caylin geslagen, zelfs Jaliyah mijn kleine meid heb ik een keer geslagen. Ik heb ze gestalkt, ze ontvoerd en ik heb ervoor gezorgd dat Caylin haar baby is kwijtgeraakt.' Een moment sla ik mijn ogen neer, mijn ogen beginnen vochtig te worden.

' Gaat het?' Jason geeft me een servet aan. Ik knik langzaam en dep mijn ogen. ' Ga maar verder.'

' Ik keek hem toen zwijgend aan en zei was ze zwanger? Hij knikte zijn hoofd. Ik heb hem toen bijna geslagen, waarom verdomme heb je mij hier aan mee laten doen schreeuwde ik. Hij lag alleen maar zwijgend. "Jason, het draait nu niet om jou maar om haar. Ze hield van kleine kinderen, en ik heb haar kind afgenomen." En dat was de eerste keer dat ik hem zag huilen.' Jason eet zijn burger snel op en propt wat frietjes naar binnen.

' Ik moet gaan.' Hij kijkt op een rare manier achter mij en verdwijnt snel. Ik volg hem met mijn ogen naar beneden en kijk dan om. Achter mij staat niemand. Ik eet mijn eten op en sta dan op.

Maandag

Vandaag is mijn eerste werk dag. Het Is nog vroeg in de ochtend en Tyrone staat met mij in de keuken. ' Heb je er zin in?' Ik knik. Hij staat tegen het aanrecht geleund en pakt me hand vast. Ik ga tegen hem aan staan en druk mij tegen hem aan. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. 'Ik zie je straks, ik ben wat eerder thuis denk ik. Dus ik kook wel.' Zeg ik. Hij knijpt in mijn bil. ' Is goed babe.' Ik pak mijn auto sleutel van het aanrecht en loop naar mijn auto. Met de radio hard aan rijd ik naar mijn werk.

De man die mij de vorige keer hielp staat hier weer. ' Goedemorgen Caylin.' Zijn lage stem geeft mij rillingen.
' Zoals je weet werk je bij mij op het kantoor.' Ik volg hem naar een kamertje met twee bureau's. Hij zet zijn spullen op de ene. Ik neem plaats aan de andere.

-
Ik groet Noah en rij naar huis. Tyrone zijn auto staat al voor de deur.

Ik loop naar binnen en ga naar de keuken. ' Hey ma.' Ik geef hem een kus. ' Ik heb alvast boodschappen gedaan. We kunnen samen koken zoals jij altijd wilde.' Ik lach. ' Waar zijn mijn kinderen?' ' Die willen slapen bij Dairon dus hij gaat ze op halen van school.'

Ik bel hem voor de zekerheid op en hoor de drukte op de achtergrond.

-
We maken een soort van macaroni schotel en een soep. Muziek staat hard aan en We praten een beetje.

' We hebben al heel lang geen tijd meer gehad voor ons zelf.' Zegt hij. Hij pakt uit de kast een wijnfles. Ik knijp mijn ogen fijn, hebben We iets te vieren. Hij schudt zijn hoofd en laat het mes liggen waarmee hij bezig Is.

' Dit is nog een goed makertje, wat in Brazilië is gebeurt. Met mijn werk,- en tussen ons. Ik voel me er nog iedere dag schuldig over. Ik hou echt van je Caylin. Ik heb echt alleen gevoelens voor jou, maar deze wereld zit vol met mensen die niet te vertrouwen zijn. Ik weet hoe mannen zijn. Ik hou van je, naast jou hou ik van nog een dame.' Ik kijk hem quasi boos aan. ' Ik hou ook van Jaliyah met heel mijn hart.' Hij stopt met praten en draait mij om zodat ik met mijn rug naar hem toe sta. ' En ik zou net zoveel houden van onze kleine Princes.' Hij legt zijn handen op mijn platte buik. Even zijn we stil.


*
Nou jongens,

Weer een tijd geleden, volgende week plaats ik nog een deel.

Dat beloof ik.

UndercoverP ❤

Allemaal hetzelfde 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu