21.
Perspectief Caylin
Deano komt naar beneden met zijn kleed, waar het verkeer is op uitgebeeld. En je met auto's kan rijden.
' Deano wat doe je?' ' Ik kom spelen beneden.' Zegt hij zacht. ' Maar waarom? Je weet dat ik die kleed boven wil hebben.' Ik pak het op en zet het in zijn kamer.
' Ga maar in je kamer ermee spelen.' Zeg ik als ik weer beneden ben. Hij schudt zijn hoofd en begint te huilen. ' Ik du-durf niet, er- er is iemand in-in mijn ka-kam-er.' Snikt hij luidt. Tyrone die voetbal kijkt, zet het geluid harder.
' Hij stelt zich gewoon aan.' Zegt hij en zet het geluid nog harder. Ik kniel naast hem en zet mijn vinger onder zijn kin. ' Wat zie je dan schat?' Hij laat zijn onderlip een beetje hangen, ' iemand die naar mij gl-gluurt.'
' Tyrone kom even kijken.' Hij zet zijn gezicht op een uitdrukking: nu even niet. Ik gooi Deano's auto tegen zijn hoofd. ' Hij zegt dit al voor de tweede keer Tyrone.'
' Pff goed dan.' Hij zet zijn voetbal op pauze en pakt het autootje weer op die hij tegen mijn bil gooit. Hij tilt Deano op en samen lopen we naar zijn kamer. Ik doe het licht aan en kijk rond. ' Nou waar zag je het schat?' Hij wijst weer naar het hoekje van de vorige keer. Tyrone loopt er op af en maakt het gordijn open. Er is niemand te zien in onze tuin. Hij legt Deano op de grond, ' ik ga buiten kijken.' Binnen een paar minuten is hij buiten hij kijkt rond in onze tuin.
' Er is niks te zien jongen.' Zegt hij als hij binnen komt. Hij zet zijn koude handen in mijn nek. Deano kijkt nog steeds naar het raam. ' Kom.' Ik pak zijn hand beet en loop met hem naar beneden. Ik pak een bekertje, schenk er appelsap in en geef hem een koekje.
' Je telefoon trilt ma.' Hij pakt het op en geeft het aan mij.
* Telefoongesprek *
Ik: Hallo
Nishka: Hey Cay, kunnen we zometeen even afspreken. Vorige week was ik nog niet echt uitgesproken.
Ik: Ja, tuurlijk.
Niskha: Kom zuidplein?
Ik: Oke.Ik hang op, vorige week was ze inderdaad ingestort. En Jaliyah.. ik wil er niet eens over praten, laat staan aan denken. Ik mis mijn kleine meid, mijn verdriet kan je niet lezen van mijn gezicht. Maar elke avond huil ik mezelf inslaap.
Ik doe mijn haar in een hoge paardenstaart en zet mijn Nike pet op. Mijn staart hangt tussen die gleuf. Het matcht goed met mijn Nike camouflage trainingspak. Ik doe mijn zwarte huarache aan.
Ik voel twee armen om mijn schouders die mij stevig vast houden. Hij zet zijn voorhoofd tegen mijn nek. ' Waar gaat mijn wifey naar toe?' ' Ik ga weer naar Nishka toe, ze wilt verder praten.' Zijn greep verslaapt waardoor ik kan omdraaien, ik kijk hem in zijn ogen aan. Zijn linkerhand rust op mijn schouder en zijn rechter hand rust op mijn onder rug. ' Weet je het zeker? Die vorige keer was je helemaal ingestort ma, ik wil je niet zo zien.' ' Ik weet het, maar ik moet meer weten.' Ik druk een kus op zijn zachte lippen en maak mij dan los uit zijn greep.
-
Ik kom haar tegen bij H&M. Ze draagt een strech rok met een bij horende strech top. Haar wave is los. ' Hey.' Ze geeft me een kus op mijn wang. We lopen even zwijgend naast elkaar. ' Over de vorige keer.' Begint ze. ' Het spijt me dat ik ineens zo weg moest.' ' Het is niet erg, ik snap het wel.' We stoppen bij de kfc en bestellen ons eten.
Met het dienblad en al lopen we naar onze tafel. Ze begint gelijk te vertellen. ' Na dat hij mijn broer had vermoord, begon ik te gillen. Ik heb zo hard gegild, Lyro hoorde mij ook gillen en begon te huilen. Ik knielde naast zijn lichaam en belde mijn andere broer. - Ik heb twee broers, nu nog maar een.-' Zegt ze terwijl ze haar ogen neer slaat. ' Neno tilde mij op en ik heb hem geslagen met alles. Mijn voeten, handen en hoofd.' Hij zette mij aan de kant. En tilde mijn broer op. Ik sprong op Neno en heb hem geslagen met al mijn krachten. Hij duwde me kei hard tegen de muur. Meteen daarna kwam mijn andere broer. Hij keek van Neno naar mijn broer en toen naar mij. Neno schrok en liet zijn lichaam vallen. Ik versnelde naar hem terwijl mijn broer hem helemaal sloeg. Ik pakte zijn lichaam op-'. Ze rilt even en neemt een slok van haar Fanta.
' Ik heb hem in de auto gezet en ben met Lyro in de auto gestapt. Ik heb politie en ambulance gebeld. En toen werd hij meegenomen.' Ze veegt snel een traan weg en eet haar kip zwijgend. ' Hij heeft me nog opgebeld om te vragen of ik mee op vakantie wilde. Ik heb hem vierkant uitgelachen, hem uitgescholden dat hij mij met rust moet laten. Hij geen contact meer mag met Lyro en dat als hij met mij praat of in contact probeert te komen ik mijn broer op hem af stuur. Ik heb hem daarna aangegeven bij de politie. En sindsdien heb ik hem nooit meer gezien. Gelukkig. Tot dat ik jou met hem zag. Ik wist dat ik je moest waarschuwen.'
' Het spijt mij echt wat Neno gedaan heeft bij jou heeft gedaan.-' ' Alsjeblieft hoor, dat is niet jou schuld.'
Ik zucht diep en begin haar mijn situatie te vertellen, tot nu.
' Jaliyah!' Is het eerst wat ze zegt nadat ik ben uitgesproken.-
Ik ga zuchtend op de bank zitten. Tyrone slaat zijn arm om mij heen en drukt een kus op mijn hand. ' Dus ik heb haar alles verteld. En ze gaat ons helpen. Ze heeft gezegd dat ik opnieuw aangifte moet doen.' ' Ja ze heeft gelijk.' Ik zet mijn hoofd tegen de bank en mijn benen over Tyrone's benen.
Hij slaat met zijn hand op mijn knie en zet zijn hoofd tegen mijn borstkas. Deano rent naar de gang om de post op te pakken en geeft ze aan mij. Ik blader er door heen en zie mijn naam weer.Caylin Shenio
En opnieuw is de afzender niet vermeld, maar dit keer weet ik van wie het is. Neno.
Ik scheur de brief snel open.
*
Eigenlijk heb ik nu niks te melden. Volgende hoofdstuk begint another drama.Boven 80 stemmen is up👆. Heb meer dan genoeg lezers om dat te voltooien.
JE LEEST
Allemaal hetzelfde 2
Random( Dit is deel 2 en sinds kort een deel 3, dat vind je na de epiloog van deel 2) Deel 2 Caylin woont bij haar vriend Tyrone, met haar dochter en zoon. Ze heeft haar leven weer op gepakt na het tragische gedoe met haar ex Neno. Maar haar leven zal op...