37.

1.4K 128 12
                                    

37.

Paar dagen later

Ik open de voordeur van ons eigen huis. Het lijkt ons misschien beter om weer in ons eigen huis te slapen. Bang zijn heeft geen zin en daarnaast is er geen ruimte voor ons vier bij Dairon.

Tyrone gaat op de bank zitten. Om zijn schouder is nog een soort doek gewikkeld, zodat hij er rekening mee houdt dat hij daar geschoten is.

' Kom hier.' Hij spreidt zijn armen, Deano en Jaliyah rennen naar hem toe en geven hem een knuffel.
Hij kijkt mij aan met een schuin hoofd, ' en mijn mooie dame?' Ik glimlach en geef hem ook een knuffel. Hij laat zich liggen op de bank. Hij geeft mij een kusje, ' wij ook papa.' Zeg Deano. Hij lacht en geeft ze ook een kus.

Ik pak mijn trillende telefoon uit mijn broekzak.

* Telefoongesprek *

Lian: Caylin, kom snel. Ze gaat bevallen.

Ik voel mij meteen schuldig, ik heb zo lang niet met haar gesproken.

Ik: Ik kom eraan.

' Addison gaat bevallen.' Ik pak mijn jas en ren mijn huis bijna uit.

Ik hoop zo dat er geen flitsers op de snelwegen staan, want ik heb geen zin in een vieze boete.

Ik parkeer mijn auto en stap uit.

Bij de informatie balie staat Lian op mij te wachten. Hij brengt mij naar boven, naar Addison toe.

Ze ligt op bed en kijkt moeilijk. Ik ga naast het bed staan en hou haar hand vast. ' Oh mijn God Cay... Dit is echt een hel.' Ze draait met moeite om en maakt pijnlijke kreun geluiden. ' Dit is jou schuld Lian.' Ze staat op het punt om te huilen. ' Als jij niet zo nodig...' Ze geeft een schreeuw en draait zich weer om. Lian kijkt haar geschrokken aan maar staat dan op. Hij buigt zich voorover naar haar toe en fluistert iets in haar oor. Hij geeft haar een kusje en pakt haar andere hand vast. Mijn hand is echt beurs geknepen volgens mij.

De verpleegster komt aan gelopen en meet haar ontsluiting. ' Goed nieuws voor u. Het kan beginnen.' Er komt nog een vrouw bij staan. Addison laat opgelucht nog een kreet horen en begint dan te persen. Ik kijk starend voor mij uit. Er blijft maar een ding in mijn hoofd spoken nu. Dat is alleen maar: mijn dochter die is overleden.

Ik schrik op uit mijn gedachte van een huilende baby. Ik kijk glimlachend met gevulde ogen naar Addison, die haar bloed eigen zoontje op haar borst krijgt. Die nog wel spring levend is. Hij krijgt een muts op en een doek om zijn lijf.

Lian en Addison geven hun aandacht aan hem. ' Hey Cay wat is er?' Addison kijkt met haar vermoeide gezicht naar mij. ' Ik moet je zo veel vertellen Addison.'
' Vertel maar, ik ben er voor je. Zelfs nu.' Dat was mijn laatste zetje. Ik begin te huilen, echt huilen. Lian en de verpleegsters verlaten zelfs de kamer.

' Is er iets met Jaliyah?' Haar gezicht vertrekt. Ze denkt natuurlijk dat ze nog steeds weg is.
Ik schud mijn hoofd en dep mijn ogen droog. ' Ze is weer veilig thuis, of ja veilig..' ' Waarom heb je me dat niet verteld!' Ze strekt haar arm uit en pakt mijn hand beet.
Haar ogen bestuderen mijn buik.
' Was het niet dikker?' De tranen komen weer en ik knik langzaam "ja". ' Maar, wat?, hoe kan dat?'
' Neno.'
Ik vertel haar het verhaal in een keer.

' Omg.' Is het eerste wat ze zegt.

-
Ik geef Aison een kus en Addison ook. ' Ik kom je snel weer bezoeken.'

Ik rij naar huis en bekijk mijzelf snel in mijn spiegel.

Binnen in mijn huis is het druk. De sfeer die er eerst hing is weer terug. Ik geef ze allemaal een kus.
' Jaliyah en Deano, mag ik papa even spreken?' Ze knikken. ' Mogen wij tv kijken in jullie kamer?' Vraagt Deano. Ik knik,
' laat mijn bed wel netjes alsjeblieft.' Ze sprinten naar boven.
Ik plof naast Tyrone op de bank en draai me naar hem om.

' Tyrone, ik moet je iets bekennen.'
' Wat dan mami?'
Ik kijk hem aan en vlecht mijn hand in mijn eigen andere hand.
' Ze is niet zomaar gestorven en vroeg geboren.' Zeg ik zacht. Ik slik moeizaam en kijk naar zijn gezicht.
' Hoe bedoel je Caylin?' Hij stelt de vraag langzaam. ' Er is iets gebeurd wat er voor gezorgd heeft da-'
' Ga niet om dat ding heen praten Caylin! Begin gewoon dat kaulo ding te vertellen!' Zijn geschreeuw laat mij klein voelen. ' Neno trapte tegen mijn buik.'

Hij staat op, het valt mij nu pas op dat hij het speelballetje van Deano in zijn hand heeft. ' Het. Was. Neno.' Hij gooit het balletje naar de vaas naast de bank. Het valt op de grond, wat een harde klap veroorzaakt en honderden scherven op mijn vloer. Ik bescherm mijn gezicht en begin zachtjes te huilen.
' Waarom the fuck kom je voor die kanker idioot op Caylin. Besef je wat hij gedaan heeft.' Hij trapt tegen onze lamp die kapot op de grond valt. ' Doe alsjeblieft rustig.'
Hij zet zijn gezicht straight.
' Rustig.. Ben je dom ofzo. Hij heeft mijn kaulo kind vermoord met ma K. En ik moet even rustig doen! Donder op man!' Ik sta op en volg hem naar de gang. ' Wat ga je doen?' Mijn stem trilt, ik pak zijn arm vast. ' Ik had het je moeten vertellen, maar ik kon je niet boos maken in het ziekenhuis.' Hij kijkt langs mij heen terwijl zijn ogen rood worden. ' Je had het mij inderdaad moeten vertellen ja. Dat je het niet direct hebt verteld doet wat met mij Caylin.'

Hij loopt terug naar de woonkamer, met zijn jas aan.
' Waar zijn die kaulo autosleutels.' Hoor ik hem zeggen in zich zelf.
Jaliyah en Deano kijken bang, geschokt om zich heen. ' Ga je weg papa?' Huilt Deano. Hij rent naar hem toe en knuffelt zijn been.
' Heb je ruzie met mama?' Vraagt hij verder. ' Nee ik ga even weg gewoon. Ik kom straks terug Deano.' Hij duwt hem een beetje van zich af.

Ik ga voor de voordeur staan met mijn armen over elkaar. ' Caylin laat me er door.' Ik schud mijn hoofd. ' Caylin laat mij langs die fucking deur!' Ik pak zijn arm beet en probeer hem te knuffelen. Hij duwt mij boos van zich af en verlaat het huis. Ik kijk naar de dicht gegooide deur.

Mijn ogen droog ik snel af en draai me om naar Deano en Jaliyah die staan te kijken. Ik loop ze voorbij en kijk naar al het glas op de grond. ' Gaan jullie maar even naar boven schatjes, ik ga dit opruimen.' Ik zeg het met veel moeite om niet in huilen uit te barsten. Ze luisteren en vertrekken naar boven.

Ik ga op de rand van de bank zitten en begin zacht huil geluiden te maken.

Ik sta na een paar minuten op en veeg al het glas zorgvuldig op. Ik stofzuig en veeg nog een keer. Ik dweil meteen en ga in de keuken zitten.

Wat gaat hij doen?

*

Ik heb zin in de zomer!💦✈
Het warme weer, geen jas, ijs. Mijn God.

UndercoverP ❤

Allemaal hetzelfde 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu