39

1.6K 73 26
                                    

- Luna -

Ik pakte mijn schrift en potlood erbij terwijl Jacob de gitaar van Micheal aan het stemmen was.

Muziek opdracht: Maak je eigen muziek.

Schreef ik bovenin. Opeens speelde Jacob op de gitaar. Ik keek hem aan en trok een wenkbrauw omhoog. Hij lachte waardoor er een lach op mijn gezicht verscheen.

"Luna?" Vroeg hij en ik legde mijn potlood neer op mijn schrift.

"Ja?" Vroeg ik hem terug op dezelfde manier.

"Ik wilde je dit al eerder vertellen Waneer we alleen waren.." Begon hij. "Weet je zeker dat dat je me niet gebruikte?"

"Ik wil het hier niet over hebben, ik heb al vaak genoeg gezegd dat het niet zo is. Ik wil me nu concentreren op het huiswerk." Zei ik toen ik realiseerde dat ik al een tijdje naar hem aan het staren was.

"Maar Luna-"

"Nee! Nee Jacob, nee." Zei ik gefrustreerd. "Ik weet het ook niet meer Okay! Ik haat je, ik hou van je, maar tegelijkertijd voel ik me verdrietig. Ik wil niks met je maar ook weer wel. Ik begrijp mezelf niet eens! En jij flirte met Samantha, nadat het uit was. Heb je geen verdriet? Volgens mij hou je niet van mij, maar van het gevoel ze-" en hij kapte me af door mijn gezicht beet te pakken en me te zoenen. Ik deed mijn ogen dicht en voelde zijn zachte lippen op de mijne en ging mee in de bewegingen.  Hij verbrak de zoen en we keken elkaar diep in de ogen aan.

"Zeg nooit meer dat ik niet van je hou." Zei hij met zijn verleidelijke maar tegelijkertijd ook serieuze stem terwijl hij mijn gezicht nog beet had. Ik haalde mijn gezicht uit zijn handen en hij keek me verbaasd aan.

"Je flirtte met Samantha, hoezo?" Vroeg ik hem. Wil ik het wel weten? Ja ik wil het. Okay Luun luisteren! Nu!

"Ik had afleiding nodig." Zei hij en ik knikte. Ik laat het daar maar bij.

Hebben we nu iets? Nee, Luun doe normaal! Wees je eenhoorn weer en denk na! Hij moet je nog vragen, dan is het pas officieel. Stel je voor Luun, jullie spreken af als vrienden, naar de bioscoop, jullie kijken een actiefilm ofzo en na de film, in de tram, vraagt hij je en geeft je een ring! En dan hoor je overal mensen 'Awh!' Zeggen! Ja dat, dat is.. Geweldig! Wacht, zou het niet cooler zijn als we wat ouder waren? Anders lijkt het een beetje op kleuterliefde..
-

"En.. Actie!" Hoorde ik Jacobs stem zeggen en begon op de keyboard te spelen terwijl hij het geluid opnam. Even later ging hij op de drumstel en nam ik het geluid op.

"Ik ga even kijken voor wat snacks." Zei hij en liep naar boven. We zaten beneden in de kelder, vandaar. Ik zette mijn iPad neer op het bijzet tafeltje en liep richting de drumstel om vervolgens op het stoeltje te zitten.

"Ik was weer aan het dromen." Zei ik tegen mezelf en zuchtte.  Ik keek naar de plafond en strekte me uit. Hoe laat is het?

"Wat zei je?" Zei Jacob opeens en zette twee drankjes en een kommetje met chips op het bijzet tafeltje. Ik keek op en zag hem naar me toe lopen.

"Niks." Antwoordde ik wn keek weer naar het witte plafond. Opeens voelde ik de koude vloer op mijn zij en pijn. Heel veel pijn. Ik hoorde Jacob lachen en stond boos op. Hij zat op het bankje en at van het kommetje met chips. Ik liep met een boze houding zijn kant op. En toen ik voor hem stond lachte hij me nog steeds uit.

Wacht, wat wou ik ook al weer zeggen?

Ik stak mijn vinger uit en keek naar hem. "I-ik vond het niet leuk! Dat deed pijn! Je mag mensen niet zomaar van de stoel af duwen!" Zei ik boos terwijl ik mijn armen over elkaar deed. En hij lachte nog harder waardoor je de chips in zijn mond zag. "Eww Jacob!" Schreeuwde ik en liep naar achter. Geen goed idee. Ik viel van het hoekje van de bijzet tafel af. En Jacob lachte nog veel harder. "Nu ben ik echt boos!" Ik liep naar hem toe en  pakte het kommetje van hem af. Nu boeit het me echt niet. Ik gooide de chips op zijn hoofd en zat boos op het ander bankje tegenover hem. Hij stopte met lachen en als onze blikken elkaar kruidden begon hij weer te lachen. Ik Rolde mijn ogen en liep richting mijn keyboard die ik vervolgens opvouwde.

"Huh? W-wat doe je? We zijn nog niet klaar." Zei Jacob.

"Jij bent nog niet klaar. Ik ben ook nog niet klaar. Maar ik ben klaar met jou. En ik ga naar huis voordat ik jouw lelijke gezicht nog lelijker maak." Zei ik en pakte de gitaar.

"Nee Luna wacht. Get was niet de bedoeling dat je weg zou gaan. Het spijt me." Zei hij terwijl hij opstond en zijn hand op mijn schouder plaatste.

Ik draaide me boos om om naar hem te kijken. "Natuurlijk spijt het je! Je vind het gewoon grappig als ik boos ben!" Zei ik en draaide me weer om om weg te gaan maar Jacob draaide me weer om waardoor ik in zijn mooie ogen verdronk. Hij pakte de gitaar en de keyboard en zette het neer op het bankje waar hij op zat.

"Sorry." Zei hij met een serieuze blik. Ik kwam uit mijn trance en keek naar de grond. waarom kom ik steeds met slechte ideeën? Hij pakte mijn hoofd vast en ik voelde zijn warmte. Hij draaide mijn hoofd naar het toe waardoor ik hem wel moest aan kijken. "Sorry." Zei hij nog een keer en deze keer heel erg serieus.ik probeerde mijn gezicht uit zijn warme handen te halen maar het werkte niet. Ik keek hem boos aan.

"Laat me los." Snauwde ik naar hem.

"Nee. Nooit." Reageerde hij terug.

"Waarom?" Zei ik terwijl ik nog eens probeerde mijn gezicht uit zijn handen te halen.

En toen.. Toen voelde ik zijn zachte lippen op de mijne..

A/n:
Sowwy sowwy sowwy sowwy sowwy! Sowwy dat jullie te lang moesten wachten hierom! Ik kijk de hele dag al zo'n serie waardoor ik weinig tijd heb om te schrijven. Ik kijk The Vampire Diaries. Het i gewoon leuk daarom. En ik had ook niet echt inspiratie meer.

Sowwy!

"Klasgenoten"~ Jacob Sartorius | Boek 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu