1.

826 61 6
                                    

1.5 jaar later.

1.

' Deano geef me gewoon een hand.'
' Mama nee.' Hij stopt zijn hand in zijn jaszak. ' Denk je omdat je 8 bent, da je nu een man bent.' Hij lacht en steekt zelf over.

' Hoe was het op school?'
' Gewoon normaal mama. Waarom stelt u die vraag iedere dag?' ' Omdat ik je moeder ben en het mij interesseert.' Hij gaat voorin de auto zitten.

We rijden naar huis, waar ons heerlijk eten op staat te wachten. Ik geef Tyrone een kus.

Jaliyah zit al aan tafel. Het Is zo raar om te zien dat ze al groot wordt. 11 jaartjes is niet niks, beginnende borstjes en noem maar op. ' Alles goed babygirl?' Ze knikt. ' U bent toch niet vergeten dat We vanavond op gesprek moeten?' Ik schud mijn hoofd. ' Ben ik ooit iets van mijn lieve kindertjes vergeten?'

Tyrone komt naast mij zitten.
' Ik heb goed nieuws.' We kijken hem alle drie aan. ' Over twee dagen moet ik naar het buitenland, Brazilië.' Hij stopt met praten en eet van zijn eten. Ik trek mijn wenkbrauw op.

' En dat noem je goed nieuws, je gezin achter laten. Ookal is het voor werk.'
' Ja papa.' Jaliyah kijkt hem niet begrijpend aan.
' Ja want het goede nieuw is dat jullie mee gaan.' Hij glimlacht bij het zien van onze gezichten.

Ik geef hem een kus, Jaliyah en Tyrone staan op en volgen. Uiteindelijk beginnen ze te stoeien. Tyrone sleurt ze mee naar de woonkamer.

Dit gezin blijft een dierentuin. Ik ruim de borden op.

Ik pak wat Fristi uit de koelkast en drink het in een teug leeg.
' Liyah le go.' Ze trekt haar grijze Air max 2016 aan. Ik doe mijn zwarte aan en trek mijn rits dicht van mijn Nike Techno vest.

Ze gaan voor in de auto zitten.
' Ben je benieuwd?' ' Een beetje.' We parkeren en stappen uit. Gilli verlaat net de school en zwaait naar Jaliyah. ' Ik heb Mavo, App wat jij hebt.'
' Goed, is goed.'

Haar Juffrouw laat mij binnen, altijd als ik hier ben herinner ik mij nog die dag.

~ Flashback ~

De eerste traan begint te rollen, ik laat mij op mijn knieën vallen en begin te schreeuwen. De juf knielt, ' mevrouw is er wat?' Ze zet haar hand op mijn rug. Ik sla haar hand van mij af. Dit is allemaal haar schuld. ' Jij! je geeft mijn kind aan een wild vreemde. Jij wat voor kaulo juf ben jij! Door jou is MIJN kind weg! Ik zie haar verdomme niet meer. Ze is ontvoerd, BEGRIJP dat dan. Omdat jij een kind aan fucking vreemde geeft! U weet dat alleen mijn vriend Tyrone en ik haar ophalen! En wat doe jij.. je.. je.' Ik duw haar had op de grond en ga zelf ook op de grond liggen en begin te huilen, te krijsen en te schreeuwen. Ze pakt mijn arm beet, ik duw haar van mij af. ' Donder op teef!' Er komt iemand uit het school gebouw lopen die mij bij mijn arme pakt. Ik hoor een auto stoppen.

~ Einde flashback ~

' Hoe gaat het mevrouw?' Ze schudt mijn hand en zet een glaasje water voor mij klaar.
' Goed hoor.'
' Laat we maar ter zaken komen, Jaliyah is een intelligente meid en wij denken zeker dat zij Havo/VWO aan kan.' Ik kijk trots naar haar.

-
Jaliyah neemt direct een douche thuis. ' Nou ze heeft het gemaakt hoor, Havo/VWO.'

Tyrone komt naar mij toe en pakt mijn hand vast. ' Heeft ze niet van een vreemde.' Hij drukt een kus op mijn lippen en brengt mijn vinger met de ring om naar zijn lippen. Zachtjes drukt hij een kus erop.

' Ik ga haar even naar bed brengen.' Hij laat mij los en gaat zitten, hij zet de tv harder want er is voetbal.

Ik ga naar Liyah's kamer. Haar nate haren plakken op haar wansie ik vlecht het in 2 en ga naast haar zitten op bed.

' Tijdje geleden hè dat we naar zijn graf zijn geweest.' Ze knikt.
' Ik vind het wel jammer dat het zo Is gelopen mama.' Ik zucht en ga met mijn hand door haar nog steeds natte haar.

' Ja babygirl ik weet het. Zullen we morgen even langs vaan en een bloemetje neerleggen?' Ze knikt en geeft me een kus op mijn wang. ' Terusten mama.'
' Terusten schat.'

Ik ga naar beneden en neem plaats naast Tyrone. Hij zit helemaal in het spel.

Ik pak mijn telefoon en ga een beetje op instagram kijken.

Soms is het leven zo saai, dat ik heel de dag wil slapen en lui doen. Ik zet mijn hoofd op Tyrone's benen. Hij gaat met zijn vingers in mijn haren en masseert mijn hoofdhuid op die manier.

Wanneer de eerste helft is afgelopen geeft hij mij een kus.
' Wil je iets drinken babe?' Ik knik. ' Thee.' Hij staat op en verdwijnt in de keuken.

Paar minuutje later komt hij terug met een dienblad. Hij zet het op tafel en geeft me een schaaltje met fruit. Aardbeien, bananen, kersen en mango.

Hij slaat zijn arm om mij heen,
' heb je er zin in babe?' Ik knik.
' Hoelang blijven we?' ' Een week.' Ik geef hem een aardbei.
' Morgen inpakken dus.' Hij knikt en drukt mij een beetje tegen zich aan. Het zet zijn hoofd in mijn nek en fluistert:
' Ik hou van je baby.' Zijn warme adem kietelt in mijn nek, waardoor ik een rilling krijg.

Ik pak mijn Ipad en zet het op tv, ik heb geen zin in voetbal. Tyrone geeft een deken aan die ik om me heen sla. Leunend tegen hem aan kijk ik Lelijke Eendjes.

-

' Ma, kom je mee naar boven.' Tyrone tikt me wakker. Ik sta vermoeid op en vouw de deken
op en verdwijn naar boven.

Ik ga liggen en sluit mijn ogen.

Ik voel Tyrone naast me komen liggen. ' Morgen ga ik weer met Deano naar de kapper.' Ik mompel iets onverstaanbaars en leg mijn hoofd op zijn arm.

-
Een zaterdag hoort rustig te beginnen met je gezin. Maar hierzo is het speeltuin. Deano zingt onder de douche. Tyrone roept Jaliyah om te helpen. Er staat muziek hard aan.

Ik rol met mijn ogen en sla mijn deken van mij af. Ik pak mijn badjas en doe mijn haar in een hoge knot.

Hard klop ik op de deur van Deano. ' Wat is er ma?'
' Zeker douche je weer een half uur, schiet op dame.' Hij lacht en doet de douche dicht.

Ik slof naar beneden, Jaliyah draagt een zwarte Kenzo shirt, met een high waist broek. Tyrone draagt de broek van die Nike Techno pak en een normaal zwart shirt. Hij geeft me een kus.

Ik smeer een broodje Nutella en pak een glas water. Na Deano ga ik douche. Ik doe een topje aan, waarbij mijn schouders bloot zijn. Het hangt om mijn armen. Daaronder doe ik een zwarte broek aan, met mijn zwarte Nike air max 2016.

' Zullen we naar het graf gaan Liyah?' Ze knikt en pakt haar Canada Goose bodywarmer.

-
Ik parkeer mijn auto op de parkeerplaats en geef Jaliyah de gekochte roos aan.

Samen lopen we naar zijn graf.

NENO

1998 - 2024
God zal blij zijn met een nieuwe engel in de hemel.

Jaliyah legt haar roos op de grafsteen. We zijn een poosje stil.

' Mama..?' Verbreekt ze de stilte. ' Ja schat?'
' Ik heb een vraag. Toen Neno werd begraven, waarom mochten we zijn lijk helemaal niet zien op de Ceremonie en begravenis?'

' Hij heeft dat kort na zijn dood aangegeven.' Zeg ik nadenkend.

*

Ja hoor we zijn terug, met AH. hahah, we zullen zien wat het te bieden heeft.

UndercoverP ❤.

Allemaal hetzelfde 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu