30.

1.3K 127 24
                                    

30.

' Jaliyah.' Haar armen zijn om mij heen geklemd, heel stevig. Haar hoofd steunt tegen mijn buik. Ze kijkt op, naar mijn buik. Een moment is ze stil.

' Maak je niet druk, we hebben je niet vervangen. Ze was er allang.' Zeg ik op een fluister toon.
Ik kijk naar haar haar, dat geknipt is in laagjes. Het staat haar schattig. Mijn vingers gaan langzaam daar haar haar. Geen moment heeft ze mij los gelaten.
' Waarom lag je op de grond, Jaliyah?' Haar ogen richten zich op de grond, ' h.. hij heeft mi..mij geslagen.'

Mijn oogballen rollen bijna uit mijn oogkassen. ' Waar babygirl, waar!?' Ze staat moeizaam op en trekt haar zwarte skinnyjeans naar beneden. Ik breng mijn handen naar mijn mond, ik kan niks zeggen. ' E..en hier.' Ze trekt haar shirt een beetje omhoog. Blauwe plekken zie ik op haar rug, grote blauwe plekken.

Haar benen moeten net geslagen zijn, want het bloed en de wonden zijn nog vers. Vandaar dat ze op haar buik lag. Ik probeer te vechten tegen mijn tranen en pak haar hand. ' Kom, dan maak je ik wonden schoon.' Ik klem mijn kiezen stevig op elkaar. Ze begint te huilen bij een stap, ' doet pijn mama.' Ik slik mijn brok met moeite weg. Hoe ga ik haar naar de badkamer krijgen, zonder dat ik mijn buik overbelast.

' Kom babygirl, op mijn rug.' Ik ga hurken, zodat ze op mijn rug kan. Ik loop naar de badkamer en draai het opslot. Ik zet haar op de grond en trek haar kleren zachtjes uit. Ik begin haar te douche en maak haar wonden goed schoon. Ik dep het af, haar scheenbenen hebben ook blauwe plekken. ' Hoe komt dat?'
' Ik ben van de trap gevallen, toen hij me wilde slaan.' Ik sluit mijn ogen en draai me om. Ik pak een handdoek waarin ik mijn gezicht verberg. ' Het spijt me babygirl, dat ik je niet kon vinden. Het spijt me echt.' Ik geef haar een kus op haar wang.

Ik pak de verbanddoos die in de hoek staat en breng jodium aan op haar wond. Vervolgens wikkel ik er verbandjes om. Op haar blauwe plekken zet ik washandjes met koud water. Ik trek haar expres een jurk aan, zodat haar benen zichtbaar zijn. Ik doe haar haar in een strakke knot. Ik til haar op en loop met haar naar beneden.

Neno kijkt tv, hij kauwt op een tandenstoker. Hopelijk schiet een splinter in zijn keel. Ik ga met haar in de keuken staan. ' Heb je al gegeten?' Ze schudt haar hoofd en begint te huilen. Ik pak een pizza uit de vriezer en zet het in de oven, ik blijf met haar zitten. We zijn wel stil.

Als eindelijk die piep gaat van de oven haal ik het eruit.
' Mami ik wil ook eten, ga je voor me brengen?' Neno's stem dreunt in mijn oor. ' Blijf hier oké babygirl.' Ze knikt. Ik doe de keuken deur dicht en loop naar Neno toe met een stukje pizza.

' Dankje babey.' Zijn blik blijft gericht op de tv. Ik buig naar hem toe om het bord te geven, maar net als hij wilt aanpakken gooi ik het tegen de televisie. ' Kill wat doe je.' Hij zit geschrokken op de bank.
Ik pak zijn glas met water en gooi het ook naar de tv. Het beeldscherm bevat nu een barst en het is uit gegaan.' Caylin zijn dit je hormonen.' Hij kijkt vol afschuw naar mijn buik. Ik ga op zijn knie zitten en trek aan zijn shirt. ' Ik hou van je bae, ookal maak je mijn tv stuk hierzo.' Ik trek harder en geef hem een klap op zijn neus. En twee op zijn oog. Ik sta op en deins bang naar achteren.

Zometeen gaat hij mij slaan, moet haast wel. Hij staat op met zijn hand bij zijn neus, die waarschijnlijk bloed. Hij komt naar me toe en geeft me een kus. Ik duw hem snel van mij af en laat hem struikelen. ' Verhalen die ik over jou heb gehoord.' Ik ga op zijn rug zitten en geef hem zulke harde vuisten hè.
' Dingen die je mijn dochter hebt aangedaan! Je zou haar nooit met een vinger aanraken zei je! Nooit.. en nu zit ze onder de blauwe plekken!' Ik sta op en draai hem op zijn rug, ik sla in zijn gezicht en trap tegen zijn ribbenkast aan.

Ik verzamel spuug en laat het vallen op zijn gezicht. Ik pak zijn telefoon uit zijn zak en bel de ambulance. Die binnen een paar minuten arriveert.

Ik verzin allemaal leugens en wacht dan tot ze weg zijn. Ik loop naar de keuken waar Jaliyah rustig zit. ' Waar zijn de autosleutels? ' Ze wijst naar een kastje. ' Kom babygirl we gaan weg.' Ik pak de autosleutels en geld wat in dat kastje ligt en stap in de auto.

We gaan zitten in de auto. Ik rij een beetje verslagen rond, ik weet namelijk nog steeds niet waar ik ben. Bij het eerst dicht bij zijnde hotel stappen we uit.

Ik neem Jaliyah op mijn heup en check in. We krijgen een kamer met twee slaapkamers en een groot bad.

-
Na vijf uurtjes zet ik Jaliyah in bad. ' Zullen we roomservice halen babygirl.' Ze knikt en gooit het badschuim naar mij toe. Ik spetter haar ook nat en masseer haar hoofdhuid. Ik pak de telefoon en bel naar het nummer van Tyrone.
Als hij opneemt maakt mijn hart een sprongetje.

* Telefoongesprek *

Tyrone: Hallo met Tyrone
Ik: Babe?
Tyrone: Ma! Hoe gaat het?

Ik begin te huilen.

Ik: Ik heb haar gevonden Tyrone.
Tyrone: Mijn princessje! Geef me der.

Ik zet het op luidspreker en laat ze met elkaar bellen ik bestel met de andere telefoon roomservice.

' Mama.' Ik neem de telefoon weer aan.

Tyrone: Gelukkig gaat alles goed, ik bel je zo terug ma. De verpleegster is er.
Ik: Love you.

Hij hangt op, ik geef Jaliyah een handdoek en zet ondergoed klaar. Meteen daarna klopt er iemand op de deur. ' Roomservice.' Ik maak de deur open, een man komt met een karretje naar binnen. Hij haalt de schaal eraf. ' Eetsmakelijk, mevrouw.' Ik wil de deur dicht doen, maar doordat er een voet tussen de deur zit lukt dat niet.

De deur wordt hard open gesmeten. Een gil verlaat mijn mond. Neno heeft zwellingen in zijn gezicht hij duwt mij hard tegen de muur.

De vraag is hoe heeft hij ons kunnen vinden?

*
Mijn nieuwe boek heet:
Niet meer zoals eerst

Check mijn profiel, je gaat het zien.
Thanks alvast, voor de moeite ❤👅.

UndercoverP ❤

Allemaal hetzelfde 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu