27.

1.3K 127 10
                                    

27.

Perspectief Neno

Ik tik ongeduldig met mijn vingers op tafel. ' Waar blijft hij nou.' Mompel ik. Ik kijk naar Jaliyah die op de bank zit. Haar haar is warig en droog. Ik weet echt niet hoe ik haar haar moet verzorgen. Het zit in een lelijke knot. Het zal me niks verbazen, als het elastiekje vast zit in haar haar. Ik zet mijn hand op mijn bovenbeen, maar haal het er al snel weer vanaf. Jaliyah heeft mij tering hard gebeten, toen ik belde met Caylin.

Ik sta zuchtend op, ' Jaliyah ga douche. Ik breng je naar de kapper.' Ze staat zwijgend op. Sinds ik haar heb geslagen negeert ze me, maar ze gehoorzaamt. Ik volg haar naar boven en geef haar een zwarte legging met een witte lang shirt tot over haar bil. Haar zwart/witte Adidas maken haar outfit compleet. Ik spring snel in een schone broek met een t-shirt. Ik zet wat gel in mijn haar en wacht tot Jaliyah klaar is.

Na een half uur komt ze de stomende douch uit met haar badjas stevig om haar heen. Ze loopt naar de kamer en gooit haar deur dicht. Na een kwartier komt ze terug met de kleren. Ik kan dan geen haren kammen, maar het matchen van kleren kan ik goed.

' Stap in de auto.' Ze loopt naar beneden. Snel volg ik haar, je weet maar nooit. Zwijgend rijden we naar de kapper. Ik parkeer mijn auto daar en loop samen met Jaliyah de zaak binnen. Het is er druk, alle vrouwen praten met elkaar. Het ruikt naar verbrand haar en vet. Het staat blauw van het rook wat er van al dat stylen en föhnen vanaf komt.

Een donkere vrouw met haar haar in een hoge knot komt aanlopen.
' Wat een lekker kindje.' Ik knik. ' Mijn vriendin is even, uhm weg...' Jaliyah kijkt me met samengeknepen ogen aan. ' En ik weet niet zo goed wat ik moet doen met haar onhandelbaar haar.' ' Jij bent onhandelbaar.' Mompelt ze. Ik kijk haar aan, maar haar blik is gericht op haar schoenen. Ik hoop dat die vrouw dat niet heeft gehoord ' Oke en wat voor behandeling wilt u dan?' ' Wassen knippen.' Ze draait haar hoofd in een ruk naar mij om. ' Nee niet knippen.' ' Jawel wel knippen.' Ik zet het geld op de toonbank, als teken voor Jaliyah dat ik betaalt hebt en dus niet terug kan draaien. Ik draai me om en neem plaats op de bank. Ze gaat zitten op de stoel en kijkt naar haar vingers. ' Zullen we je haar eerst maar wassen.' Ze knikt langzaam en wordt met de stoel naar de was tafel gebracht. Ze krijgt een hele haar behandeling.

Als ze onder de droogkap vandaan komt zijn haar krullen zo levendig. Ze zien er glad uit en netjes. Ik zie de vrouw met haar praten, ze knikt en schudt haar hoofd. Als de vrouw de schaar te voorschijn haalt sluit ze haar ogen.

-

Ze halen de soortige schort van haar af. Jaliyah's haar is echt prachtig gedaan, ze heeft laagjes. Voor is het korter dan achter, eerst was alles gelijk. Ze staat op bedankt de vrouw en loopt dan langs mij heen. Ik zie dat ze bij de auto wacht en naar zichzelf kijkt in haar spiegelbeeld.

' Bedankt.' Ik knik met mijn hoofd naar de vrouw en loop naar de auto die ik open maak.

Met een vaart rijd ik naar huis. Jaliyah trekt haar jas uit en gaat weer op de bank zitten.

' Je gaat je gedragen, want er komt iemand langs voor papa.' Ze kijkt mij met een vieze blik aan, en dan bedoel ik echt vies. Alsof ik haar een schotel poep voordraag. ' Noem jezelf geen papa.' Ik lach en schud mijn hoofd. ' In iedergeval gedraag je.'

Binnen enkele minuten hoor ik de bel al rinkelen. Ik open de deur en zie hem eindelijk staan. ' Je deed focking lang man, ben gelijk met mijn dochter naar kapper geweest.'

Hij veegt zijn schoenen af. ' Ik ben er nu toch.' Hij loopt naar de woonkamer en maakt kennis met Jaliyah. Ze kijkt naar zijn hand en dan naar hem. ' Je staat voor het beeld.' Hij trekt zijn hand terug en veegt een stofje van zijn jas. ' Juist ja, sorry.' Hij doet een stap opzij en loopt weer naar mij toe.

Samen lopen we naar boven. ' Ik wil dit niet meer man Neno. Ik ben een kaulo moordenaar.'
' Rustig man.'
' Wat rustig, het zijn jou zaken, los ze zelf op.' Ik grijp naar zijn keel.
' Als jij mij niet helpt, zal ik jou steken. Begrepen.' Ik sist het hard in zijn oor. Hij knikt en probeert mijn hand los te maken.

*

Sorry voor lang wachten, had geen inspiratie.

UndercoverP ❤.

Allemaal hetzelfde 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu