20.

1.4K 124 18
                                    

20.

Perspectief Neno

' Jaliyah komt op, ga gewoon douche. Ik heb je pamper verschoond, doe niet zo raar.' Ze kijkt me boos aan, met haar armen over elkaar geslagen.

' Ik kan zelf douche, mama doucht mij ook niet.' Ik zucht hard. ' Nou schiet op, ik heb belangrijkere dingen te doen.' Ze slaat de deur dicht en doet het op slot. Ik hoor dat ze tegen de deur leunt en zachtjes begint te huilen.

Ik loop naar de keuken en pak mijn telefoon.

* Telefoongesprek *

Ik: Kill hoelang gaat het nog duren? Ik wil niet jaren wachten.
Onbekende: Ja sorry toch, ze zijn niet altijd thuis hoor.
Ik: Je moet ook niet treuzelen idioot. Heb ik je daarvoor betaald?!
Onbekende: Doe rustig a mattie, ik heb zelf ook nog een fucking leven. Waarom doe je het zelf niet dan!
Ik: Ik ga je dat niet meer uitleggen, moet je maar luisteren als ik je iets opdraag.
Onbekende: Ja-
Ik: Wacht even.

Ik zet mijn telefoon op het aanrecht en loop naar de badkamer. ' Jaliyah wat doe je daar?' Het is verdacht stil. En je kent dat met kinderen.

' Jaliyah?' Ik hoor wat kapot vallen en bonk hard op de deur. ' Jaliyah!' Ik ren naar beneden, pak mijn telefoon op en zeg:

Ik: Ey pirrie ik bel je later.

Ik hang op, pak een smeer mes uit de keukenla en ren weer naar boven. Dit kind geeft mij echt hoofdpijn, kan ze niet gewoon normaal douche. Ik zet het mes in dat witte gleufje en draai het met moeite open. Op de grond ligt van alles, oor watjes, tandpasta dat eruit is geknepen. Mijn parfum die kapot gegooid is en noem maar op. Het is een fucking bende.

Maar Jaliyah zit niet op de grond. Ik trek het douch gordijn open en zie haar daar zitten.

' Jaliyah ben je gek in je kanker (sorry ik hou niet van dat woord) hoofd geworden, wat the fuck bezield jou. Waarom maak je al die spullen kapot, werk jij hier voor het geld! Ben je een debiel Jaliyah. Je kan zien dat je op je moeder lijkt, met je kut gedrag.' Haar ogen vullen zich weer met tranen. Ze staat op en schopt mij tegen mijn scheenbeen. Ze loopt langs mij, wat denkt zij. Ik pak haar beet bij haar arm en geef haar twee rake klappen in haar gezicht. Ze kijkt me geschrokken aan, haar ogen maakt ze groter. Ze geeft mij een vuist in mijn buik.

' Jaliyah flik me dit niet meer, ben je gek. Ik ben je kaulo vader broer.'

Ze slaat me nog een keer. Ik adem een keer diep in en uit om mijn woede te beheersen. En laat haar vervolgens los, ze rent naar boven en gooit de kamerdeur dicht. Ik kijk om mij heen en begin te knielen. Ik zet de wattenstaafjes terug in hun doos, veeg het tandpasta weg met wc papier. Dwijl het parfum op en zo ben ik nog wel even bezig.

-

Ik maak spaghetti klaar en dek de tafel. ' Eten Jaliyah!' Ik schenk drinken in en wacht geduldig op haar. ' Eten!' Ik schuif mijn stoel naar achter en loop naar haar kamer. Ze zit in haar kamer en doet snel haar gordijn dicht als ze mij ziet.

' Wat doe je?' Ik maak het gordijn open en zie allemaal papieren geplakt. Ik trek ze ervan af en lees ze.

-Help me
-Ik wordt geslachen
-Hij is een monster

Ze trekt ze uit mijn handen en plakt ze terug. ' Ey luister dan,' ik pak haar weer beet bij haar arm. ' Begin je te gedragen, want ik ga je gewoon slaan Jaliyah. Daar heb ik namelijk het recht op.' ' Sla me dan.' Zegt ze uitdagend. Ik kijk haar een moment aan en laat haar dan los. Dit is gewoon Caylin, twee druppels water.

' Je eten staat klaar Jaliyah.' Ze volgt me boos naar beneden. En eet zwijgend haar eten. Na haar eten gaat ze direct naar boven.

Ik pak mijn telefoon weer op.

* Telefoongesprek *

Onbekende: Ja?
Ik: Ik geef je nog maximaal een maand om je eerste stap te zetten.
Onbekende: Is goed ik doe mijn best.

Ik hang op en laat mijn telefoon glijdend over het aanrecht glijden.

*

Ja dus zoals jullie weten, zijn Neno's stukjes niet zo lang als Caylin.

Love y'all ❤
UndercoverP.

Allemaal hetzelfde 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu