Luna
Frisjes en blij stapte ik uit de douche. Ik had echt zin in vandaag en blij was ik ook, for some reasons.
Ik liep naar mijn kamer en opende mijn kleding kast. Ik neuriede een liedje na die ik niet eens weet maar wel heb gehoord. Ik pakte mijn grijze broek met mijn witte shirt waarop staat "Unicorn Power" en een spijkerjasje. Ik deed mijn Dr. Martins aan en deed mijn haar in twee ingevlochten vlechten.
Ik hoorde dat mijn telefoon trilde, dus pakte ik het op en zag dat Kuona mij belde.
"Aye!"
"Hay." Groette ze terug.
"Ben je bijna klaar? Ik sta voor de de- oh hey." Kuona stopte met praten.
"Hey Kuona." Hoorde ik een andere stem."
"Gaan we Luna?" Vroeg Kuona weer.
"Uhm, Luna is boven." Zei de andere stem weer.
"Oh jij bent Alana, sorry ik dacht dat je Luna was." Zei Kuona weer.
"Luna, hallo?"
"Wie was dat?" Vroeg ik.
"Je zus, ze ging net weg."
"Ja, naar haar date." Zei ik en lachte.
"Wat?" Vroeg Kuona.
"Wat?"
"Kom nou maar naar beneden."
Ik hangde op en pakte mijn kleine zijtasje. Ik liep maar beneden en zei nog gedag tegen mijn broers. Daarna deed ik de deur achter me dicht en knuffelde Kuona.
"Hey," groette ik haar.
"Dit gesprek hebben we al gehad." Stopte Kuona me.
"Juist," Knikte ik. "Zijn de andere er al?"
"Ja, alleen wij nog." Zei ze en we gingen naar KFC.
Eenmaal bij KFC aan gekomen stapte ik in en hoorde gelijk de bekende giechels. Ik keek naar links en zag alle meiden in de hoekje zitten lachen.
"Hoi hoi." Zei ik terwijl ik en Kuona naar hun toe liepen.
"Haay." Groette Kuona.
"Eindelijk zijn de homies er!" Zei Rhodé en stond op. Iedereen groette terug en besloten dan maar om gelijk te bestellen.
"Hallo, kan ik je helpen?" Vroeg een medewerker achter de kassa.
Nee hoor, ik ga wel heel de dag hier staan en staren naar iets.
-
Nadat we allemaal hadden bestelt liepen we met de rode dienblad vol met eten terug naar onze plek. We begonnen te eten en te praten over dingen totdat Pamuk me een elleboog gaf.
"Luun, is dat niet Jacob?" Vroeg ze en iedereens hoofd, inclusief die van mijne, draaide onmiddellijk naar het raam toe. Er stond inderdaad iemand die op Jacob lijkt.
Zonder weg te kijken en niet stoppen met eten keken we met zijn allen naar die persoon toe. Totdat hij omdraaide, wordt ik nou gek of is dat hem echt?
Ik keek hoe zijn mond vormde in een perfecte lach en zijn wangen verkleuren naar een lichte kleur roze. Een meisje liep naar hem toe en ze stonden naar elkaar te kijken voor een seconde. Het meisje stapte naar voren en de jongen opende zijn armen. Ze knuffelde en lieten na een lange vijf seconde weer los.
Ik moet zeggen dat het meisje best wel een goede smaak heeft hoor, toevallig heb ik haar shirt ook en haar haar is gewoon on fleek in die twee ingevlochten vlechtjes.
Wacht,
Ze komt me heel erg bekend voor...
-
Alana
"Jacob!" Zei ik toen ik hem van een afstand zag staan. Hij draaide om en lachte terwijl hij toekeek hoe ik naar hem toe liep. Ik stond voor hem, met mijn handen achter mijn rug.
"Hey Luna." Zei hij en ik keek hem raar aan.
"Luna?" Vroeg ik.
"Ja, Luna. We hebben toch afgesproken? Daarom staan we hier..." Zei hij.
"Oh, Ja Luna. Dat ben ik, niet Alana maar Luna...ja." Zei ik nerveus.
"Je ziet er leuk uit." Complimenteerde hij me.
"Bedankt." Voordat ik het wist had hij zijn armen open, ik stapte naar voren en gaf hem een knuffel.
Ik trok me terug van de knuffel en we liepen KFC binnen. Hij hield de deur voor me open en ik speelde het spelletje mee.
Okay mensen, dit is het plan. Omdat Jacob mij heeft gevraagt en denkt dat ik Luna ben, speel ik haar om de eerste stap te zetten. Ik bedoel, Luna zou nooit op hem afstappen en zeggen dat ze hem leuk vindt sinds de eerste Vine dat hij postte. Luna is echt een fan van Jacob maar wil dat niet echt laten zien aan hem, het laat het haar ongemakkelijk voelen.
"Dus..." Begon ik om een conversatie te beginnen. Ik stond op me hielen en daarna weer op mijn tenen, een van Luna's bekende flirt trucjes.
"Dus..." Herhaalde hij mij met een glimlach.
"Hallo, kan ik je helpen?" Vroeg een meisje achter de kassa.
Nee hoor, ik ga wel heel de dag hier staan en staren naar iets.
We haalden onze eten en wachtte totdat we de rode dienbladen in onze handen hadden.
-
Luna
Ik nam een hap uit me stukje kip en genoot van het hemelse eten op mijn tong. Nikky, die tegenover mij zat, schopte me tegen mijn enkel.
"Auw Nikky, doe niet!" Zei ik en wreef over mijn enkel heen.
"Kijk Jacob." Hij knikte haar hoofd naar de directie achter mij. Ik draaide me om en zag Jacob staan, vreemd.
"Dus..." Lachte hij opzij. Mijn ogen sprongen van Jacob naar het meisje naast haar. Ze stond op haar hielen daarna op haar tenen en zo schommelde ze naar voren en weer naar achteren.
Niet te geloven.
Het is Alana,
Met mijn kleren,
En mijn haarstijl,
Afgesproken met mijn crush,
Wauw.
Boosheid kroop over mij heen. Ik smeet mijn stukje kip terug in het eetbakje en leunde tegen de zitleuning. Ik had mijn handen inmiddels al in vuisten gevormd en had mijn wenkbrauwen tegen elkaar.
Pamuk keek me aan. "Hey, wat is er nou? Ben je jaloers." Vroeg ze en bewoog met haar wenkbrauwen.
"Niet nu Pamuk." Zei ik geërgerd terwijl ik boos mijn zoutloze frietjes op at.
"Liefdesverdriet." Fluisterde Maryam. Ik was op het punt om te gaan schreeuwen, maar hield het in. Ik negeerde iedereen en keek naar buiten, mezelf buitensluiten van de eindeloze gesprekjes die rond de tafel gaan.
Mijn eigen tweelingzus...
JE LEEST
"Klasgenoten"~ Jacob Sartorius | Boek 1
FanfictionLuna is een normale, net beginnende tienermeisje. Ze gebruikt haar tijd het meest in Social Media en weet bijna alles over de nieuwste trends. Op een dag krijgt Luna nieuwe buren als haar leven in een keer verandert. Wat gebeurt er als Luna op Jacob...