2

4.4K 149 22
                                    

Luna

De volgende dag werd ik wakker door het irritante geluid van mijn wekker. Ik sloeg met veel geweld mijn hand erop om het irritante geluid te laten stoppen. Uhg, het is maandag. Hoe moeilijk ik het ook vond, stapte ik uit mijn zachte bed en liep naar de badkamer. Ik nam een koude douche om mezelf wakker te maken en poetste mijn tanden om geen tijd te verliezen. Ik weet nog dat ik vandaag eerste uur uitval had, maar nog steeds moet ik Jesse brengen naar school.

Ik trok mijn zwarte broek met een gat bij mijn knieën, een paarse topje en een spijkerjasje aan. Ik kamde mijn haren zo goed mogelijk om het klitten vrij te hebben maar dat wilt niet echt lukken. Hoeveel haar producten ik in me haar smeer, het lukt nog steeds niet en het eindigde alsof er een bom in mijn haar was onploft. Uiteindelijk gaf ik het op en liet mijn naturel los hangen langs mijn schouders. Ik pakte mijn tas en liep naar Jesse's kamer. Ik kleedde hem aan en poetste zijn tanden voordat ik hem zijn ontbijt liet eten. Ik zat naast hem aan tafel terwijl we wafels als ontbijt aten.

Toen ik Jesse net had afgezet op school stapte ik op mijn fiets en bereidde mezelf voor voor de half uur durende rit.

There we go Luna...

Na een half uurtje fietsen  kwam ik eindelijk aan op school. Ik liep de school binnen nadat ik mijn fiets opslot had gedaan in de fietsen stalling. Toen ik binnen liep zat ik in de kantine om beetje uit te rusten en te wachten op Jamie mijn beste vriend.

'Omg ja, hij gaat in klas Ms1A. Die kinderen hebben zo een geluk.' Hoorde ik van een bankje achter mij.

'Maar is hij vandaag aangekomen?' Vroeg een ander stem.

"Nee gisteravond, maar hij wilde gelijk naar school.' Sprak de eerste stem weer. Ik hoorde haar een diepe zucht uitblazen voordat ze weer sprak. 'Zat ik maar met DE Jacob Sartorius in de klas. Ms1A heeft nu een mentoruur om het nieuws te zeggen."

Mijn ogen werden groter toen ik hoorde wat ze zei. Ik grijpte mijn tas en begon als een speer te rennen naar mijn mentorklas. Ik racede op de trappenhuis naar de derde verdieping en opende de klapdeuren met een zwaai. Ik had mezelf beloofd om nooit te laat te komen, maar wat gebeurt er nu?

Ik opende de deur als alle attentie gelijk op mij was gericht. Ik werd helemaal rood als de docent mijn naam sprak. "Luna, wat ben je een beetje laat?" Zei hij terwijl hij op de klok keek. Een beetje laat, hij bedoelde dik 20 minuten.

"Uhm... Sorry Mr. Toepoel, op mijn rooster stond dat ik het eerste uur uitval had.' Zei ik. Hij knikte zijn hoofd en wees naar mijn stoel. Ik zat op mijn stoel en plaatste mijn tas op de lege stoel naast mij.

'Dus, zoals ik al zei, wij krijgen vandaag een nieuwe leerling op school' Begon Mr. Toepoel te zeggen. 'Wie van jullie kent Jacob, Jacob Sartorius?' Vroeg hij als alle meisjes, met mij inbegrepen, hun hand opstaken.

'Jacob is vanaf vandaag jullie klasgenoot en heeft iemand nodig om te gidsen.' Vertelde Mr. Toepoel ons. Ik keek rond de klas om te zien hoeveel lege stoelen we over hebben. Niet lang daarna realiseerde ik dat de lege stoel naast mij de enige was.

Er werd op de deur geklopt terwijl we aan het praten waren over het huiswerk. De deur ging open en Jacob stapte in. Ik liet mijn hoofd liggen tussen mijn armen op tafel om oogcontact te vermijden.

'Jacob! Welkom in klas Ms1A.' Verwelkomde Mr. Toepoel hem terwijl de meisjes te fangirlen waren. 'Ga maar naast... Luna zitten.' Zei hij terwijl ik voelde dat hij naar mij wees. Wauw, meen je dat nou serieus?

Jamie tikte me aan op me rug terwijl hij me riep. 'Ssshhhtt! Jamie shut your mouth.' Zei ik terwijl ik nog steeds mijn gezicht verborg.

'Uhm... Kan je je tas weghalen?' Hoorde ik Jacob vragen. Alweer, Jamie tikte me aan op me rug. Ik probeerde zo normaal mogelijk mijn tas weg te halen maar liet hem perongeluk vallen voor zijn voeten.

'Gaat het wel goed?' Vroeg Jamie als ik hem met een waarschuwende blik aankeek. 'Hier, je tas.' Hij gaf mijn tas aan en zat op de stoel naast me. Ik voelde me langzamerhand rood worden terwijl ik uit de raam keek.

'Lunaaaaa...' Zei Jamie in een irritante stem. Ik wist meteen wat hij bedoelde met dat. Hij weet namelijk dat ik fan ben van Jacob. Ik schopte tegen de stoel voor me waar hij op zat. Hij schrok en dieuwde mijn tafel naar achteren.

'Au! Jamie, doe niet!' Zei ik tegen hem terwijl ik mijn tafel van mijn buik af schoof.

'Ik? Jij begon met schoppen!' Zei hij met een lach. Ik hoorde Jacob lachen in zijn diepe, mooie stem.

'Wat lach je nou?' Zei Jamie tegen Jacob.

'Laat hem, man.' Zei ik tegen hem. Jamie bewoog zijn wenkbrauwen naar mij.

Toen de bel was gegaan liep ik langs Jacob naar de deur. We hadden wiskunde hierna dus liep ik naar het lokaal op de tweede verdieping.

'Luna!' Hoorde ik iemand zeggen op de trappenhuis. Ik draaide me om en zag Jacob tussen de menigte op de trap naar mij toe lopen. Ik slikte mijn speeksel in mijn keel toen ik hem met een lach voor me zag staan. 'Ik heb een vraagje voor je.' Zei hij.

'J-ja Jacob?' Ik wachtte af naar zijn vraag en keek hem in zijn ogen aan.

'Wil je mijn gids zijn?' Vroeg hij terwijl hij zijn rooster en een school plattegrond voor me hield. 'Tuurlijk.' Ik pakte de school plattegrond en liep naast hem.

'We hebben Wiskunde nu, dat is op de tweede verdieping maar we moeten eerst aangeven aan de conciërge dat ik je rondleid voor vandaag.' Zei ik terwijl we de trap afliepen naar de loge.

"Klasgenoten"~ Jacob Sartorius | Boek 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu