-Luna-
"Luun!" Riep mijn moeder vanuit de keuken. Snel plaatste ik de xBox controller op de salontafel en beende snel naar de keuken.
"Mijn vriendin uit Engeland en haar zoon willen samen met ons naar het park gaan." Stelde mijn moeder voor.
"Cool, ik ga mee!" Stemde ik in. "Mag Jacob mee?"
"Ja tuurlijk, zeg je het ook aan Alana zodat jullie je klaar kunnen maken?" Ik knikte mijn hoofd en liep terug naar de woonkamer waar ik Alana verder zag spelen.
"Yo, maak je klaar! We gaan naar het park." Zei ik tegen Alana terwijl ik met een kussen op haar hoofd sloeg.
"Ugh! Moet dat echt?" Vroeg ze zuchtend.
"Het is die ene met de voetbal doel." Zei ik en ze stond gelijk op.
"Ik ga als eerst douche!" Schreeuwde ze en rende naar boven.
Even later liepen ik en Alana naar beneden. Ik had mijn zwarte t-shirt met mijn mos-groene broek met gaten die ik tot mijn enkels heb opgerold aan
Alana had een licht blauwe broek aan met gaten bij haar knie, een witte shirt met Adidas op dat ging tot haar heupen en een bomberjasje.
We hadden allebei de schoenen aan die Hayes ons gegeven had en ik had mijn haar weer in twee ingevlochten staartjes terwijl Alana het in een hoge knot had gezet.
"Mams, we zijn klaar." Zei Alana en zat neer bij een stoel.
"Mooi," Zei ze en pakte haar autosleutels. Michael, Jesse en papa waren naar een honkbalwedstrijd gegaan waar Alana mee wilde gaan, maar ze zeiden dat ze wat 'mannen-tijd' nodig had terwijl Michael dat niet eens is. (Grapje 😂)
We stapten in de auto en Alana begon al keihard muziek te draaien. Het was het liedje 'Work' van Queen Rih Rih en Drake.
"Work, work, work, work, work, work,
You see me do me
Work, work, work, work, work, work,
You see me do me
Dirt, dirt, dirt, dirt, dirt, dirt
When you go I go
Lur, lur, lur, lur, lur, lur
Me not care if he's
Hurt, hurt, hurt, hurt, hurt, hurting..."
Zongen we totdat Jacob instapte. Mijn moeder was hem even snel gaan halen en zat toen naast me. Alana en mam voorin, en ik en Jacob achterin.
"Hey Alana." Groette hij.
"Aye Jacob." Zei ze terug en zette haar zonnebril op. Mam stapte in en zo reden we naar het park.
Eenmaal bij het park aangekomen, liepen we met zijn vieren het park in waar we een vrouw zagen en een jongen bij een tafeltje zitten.
"Maica!" Zei mijn moeder en zwaaide naar de vrouw toe. De jongen keek naar ons en ik herkende hem meteen, het was Harry en zijn moeder.
"Hallo Betty!" Zei ze terug en ze knuffelden elkaar. Ik ken tante Maica al, nou ze is niet echt mijn tante maar zo noemen we haar wel.
"Hallo kinderen!" Groette ze ons en ik gaf haar een knuffel. Harry stond op en keek naar mij.
"Hallo Tante Maica." Zei Alana en gaf haar ook een knuffel.
"H-hallo Alana." Zei Harry twijfelend terwijl hij omstebeurt naar mij en Alana keek.
Alana deed haar zonnebril af en rolde haar ogen. "Ugh." Gromde ze en draaide om.
"Hallo Harry, ja sorry ze is een beetje moody vandaag." Zei ik en hij knikte. Snel pakte ik Jacob's hand en liep het grasveldje op waar Alana al onderweg naartoe was.
Ik en Jacob zaten neer bij een kleine heuveltje aan de zijkant van het voetbalveldje. Alana keek rond en zuchtte voordat ze naar ons keek.
"Bal vergeten." Zei ze en liep naar ons toe en stopte precies voor ons. Juist op dat moment schreeuwde Jacob heel hard. Niet een paar seconden later kwam er een voetbal tegen Alana's achterhoofd. Alana viel naar voren, tussen mij en Jacob in en ik stond onmiddellijk op.
"Yo eenhoorn! Als je me zus een hersenschudding wil geven kan je vooral verder gaan!" Schreeuwde ik en pakte de bal in mijn handen. Net wanneer ik het wilde schoppen pakte Jacob hem van me af waardoor ik als een gestoorde cupcake in de lucht schopte.
"Dude!" Zei Alana en stond weer op met hulp van Jacob. Harry kwam gehaast naar ons toe rennen en stopte voor ons.
"H-het spijt me. Ik bedoelde je niet te raken. Je zei dat er geen bal was en-"
Alana haakte hem af door de bal uit Jacob's handen te pakken en hem keihard tegen Harry's hoofd te gooien.
"Oeps!" Zei ze heel ontschuldig. "Ik bedoelde je niet te raken. Je zei teveel dus wilde ik je laten stoppen."
"Laten we gaan voetballen!" Zei Jacob uit het niets terwijl hij Harry mee trok. Ik draaide Alana naar mijn kant toe en begon te spreken.
"Jeetje Alana, doe niet zo bot tegen hem. Het was een ongeluk." Zei ik en ze deed haar jas uit.
"Oke, oke." Zuchtte ze en legde die neer op de grond voor mij om te gaan zitten.
"Waar ga je heen?" Vroeg ik.
"Voetballen." Reageerde ze terug en ik zat neer op haar jas.
"Ah, daar is ze." Zei Jacob en Harry keek haar raar aan.
"Sorry, ga je mee spelen?" Vroeg Harry en Jacob knikte.
"Ja, ze is echt goed!" Zei Jacob.
"Oké...Luna,"
"Alana!" Zei ze boos en hij vergrootte zijn ogen.
"Oh, eh, uh, eh," stotterde Harry en ik ging stuk. Jacob keek mijn kant op en moest ook gaan lachen.
"Oké begin, mijn mede unicorns!" Schreeuwde ik.
"Hou je mond jij gestoorde cupcake!" Schreeuwde Jacob naar mij en ik stormde op hem af, boos. In plaats van wegrennen deed hij zijn armen open en wachtte af totdat ik bijna bij hem was. Net toen ik een stapje voor hem was, stapte hij naar voren en tilde mij op.
"Heilige misvormde eenhoorns aan toe zeg! Laat me los!" Schreeuwde ik, half lachend terwijl Jacob mij rond draaide.
"Ma! Ze zijn weer klef aan het doen!" Hoorde ik Alana schreeuwen.
"Ach, ga toch een eind fietsen joh!" Zeiden ik en Jacob tegelijkertijd.
JE LEEST
"Klasgenoten"~ Jacob Sartorius | Boek 1
ФанфикLuna is een normale, net beginnende tienermeisje. Ze gebruikt haar tijd het meest in Social Media en weet bijna alles over de nieuwste trends. Op een dag krijgt Luna nieuwe buren als haar leven in een keer verandert. Wat gebeurt er als Luna op Jacob...