Ik liep naast Eleanor de straat door. ''Did you know where it is?'' Vroeg ik.
''Yes ofcourse! I know all the starbucks here in London.'' We moesten allebei lachen. Ineens zag ik een man voor ons springen met een enorme foto camera.
''Klik klik klik klik'' kwam er vanuit.
''Ugghh the paps.'' Mompelde Eleanor. Ze trok aan mijn arm en we liepen gauw door richting de starbucks.
''I don't like them, too. Yesterday I walked with Liam in the city and that night I saw pictures all over on twitter! They said we were dating orcsomething like that.''
''They want to rumour about us.'' Ze zuchtte en bestelde voor ons een vanilla latté. ''I will pay!'' Zei ik voordat ze haar portemonnee wou pakken.
''Jade, it's time for a picture!'' Riep Eleanor. Ik pakte mijn beker en dronk uit het rietje. Ik zette overdreven grote ogen op.
''That's a cute picture!'' Zei ze lachend. ''What's your twittername? I'll post it on twitter.'' Ik typte mijn twitter naam achter de foto. Even later voelde ik een tril in mijn broekzak. Een twitter mention:
'@EleanorJCalder: I have a nice day with lovely @JadeexV at starbucks!'
En daar achter stond dus mijn foto. Ik drukte op ''Follow'' op haar account. Al snel voelde ik de heletijd getril. Iedereen ging de tweet retweeten van Eleanor. Ik zette mijn berichtgeving van twitter maar uit want het werd echt irritant. We zaten lekker te genieten van onze drinken. Opeens riep Eleanor door de zaak.
''Marc, marc!'' Ze zwaaide. De jongen keek om en liep naar ons toe. ''Hiii El! How ya doing?''
Ze gaf hem een kus op zijn wang. De jongen keek om naar mij.
''And who's that pretty girl there?'' Ik glimlachte. ''My name is Jade.''En ik stak mijn hand uit. ''Nice to meet you Jade. I'm Marc, a friend of Eleanor.'' Hij kwam naast mij zitten en bestelde een koffie. Na een lange tijd gezellig gekletst te hebben vond ik het maar tijd om te gaan. Ik gaf Eleanor een knuffel en gaf haar mijn nummer.
''Can I have a hug too.'' zei Marc op een verdrietige toon. Ik moet lachen. ''Ofcourse!'' Ik zei nog een keer gedag en liep de zaak uit. Nu moet ik opzoek gaan naar een metro station. Ik had geen idee welke kant ik op moest, maar ik liep maar naar rechts.
Na 10 minuten lopen zag ik nog steeds geen 'Underground' bordje. Ik zuchtte. Ik ging het maar vragen aan een meisje dat stil stond tegen een lantaarnpaal. Ze zat op haar telefoon te typen. Ik liep naar haar toe. ''Excuse me, did you know where the underground is? I can't find it.''
''Yeah it's right over there.'' Ze wees naar de richting waar ik vandaan kwam terwijl ze ongestoord verder typte op haar mobiel.
Ik zag een trap die naar beneden ging met een bordje ''UNDERGROUND'' erop. Ik ben er gewoon voorbij gelopen met mijn stomme kop. ''Oh thank you so much!'' Zei ik nog. Ze keek op. ''You're wel.. Wait, are you the girl who was shopping with Liam, yesterday?''
''Uhm.. Yeah..'' Zei ik verlegen.
''And you was with Eleanor at the starbucks an hour ago?''
''Yes again.'' Zei ik. ''Can I have a picture please? Because you're the girlfriend of Liam Payne!''
Wat?! Ze denkt dat ik de vriendin van Liam ben? Ik ken die jongen nog maar 2 dagen! Voordat ik het wist hield ze de fotocamera voor ons. Ze gaf nog haar twitternaam op een papiertje aan me. ''No we aren't dating! Bye!'' Ze riep nog wat terug maar ik hoorde het niet meer omdat ik gauw door liep. Ik deed mijn zonnebril op. Heel de wereld denkt nu dat ik de vriendin ben van Liam. En alleen maar omdat ik toevallig met hem gezien werd, gisteren in het centrum.
Ik liep de trap af. Ik keek op de borden en begreep er helemaal niks van. Mijn moeder zei nog dat er een metro station was die 'Edward's Road' heette. Het zou bij het parkje zijn, vlakbij mijn huis. Ik keek nog even zoekend op de borden.
''Hiii Jade.'' Hoorde ik een stem achter mij vandaan zeggen. Het was Marc. ''Hey, did you know which one I should take to Edward's Road?'' Ik hoopte dat hij het wel zo weten.
''Yes! You should take number 7. Be quick, he left in one minute.'' Ik bedankte hem en rende naar het goede perron. Hij stond er al en ik ging gauw naar binnen. De metro begon te rijden en ik keek op mijn telefoon. 100+ mentions en ik heb wel meer dan 1800 volgers! Ik zocht het account op van het meisje die ik net had ontmoet. Ze heette Valerie en ik drukte op 'follow.' Ik klikte op haar tweetlijst en zag dat ze de foto met mij had gepost. Gelukkig stond ik er wel leuk op.
--
Driekwartier later liep ik het parkje in. Ik zag Emily op een klimrek spelen met een meisje. Ze sprak gewoon Nederlands tegen haar, ze besefte nog niet dat ze haar hier helemaal niet verstaan. Ik riep haar naam en zwaaide naar haar.
Ze klom van het klimrek af en rende naar me toe. Ze omhelsde mijn middel.
''Ze zeggen niks tegen mij Jade. Heb ik iets verkeerds gedaan?''
''Em, ze spreken hier Engels. Ze snappen geen Nederlands hier. Laten we maar naar huis gaan, ik heb honger.'' Ze knikte en deed haar hand in de mijne.
Eenmaal thuis aangekomen deden we onze jassen en schoenen uit in de hal.
''Jade? Emily? Komen jullie naar de woonkamer?'' We rende naar de woonkamer en deden de deur open.
''SUPRISEEE!'' Riepen mijn ouders tegelijk. Er stond een grote doos in de woonkamer, midden op de tafel. Emily deed het open en ze haalde er een lichtbruine chihuahua uit. Zo schattig!
''Is hij voor ons?'' Vroeg Emily toen ze het hondje aaide. Ik aaide zachtjes over het kleine hoofdje. ''Ja hij is voor jullie! Hij is nog maar 4 weekjes oud. En trouwens, het is een zij.'' Zei mijn moeder. ''Alleen we hebben nog geen naam.'' Zei mijn vader. Emily begon druk na te denken. ''We noemen hem Noa of Saartje. Want zou heten mijn lievelings poppen.''
''Nee.. We moeten een leukere honden naam verzinnen. Zoals Lucy, of Luna.'' Dacht ik hardop. ''Lucy vind ik heel leuk!'' Stemde mijn moeder mee.
Mijn zusje was er ook tevreden mee. Ik pakte de chihuahua uit haar handen. ''Haaaai cutie.'' Ze was zo schattig en klein. Ik gaf een kus op haar neusje en zette haar weer op de grond. Ze begon te blaffen. Emily ging met Lucy te spelen op te grond.
''Ik en je moeder gaan weg Jade,'' zei mijn vader toen ik de trap op liep. ''We gaan naar een feestje. We zijn rond 1 uur weer thuis. Bestel je wat te eten voor jullie twee?'' ''Geld ligt op het aanrecht. En niet weer zo een kleffe pizza. Kus!'' Riep mijn moeder er nog achteraan. Ik zuchtte. Zit ik de hele avond opgescheept met Emily en kan ik niet weg. Avondje vervelen dus.
Ik deed mijn joggingbroek aan en liep weer naar beneden. Emily zat voor de tv en Lucy verkende het huis. ''Wat wil je eten? Pap en mam zijn vanavond weg.''
Ze negeerde me omdat ze geconcentreerd naar de tv keek. Als zij tv kijkt is ze in haar eigen wereld en mag niemand haar daar vandaan halen. Ik wou net een pizza gaan bestellen toen Liam me belde.
''Hi Liam!'' Ik liep naar de keuken en leunde tegen het aanrecht aan.
''Hey Jade, how are you?''
''I'm fine. The only thing is I have nothing to do tonight. My parents aren't at home so I must staying home.'' Mompelde ik.
''Oh, very badly. Should I come to your home? Zayn and Niall too. We wanted to ask you to come over here but you must stay home for your sister.
''Yay, that's okay.'' Zei ik. Gelukkig maar, hoef ik me niet te vervelen.
''Okay can we come right now? We're bored.''
''Hm, yeah. We didn't have our dinner yet so I want to order a pizza.''
''SOUNDS GOOD!'' Riep iemand op de achtergrond. Volgens mij was dat Niall, want die stem herkende ik nog niet.
''Sorry that was Niall. See you in a bit, Jade.''
Ik giechelde. ''Byeee Liampieee.''
Gelukkig was het huis al opgeruimt door mijn moeder. Ze moet altijd alles netjes hebben voor het geval dat er 'onverwachts bezoek' komt. Soms vind ik het irritant als ze contstant loopt op te ruimen. Ze zit ook telkens te zeuren als er maar één kledingstuk op mijn bureaustoel ligt. Maar nu vind ik het niet erg dat mijn moeder alles heeft opgeruimt. Hoef ik het niet meer te doen.
JE LEEST
Moving to London, Dutch Liam Payne fanfic
FanfictionJade is een meisje van 18 jaar en verhuist vanuit Nederland samen met haar vader, moeder en zusje Emily van 5 jaar naar Londen. Ze gaat er met tegenzin heen, maar binnen een paar dagen veranderd haar leven helemaal nadat ze vijf wereldberoemde jonge...