Heeey allemaal, ik had nog even zin om een hoofdstuk te schrijven over de bruiloft van Jade en Liam. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Het is ook extra lang haha :)
Enjoyyy
xxxxxx
~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Zondag 10 januari, de bruiloft. -
*JADE'S P.O.V*
Eindelijk is het dan zover. Ik word wakker op de beste dag van mijn hele leven. Ik ga trouwen met Liam. Ik ben nog eerder wakker dan mijn wekker door de zenuwen die door mijn lijf gieren. Eigenlijk heel de week al. Ik kijk opzij en zie Eleanor nog rustig liggen slapen. We logeren in een hotelkamer, net buiten Londen. Liam en ik wouden elkaar nog niet zien voor de bruiloft. Het moest een verassing zijn voor elkaar hoe we er uit kwamen te zien.
Lea slaapt bij mijn ouders en Emily thuis. Nu Lea zes jaar is doet ze nu niet meer zo moeilijk als ze bij andere gaat logeren. Eerst wou ze alleen maar bij mij en Liam zijn. Emily is nu bijna 13 en praat al maanden over onze bruiloft.
Iedereen is er bij vandaag. Mijn familie, die van Liam, de jongens en Perrie en Zayn's baby Jamie. Ik ga rechtop in bed zitten en schud Eleanor heen en weer. ''Wake up, El!'' Roep ik blij. Eerst mompeld ze wat in zichzelf. Maar dan opent ze haar ogen en gaat in één beweging rechtop zitten.
''Today is the day!'' Gillen we allebei tegelijk. Daarna moeten we lachen. Het is 10:00 en om 11:00 hadden we een afspraak met de visagist en kapster. Daar zouden mijn moeder, Liam's moeder, Perrie, Lou, Emily, Lea, Lux en Jamie ook komen. De kinderen moeten natuurlijk ook mooi gekleed zijn.
We staan van ons bed op en ik kleed me even snel om. Eleanor belt ondertussen de room service. We kunnen namelijk niet een broodje bij een zaak gaan halen, omdat we namelijk echt niet gezien mogen worden door fotograven of fans. Dat zou misschien onze bruiloft verstoren.
Als ik me heb omgekleed klopt er iemand op onze deur. ''Room service!'' Horen we een mannen stem roepen. Eleanor doet de deur open. ''Thank you.'' Ze rijd de kar naar binnen en geeft een glas met jus d'orange aan me. Ik drink het in één slok leeg. Ik heb niet zoveel honger, maar Eleanor zegt dat ik wel wat moet eten. Met moeite prop ik een broodje met aardbeien jam in mijn mond. Een moment later zwaait de deur open. ''Hellooo sunshines.'' Het is mijn bodyguard, Tomas. Hij is al een jaar lang bijna elke dag met mij. Het is een super aardige man, maar hij kan ook heel bot overkomen bij de paparazzi als hij met mij en Lea over straat loopt.
''Hi Tommie.'' Zeggen ik en Eleanor vrolijk. ''Wait a minute.'' Zeg ik gehaast als ik mijn tas zoek. Tomas blijft staan wachten bij de deur. Eleanor en ik trekken onze jassen aan en we lopen onze hotelkamer uit. Ik ben zo zenuwachtig dat ik gewoon de heletijd op en neer spring. Lachend schudden Eleanor en Tomas hun hoofd. ''We're going through the back door. Be quick, please.'' Ik kijk naar buiten en ik zie al wat fans staan. Snel lopen we naar de achterdeur waar er een zwart busje voor ons klaar staat. We stappen in en Tomas rijdt ons naar de bestemming. Het is midden in het centrum, jammer genoeg. Nu moeten we dus door al het drukke verkeer rijden.
Na een half uur komen we eindelijk aan. Ik zie al mijn moeder's auto staan. Met zijn drieën stappen we snel uit en rennen we naar binnen.
''Mommy!'' Hoor ik een bekende meisjes stem roepen. Lea staat op van een stoel en komt op me afgerend. ''Hey baby.'' Ik til haar op en geef een kus op haar wang. Daarna zet ik haar weer in een stoel bij een vrouw die haar haren gaat doen. Ik geef een kus aan mijn moeder en Emily. Ze heeft een grote glimlach van oor tot oor op haar gezicht.
''Hello, I'm Jade.'' Ik geef de visagist en kapster een hand. Ik ga in een stoel zitten en laat mijn haren doen. Ik vertel dat ik het gekruld wil hebben en opgestoken.
''Jade, I have your dress darling.'' Lou komt binnen met een lange hoes in haar handen. Lux komt erachteraan gehuppeld. ''Say hello to everyone.'' Zegt Lou terwijl ze de hoes op tafel legt. Lux lacht verlegen en zwaait even. Daarna rent ze naar Emily en Lea die zich aan het omkleden zijn. Even voel ik de stress komen. Iedereen moet zich nog omkleden en we moeten om twee uur bij de kerk zijn. Eleanor ziet dat ik bezorgd kijk. ''Don't worry. I will help them.'' Samen met mijn moeder gaat ze naar achteren in de zaak. Niet veel later komt Perrie binnen met Jamie in haar armen. Hij lijkt zoveel op Zayn, dat is echt niet meer normaal. ''Hello babe!'' Roept ze vrolijk. Ze geeft me een kus. ''I love your hair!'' Ze trekt aan een krul zodat hij weer terug veert. ''We're going to change our clothes. Where could we do-''
De visagist die oogschaduw bij mij op doet gebaart dat het achteren is. ''Ah, thanks.''
''I think it's done, you look beautiful!'' Zegt de kapster twintig minuten later. Bewonderend kijk ik naar mijn haar en make-up. Ik heb er nog nooit zo mooi uit gezien. Hopelijk vind Liam het ook mooi.
''A thousands thank you! I like it.'' Glimlach ik.
Op dat moment komt iedereen vanaf achteren gelopen. ''Jadeee?'' Zegt Eleanor. Ik draai me om en zie iedereen helemaal omgekleed naast elkaar staan. Ik sla mijn hand voor mijn mond. Ze zien er geweldig uit. ''Oh my gosh! This is so... I love it!'' Ik loop naar ze toe voor een groepsknuffel. Lea, Lux en Emily zien er alle drie hetzelfde uit: Witte lange jurkjes met ballerina's eronder. Hun haren los met een witte haarband er in. Jamie heeft een zwart mini gilletje aan met een witte overhemd eronder, een blauwe spijkerbroek en zwarte schoentjes. Zijn zwarte, korte haartjes staan in een kuifje. Perrie heeft een paars jurkje aan. Haar lange blonde haren heeft ze in een staart gedaan. Eleanor heeft een super mooi zwart jurkje aan. Bij haar past echt werkelijk álles.
''And now... Your turn!'' Roept mijn moeder. Lou verschijnt weer in de ruimte. ''Are you ready?'' Ik knik en loop met haar mee naar achteren.
Een kwartier later sta ik voor de paspiegel. Iedereen staat om me heen en kijkt hoe ik er uit zie.
''Wow.'' Zeg ik tegen mezelf. Ik draai een rondje en kijk in de spiegel naar mijn witte jurk. De visagist legt de sluier goed neer op de grond.
''Why are you crying, granny?'' Hoor ik Lea zeggen. Ze trekt aan de jurk van mijn moeder en kijkt geschrokken omhoog naar haar. ''It's just.. Mommy looks so beautiful right now.'' Ze staat met tranen in haar ogen naar me te kijken. Iedereen zegt er nog wat over. Ik ben zó gelukkig. Dan gaat de deur open. Het is de moeder van Liam.
''I'm so sorry, I was stuck in the traffic and-'' Haar mond valt open. Ik moet lachen.
''So, what do you think?'' Vraagt Perrie.
''You're so gorgeous.'' Ze vouwt haar handen samen. ''I think Liam loves it.'' Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. ''How's Liam doing?'' Vraag ik als Emily de boeket bloemen aan mij geeft. ''He's fine. But really nervous.'' Lacht ze.
*LIAM'S P.O.V*
Zenuwachtig sta ik in de kleedkamer. Ik krijg het maar niet voor elkaar om die rot stropdas aan te doen. ''Let me help.'' Zegt mijn zus Ruth dan. ''Keep calm, brother.'' Glimlacht ze. ''I'm sorry. I'm just so nervous.''
''Everythings gonna be allright.'' Mijn vader en die van Jade komen de ruimte binnen. ''It's time to go.''
Ik knik en kijk voor de laatste keer in mijn spiegel. Ik trek mijn colbert goed en dan lopen we naar buiten. Geen fans, het is een geheime locatie dus als het goed is weet niemand waar ik ben. Mijn bodyguard brengt ons naar het kerkje. Samen met de vader van Jade en die van mij stappen we in. Mijn zussen gaan in een andere auto. Ik kan niet wachten om iedereen te zien. Natuurlijk ben ik het meest benieuwd hoe Jade eruit ziet. Vast geweldig.
Na ongeveer tien minuutjes komen we aan bij onze bestemming. Ik zie al mensen naar binnen lopen, zoals onze familie en de jongens. ''Okay, here we go.'' We stappen met zijn drieën uit. Ik begroet even snel iedereen en dan is het de bedoeling dat ik bij het altaar moet staan. Zenuwachtig ga ik met mijn hand door mijn haren. Het kerkje vult zich langzaam vol en ik zwaai naar wat mensen die zijn uitgenodigd.
*JADE'S P.O.V*
Nadat we allemaal nog een hapje hadden gegeten, moeten we nu echt weg. Eleanor, Perrie, Jamie, Lou en Liam's moeder zijn al weg. Voorzichtig sta ik op vanuit mijn stoel. De meisjes hebben allemaal een klein boeketje bloemen in hun handen en ik een grote. Tomas houd de deur voor ons open. Mijn moeder en Emily houden mijn sluier vast, zodat hij niet vies word door de vieze straat tegels.
Tot mijn verbazing staan er fans en fotograven buiten. ''Jade! Turn around.'' Hoor ik een fotograaf roepen. ''We haven't the time.'' Zegt Tomas kalm. Ik knik en loop de auto in. Ik ga op de achterbank in het midden zitten. Lea gaat op Emily's schoot naast me zitten en Lux aan de andere kant. Ik haal even diep adem om mijn zenuwen weg te drukken.
''Let's go.'' Zegt mijn moeder tegen Tomas als we allemaal in de auto zitten.
Een kwartier later zijn we er dan. De ingang van de kerk is prachtig versierd. Er is een rode loper met allemaal ballonnen. Voorzichtig stappen we uit. Ik loop naar binnen met Emily, Lux, Lea en mijn moeder. Mijn vader staat daar te wachten. Hij slaat zijn hand voor zijn mond.
''Oh, Jade..'' Hij slaat helemaal dicht.
''Oké, ik ga naar binnen. Succes lieverds.'' Ze drukt een kus op mijn voorhoofd.
''Okay, girls. When the music starts, we're walking through the door, inside.'' Ratel ik achter elkaar. Ze knikken en gaan naast elkaar staan voor de deur. Dit hebben we met zijn drietjes al zo vaak geoefend. Ik schud nog even aan mijn sluier en haal diep adem.
Oh my god. Ik ga trouwen. Even realiseer ik me dat het nu echt gaat gebeuren.
''Je ziet er geweldig uit, Jade.'' Zegt mijn vader als hij mijn hand vast knijpt. ''Je lijkt net op je moeder.'' Ik glimlach en zie dat hij tranen in zijn ogen krijgt. ''Ik ben blij dat je gaat trouwen. Liam is een goede jongen. Hij zult goed voor jou en Lea zorgen, vertelde hij mij. Ik moet maar op hem vertrouwen, want ik ga je nu weg geven aan hem.''
''Oh, pap.'' Zeg ik. Ik haat altijd zijn preken, maar deze raakt me echt. Ik omhels hem. ''Ik hou van je.'' Zegt hij. ''Ik ook van jou.''
Terwijl ik me terug trek horen we de muziek.
''It's starting!'' Roept Lux zenuwachtig.
''Ssssht!'' Sist Emily.
De deuren worden voor ons open gemaakt. Ik kijk in de kerk en zie Liam bij het altaar staan. Vanaf hier kan ik al zien dat hij er super gelukkig uit ziet. Heel veel mensen staren me aan. Mijn hart klopt in mijn keel. Ik haal mijn arm door die van mijn vader en we beginnen met lopen, stapje voor stapje. Ik zie aan Lea dat ze bewonderend om haar heen kijkt en even kort zwaait naar onze families waar we voorbij lopen. Ik zie de jongens ook zitten. Eleanor steekt haar duimen op. Oké, het gaat goed dus. Als ik bij het altaar aan kom geeft mijn vader me over aan Liam. Emily, Lea en Lux gaan naast elkaar zitten naast mijn ouders. Liam pakt mijn handen vast en kijkt me van top tot teen aan. ''You're so beautiful.'' Fluisterd hij met een glimlach. Ik moet blozen. ''You too.''
Samen gaan we op twee gouden stoelen zitten. De ceremoniemeester verteld een heel verhaal. Over hoe we elkaar hebben ontmoet, de grappige momenten tussen ons en de jongens, het concert waar ik op het podium mocht.. En natuurlijk verteld hij over Lea. Ik kijk opzij naar Lea die nu opeens rechtop zit en aandachtig zit te luisteren wat de ceremoniemeester over haar heeft te vertellen. Louis, Niall, Zayn en Harry hebben met hem besproken wat hij moest gaan zeggen. Wanneer hij klaar is vouwt hij zijn papieren weer dubbel. Hij komt voor ons staan.
''Would you please stand up.'' Vraagt hij. Voorzichtig sta ik op, zonder op mijn sluier proberen te staan. Ik pak de handen van Liam stevig vast en glimlach naar hem. Eindelijk gaat het nu gebeuren.
Ik zie in mijn ooghoeken dat Emily Lea zachtjes van haar stoel af trekt. Lea komt aangelopen met het doosje waar de ringen in zitten. ''Here, daddy.'' Glimlacht ze. We hadden geoefend dat ze het aan Liam moet geven. Ik haal de ring voor Liam eruit.
''Jade Vermeulen, do you take Liam James Payne forever be your husband and take care of him in every single way?''
''Yes, I do.'' Dat zijn de drie belagrijkste woordjes die ik moest zeggen op deze hele dag. Ik zet de goudenring om Liam's ringvinger.
Liam James Payne, would you take Jade Vermeulen forever be your wife and take care of her in every single way?''
''Yes, I do.'' Glimlacht hij. Ook duwt hij voorzichtig de ring op mijn vinger.
''You can kiss the bride.'' Liam houd mijn gezicht in zijn handen en geeft me een kus. Onze families en vrienden staan op en klappen. Ik glimlach en trek me terug.
''Liam wants to say something.'' Zegt de ceremoniemeester dan. Ik kijk hem vragend aan. Liam gaat tegen over me staan en pakt mijn hand vast met zijn andere hand pakt hij een microfoontje. Wat gaat er gebeuren? Dit was niet gepland, volgens mij.
''Yeah, it's my turn now.'' Glimlacht hij. Hij haalt diep adem en knijpt eventjes in mijn hand, dat doet hij altijd als hij zenuwachtig is.
''Jade. I met you a few years ago by an hotel in London. The next day I'd show you London, and that was very funny. I remember that day so good. Two weeks later, I'd asked you to be my girlfriend. A bit quick, but my heart said you're the one. You said yes and I was the happiest boy on earth. Yes ofcourse, some fans hated on our relationship. But we didn't even care. You came to California with Eleanor, to suprise me and the boys. A year later, I came earlier home for you because you was sick. You told me some good news. I remember what you said: ''I'm pregnant.'' Those simple two words meant a lot to me. Actually, it mades my life. And now, look at our princess.'' We kijken tegelijk naar Lea die naar ons terug zwaait met een bigsmile op haar gezicht. De mensen moeten om haar lachen. ''I love her so much.''
Ik voel de tranen in mijn ogen. Dit is zo lief.
''Seven months ago, we're walked around the beach. I was so nervous. Just like now.'' Hij moet even lachen en zijn wangen worden rood. ''You asked if there was something wrong with me, than I said: 'No, I must talk to you.' You shocked. And than I sat on my knees. I asked you to marry me. That's what I want, to be with you my whole life. You make me happy, Jade. I want to be staying forever together with you. And now, the day has come. You look so beautiful. I imagined this so many times. I can finally call you mine wife. I love you with all my heart.''
Ik houd mijn hand voor mijn mond en geef hem een knuffel. Wauw, deze speech was perfect. ''I love you too, baby.'' Fluister ik in zijn oor. De mensen staan opnieuw op en klappen voor ons.
Even later staan we met zijn allen bij de receptie. We hebben een zaaltje afgehuurd. Iedereen feliciteerd ons en als traditie snijden we ook samen met Lea de taart aan. We krijgen ook leuke cadeautjes van iedereen. Het is zo super gezellig.
--
Na de afterparty is het tijd om naar huis te gaan. Het is nog maar 9 uur, maar ik en Liam zijn doodmoe.
Wanneer de gasten weg zijn, lopen we naar buiten. Er staan wat fans en paparazzi, maar daar trekken we ons niks van aan. Ik voel dat Lea zachtjes aan mijn jurk trekt. Ze kijkt me met haar donker bruine ogen aan. ''Mommy, can I sleep by you? Please?''
''I'm sorry, sweetie. You're going to your grandparents.'' Liam gaat op zijn hurken voor Lea zitten. ''We will see you tomorrow, Lea. Had you fun today?''
Lea knikt snel op en neer met haar hoofd. Ze slaat haar armen rond zijn nek. ''Someday, I would wear a dress like mommy's.'' Liam tilt haar op. ''Oh really? Like a princess?'' Weer knikt ze met haar hoofd op en neer. Ze spreid haar armen uit naar mij. Ik neem haar over. ''Bye, bye honey. Paul will pick you up tomorrow. Okay?'' Ik zet haar neer en ze rent naar mijn ouders toe. Ik zeg ze nog gedag en uiteindelijk stappen Liam en ik onze auto in.
''This was the best day of my life.'' Zegt Liam als hij zijn armen om me heen slaat. Hij geeft een kus op mijn wang. Ik kijk hem aan.
''I will never forget this day.''
JE LEEST
Moving to London, Dutch Liam Payne fanfic
FanfictionJade is een meisje van 18 jaar en verhuist vanuit Nederland samen met haar vader, moeder en zusje Emily van 5 jaar naar Londen. Ze gaat er met tegenzin heen, maar binnen een paar dagen veranderd haar leven helemaal nadat ze vijf wereldberoemde jonge...